מצפה הדר צילום שרונה לימן

המצפה, הנחל, היער והשביל: ארבע הצעות לטיולים ליד הבית

בלי פקקים מעיקים ובלי נסיעות ארוכות מידי: שני מדריכי טיולים ממליצים על ארבעה מסלולי טיול באזור. תיהנו

פורסם בתאריך: 23.9.21 08:47

הסתיו כבר מתקרב ואין זמן טוב יותר מחול המועד סוכות, לתור את הארץ. ומה יותר נחמד מטיול יום קליל ומהנה עם משפחה או חברים, ממש ליד הבית ובלי פקקים? אז אם מתחשק לכם לנשום אוויר צח, לחלץ קצת עצמות או לערוך פיקניק נעים תחת כיפת השמיים, וודאי תשמחו להכיר כמה מסלולי הטבע שבאזור:

מדריכת הטיולים שרונה לימן, מדריכה מאז 1995, ויש לה מספר המלצות חמות למסלולים באזור השרון לקראת ימי חול המועד ועונת הסתיו שבפתח.

מצפה הדר: "המצפה לזכרו של החייל הדר גולדין מכפר סבא, שנהרג במבצע צוק איתן, נמצא סמוך ליישוב סלעית, בלב שמורת יער מנדטורית, בגבעה המתנשאת לגובה 263 מ' מעל פני הים ויש בו שתי פנורמות קוליות המספרות על הנוף המופלא הנשקף ממנו. מצפה הדר גולדין הוא נקודת התחלה של שביל מסומן בירוק בנחל סלעית. יש אפשרות קצרה וקווית עד צור נתן, בערך 2 קילומטרים. אפשרות שנייה מעגלית, היא ארוכה יותר ואורכה כ-4 קילומטרים. בפרק הזמן הזה בשנה עדיין לא מומלץ לעשות את המסלולים השלמים, כי הם מלאים קוצים, עם הרבה שמש. כן מומלץ ללכת ממגרש החניה בשביל המונגש עד למצפה עצמו, הליכה של כ-10 דק'. למי שלא רוצה לוותר, אפשר להתחיל את המסלול הירוק בחלק העליון, הרחב והפתוח של הנחל, עד טרסות הזיתים. ואז לחזור באותה דרך. בשקיעה התצפית מערבה מוצפת אור וניתן לראות את קו הרקיע. החצבים כבר בשטח וכדאי להזדרז להספיק ליהנות מיופיים לפני שייעלמו עד לעונה הבאה. לזוגות הרומנטיים שביניכם, מומלץ לקחת סלסלת פיקניק ולנצל את הספסלים המוצבים מול הנוף ואת תאורת הערב המקסימה.
אין צורך להצטייד בתו ירוק ותו סגול, מדבור בשטחים ציבוריים ופתוחים לקהל הרחב. טיול נעים ומהנה".

שביל השרון בין מגדיאל לעדנים צילום שרונה לימן

שביל השרון: "נפתח בקטע "שביל השרון" בין מגדיאל לעדנים, שמתאים לטיול זוגי וגם משפחתי", היא מספרת. "זהו מקטע " שביל השרון" שבין מגדל המים של מגדיאל למושב עדנים. מאוד קרוב לגוש העירוני של כפר-סבא/ הוד השרון, ומרגיש כמו טיול בכפר. שימו לב – הסימון בשטח לא שלם, ודווקא ליד פניות קריטיות הוא חסר, לכו עם מפת סימון שבילים, או עם איזו אפליקציית שבילים בטלפון, כדי למנוע מפח נפש. חונים ליד מגדל המים של מגדיאל בסוף רחוב חנקין והולכים דרומה ברחוב שביל התפוז עד שהוא הופך לשביל עפר בין השדות. עוקבים, עד כמה שניתן, אחר הסימונים לבן-כתום-לבן. אם מגיעים עם שני רכבים, כדאי להקפיץ אחד לרחוב "דרך הכפר" בעדנים, סמוך לגשרון מעל נחל הדס. במידה ולא, תטיילו הלוך ושוב או עד נקודה שמתאים לכם וחזרה. ממגדיאל לעדנים המרחק הוא 2 קילומטרים, כשעה של הליכה בנחת".

* שרונה לימן, 0522748706 https://www.facebook.com/SharonaTheGuide/

אזור כפר הבפטיסטים, צילום מור גפני דור

אזור כפר הבפטיסטים: מדריך הטיולים, אביאל אברמוביץ, ממליץ על מסלול מיוחד לאורך הירקון העליון, באזור כפר הבפטיסטים. "מדובר במסלול קל ומעגלי של כ-1.4 ק"מ, המתאים גם למשפחות עם עגלות וילדים צעירים. לאורך המסלול פינות חמד לפיקניק טבעיות בהן ניתן לפרוש מחצלת וליהנות מפיקניק בחיק הטבע (יש להצטייד בשקיות לאיסוף אשפה). המסלול מתחיל במגרש החנייה בסמוך למגרשי הספורט של כפר הבפטיסטים. צועדים כ-100 מטרים צפונה לשלט המסמן את תחילת המסלול, עד לשלט המספר על כפר הבפטיסטים. מכאן צועדים לאורך הנחל על קטע משביל ישראל. התחנה הראשונה, היא מבנה ישן ששימש כבית למשאבה ששאבה מים מהירקון להשקיית השדות. כ-300 מטר משם נכנסים אל מנהרות קנים יפות ומסתוריות שנוצרו כשכבשו את השביל. בהמשך חוצים גשר אופניים מבטון ומגיעים למנהרה שעוברת מתחת לכביש 5, שבסופה נחל הירקון. המים בחלק זה של הירקון העליון טהורים ונקיים. ניתן לחלוץ נעליים ולחