ההצגה "מה אתם רוצים מהילד?". צילום אמיר זלצר

"המטרה היא להציף את הבעיה": אנסמבל תיאטרון כפר סבא לוקח את הפרעות הקשב והריכוז לסיבוב מחוץ לעיר

הצלחת ההצגה "מה אתם רוצים מהילד", שעוסקת בהפרעות קשב וריכוז, מביאה לאנסמבל המקומי שיתופי פעולה ארציים. המנהל אמיר כהן: "אי אפשר להישאר אדישים להצגה הזו"

פורסם בתאריך: 30.10.19 18:45

אחת ההצלחות הגדולות של אנסמבל תיאטרון כפר סבא בשנים האחרונות היא ההצגה "מה אתם רוצים מהילד?" בבימויו של רועי הורוביץ – קומדיה שחורה על משפחה שמתמודדת עם הפרעת הקשב של בנה בעידן שכולו הפרעת קשב וריכוז אחת גדולה. בתיאטרון הציגו בספטמבר סבב מופעים שני של ההצגה באודיטוריום בית ספיר וכעת, כך נודע לצומת השרון, שוקלים באנסמבל להוציא את ההצגה לסיבוב מחוץ לעיר בעקבות פניות של אנשי חינוך ועמותות שצפו בה.

"המחזה הוא בעצם מסע של אמא שמחפשת תשובות לילד שלה, שאובחן כבעל הפרעת קשב וריכוז", מסביר מנהל האנסמבל והשחקן אמיר כהן, "היא עוברת סוללה של מומחים, החל מפסיכולוגית, הומאופת, נוירולוג, יועצים חינוכיים, המורה המחנכת של הילד שלא מצליחה להתמודד איתו ועם האופן שבו הוא מטרלל את כל הכיתה. להצגה תפקיד חשוב בלשקף מה עוברת משפחה, וזה התפקיד של התיאטרון – להציב לנו מראה ולהראות מה עושים עם הדבר הזה. ההצגה עצמה מבוימת כמו הפרעת קשב קולקטיבית עם קצב מטורף יציאות וכניסות. אי אפשר להישאר אדישים להצגה הזו, צוחקים ובוכים בה. בסוף כל הצגה אנחנו עורכים שיח עם הקהל שנשאר. מגיעים לצפות בנו הרבה מאוד הורים וילדים מאובחנים, מורים ומטפלים".

נשמע באמת כמו טרלול.

"כל הטרלול הזה משתקף גם בעניין של מה עושים ואיך עושים, כן ריטלין לא ריטלין, והשורה התחתונה היא שאנחנו מאוד משתדלים לא להציג שיש פתרון אחד. כמו שאומרים 'חנוך את הנער בדרכו', אז פה זה 'טפל בנער בדרכו'. יש כל מיני טיפולים שעוזרים לכל מיני מאובחנים. המטרה היא להציף את הבעיה הקיימת בעידן מרובה מסכים שבו התופעה הולכת וגוברת".

לדברי כהן פנו אליו יו"ר אגודת ניצ"ן הארצית, ד"ר מלי דנינו. "ישבתי איתה השבוע והם מבקשים שנופיע בסניפים ברחבי הארץ ביום ההתרמה הארצי של אגודת ניצן בסוף נובמבר", הוא מסביר, "גם עמותת 'קווים ומחשבות' היו בהצגה ואנחנו בוחנים שיתופי פעולה. אנחנו שואפים שכל הסגלים העוסקים בחינוך ובחינוך המיוחד, בכפר סבא בתחילה ואז גם מחוץ לעיר, יצפו בהצגה וידברו עליה. פנתה אלינו גם ראש עמותה של הורים מאמצים שאומרים שהרבה מאוד ילדים מאומצים הם בעלי הפרעות קשב וריכוז ורוצים שנופיע בפניהם".

ההצגה נכתבה על ידי מחזאית אמריקאית במקור, בשם ליסה לומר, שעברה עיבוד והתאמה לקהל הישראלי על ידי רבקה משולה. "הבמאי רועי הורוביץ עשה לזה את העיבוד עבורנו ומוסיקה עשה הזמר והמוזיקאי דניאל סולומון".

איך הגעתם לסולומון?

"הבמאי יצר איתו קשר והוא החליט להירתם בעבור זה. זה מעין פסקול שמלווה את ההצגה, ולא שירים. זה מאוד מכניס לאווירה בדיוק כמו אלמנטים אחרים בבמה".

ואיך יצרתם קשר עם הורוביץ?

"אני פניתי אליו עוד בהפקה הקודמת, הוא לא היה אז פנוי, ואז יצא במקרה שבהצגה שלנו 'אוכלים' שהופענו איתה בדצמבר 2018, עדנה שבתאי, אלמנתו של המחזאי יעקב שבתאי, ביקשה ממני להזמין את רועי שעשה דוקטורט על מחזאות מקראיים. הוא הגיע והתרשם מאוד. ואז כשפניתי אליו בתום ההפקה הזו זה התאים לו בלוחות הזמנים. הוא הבין שיש פה פוטנציאל מאוד אקטואלי. בנוסף אנחנו גם לפני פרויקט נוסף מאתגר חשאי שממש בקרוב נצא איתו לאור. כל הזמן שואלים אותי מה הפרויקט הבא. יש לנו לשמחתי הרבה גרופיס בעיר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר