איתי קישנר מימין ואבי אלון פורים לפני שנתיים

"אהבת חינם לכולם" | קבוצת ההכרויות בשרון שכדאי לכם להכיר

הקבוצה קיימת כמה שנים וכבר יש לה הצלחות. באחרונה החלו לשלב בה גם אנשים על הרצף האוטיסטי בתפקוד גבוה. "אנחנו כמו משפחה ולא סתם קבוצה", אומר אבי אלון

פורסם בתאריך: 6.8.21 07:04

אם אתם רווקים וגרים באזור השרון, וגם אם אתם אנשים מיוחדים על הרצף, כדאי לכם להכיר את קבוצת השרונים של אבי אלון ואיתי קישנר. הם הקימו  קבוצת הכרויות לבני 30-50, שמגיעים ונפגשים דרך קבוצת וואטסאפ פרטית, והכל ללא תשלום וללא מטרת רווח. מנהלי הקבוצה, אבי, איתי ושירה עושים את תפקידם בהתנדבות מלאה ובדרך מחפשים גם להכיר.

קבוצת השרונים קיימת כבר 4.5 שנים. אבי אלון, 40, עובד עיריית כפר סבא ואיתי קישנר, 37, תושב כפר סבא,מפקח על קבלני גינון בעיריית הרצליה, הם מקימי הקבוצה. לאחרונה הם החליטו לפתוח סניף בכל עיר, כפר סבא, הרצליה, רעננה ועוד. היא מתאפיינת בקבוצת וואטסאפ מרחבית ותיקה וקבוצות וואטסאפ מקומיות. השרונים מציגה מספר הצלחות: שני זוגות נישאו לאחר שהכירו בקבוצה ועוד עשרות זוגות המשיכו לקיים זוגיות.

אבי אלון, תושב הוד השרון, מספר כי החברים נפגשים כל שבוע בעיר אחרת: "הקבוצה הפנימית המקומית נועדה למי שאין לו רישיון נהיגה, על מנת להקל בפגישות בתוך הערים. הקבוצות הקיימות כיום הן בכפר סבא, הוד השרון, רעננה, הרצליה וכפר יונה, והשאיפה היא לפתוח בעוד ערים בשרון. המפגשים מתקיימים בפארקים העירוניים, בבתי קפה, או פאבים. קבוצת הוואטסאפ הייעודית נפתחת כשלוש שעות לפני המפגש לשאלות ועדכונים".

מאיפה האנרגיות לקיים את המפגשים?
"כל מה שאנחנו עושים זה בא מהלב. קבוצת השרונים היא תחביב להיכרויות בחינם וזו לא הפרנסה העיקרית. יש בישראל עוד קבוצות וואטסאפ להיכרויות, אבל אצלנו זה כמו משפחה ולא סתם עוד קבוצה, והכל ללא תשלום. פשוט באים להכיר דרך המפגשים אצלנו, אין פוליטיקה ולא שום דבר אחר, הכל למען מטרה אחת – להכיר את החצי השני שלנו. בנוסף, אנחנו מתנדבים גם בלקט ישראל, בקורונה התנדבנו למען הקהילה ועכשיו מקיימים מיזם למען חיילים ומחלקים שתייה קרה פעם בשבוע בתחנות הרכבת".

שלישיית המנהלים במפגש האחרון ברעננה מימין שירה טל, אבי אלון ואיתי קישנר

שירה טל, בת 38, מרמת גן, היא מנהלת הקבוצה בהרצליה. היא מתמודדת עם תסמונת גנטית נדירה בשם תסמונת וויליאמס, והיא בתפקוד גבוה. ניתן לומר שהיא הגשר והדבק בין המנהלים לבין הרווקים שמחפשים להכיר. שירה מספרת על הקבוצה בהרצליה: "הקבוצה קיימת רק כחודשיים והחלטנו לשלב בה אנשים מיוחדים. אני בעצמי כזו, אבל לא אוהבת להשתמש במילה הזו. מדובר באנשים על הרצף האוטיסטי וגם כאלה עם שיתוק מוחין. אנחנו עדיין מצרפים חברים חדשים לקבוצה, כרגע יש 19 כולל ארבעת המנהלים".
מה קורה במפגשים?
"ראשית, מקפידים על הנחיות הקורונה. המפגשים בפארקים בעיר הם בדרך כלל פעם בשבוע, הגילים הם בין 30-50 ויש סבב מעגלי, כל אחד בתורו מציג את עצמו ומתאר מה חשוב לו בבחירת בן הזוג. בכפר סבא יש יותר משתתפים, לפעמים גם 40 במפגש".
איך מתנהלת קבוצת הוואטסאפ?
"לכל סניף יש קבוצת וואטסאפ עם עדכונים, מדובר בקבוצה שקטה ללא "חפירות". לצערי, אין הרבה אנשים בקבוצה של הרצליה, לא רק בגלל שהיא חדשה, אולי אנשים לא מספיק מגיבים לה. הייתי מאוד רוצה שאנשים יבינו שזה מאוד חשוב להצטרף. ניתן להצטרף בפייסבוק דרך הקבוצה הכללית ושם כותבים שם, גיל, סטטוס, מקום מגורים ועוד. חשוב להדגיש שזו קבוצה ללא מטרות רווח. מקבלים את כולם, חילונים, דתיים, מסורתיים, קבוצה מעורבת תרתי משמע.
כיצד את מתמודדת עם הנסיעות מרמת גן להרצליה בפקקים?
"אני נוסעת באהבה ויש לי אהבת חינם לתת לכולם. אנחנו המנהלים מחפשים בעצמנו זוגיות, וגם כשנמצא נמשיך לבוא ונתנדב".
יש סיפורי הצלחה?
"במפגש הראשון בהרצליה לפני חודשיים הכירו ארבעה זוגות, שני זוגות גם התחתנו בזכותנו. בסך הכל 51 זוגות הכירו דרך קבוצת השרונים".

במפגש בטושה בר ברעננה

מנהלי הקבוצה מספרים כי הם זוכים לתמיכה חברתית גם מנציגים פוליטיים, כמו ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, חברת מועצת העיר כפר סבא, עדי לוי סקופ וחברת המועצה בהרצליה דנה אורן ינאי. השרונים מקווים להגיע לעוד דמויות פוליטיות בעלות השפעה.
עדי לוי סקופ אומרת: "קבוצת השרונים בהובלת אבי, איתי, מירי ושירה הינה קבוצה ייחודית ומיוחדת במינה. הם בחרו לשלב את מטרתם/ן למציאת זוגיות ואהבה בעשייה חברתית וערכית מהמעלה הראשונה. כך, רק לאחרונה יצאה הקבוצה במיזם למען חיילי/ות צה"ל במסגרתה יחלקו בכל שבוע בתחנת רכבת באזור השרון שתייה קלה, חטיפים ועוד הפתעות. כחברת מועצה אני גאה לתמוך ולסייע לקבוצה הנפלאה הזו, כן יירבו כמותם!".
דנה אורן ינאי: "מדובר בחבורה מופלאה ומרגשת. פנה אליי אבי שמוביל את המיזם החשוב, שמחתי והתרגשתי מאוד להשתתף במפגש הראשון של הקבוצה ההרצליינית. אני עוזרת להם בהפצה וחשיפה על מנת שכמה שיותר חברים יצטרפו אליהם ובכל צורך ארגוני שהם יצטרכו. גם הנהלת העיר עודכנה על המיזם ואני בטוחה שההנהלה תהיה קשובה ותעזור בכל מה שיידרש. כרגע הפעילות מתקיימת במרחב הפתוח, בעת בו יצטרכו עזרה עם מקומות מפגש – אני וחבריי נשמח לעזור להם".

* אנשים על הרצף האוטיסטי בתפקוד גבוה מוזמנים לפנות באהבה לשירה טל מנהלת הקבוצה בהרצליה בטלפון 0524886770

* פניות לאיתי ואבי בפייסבוק: איתי ואבי שרון (השרונים)

 


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר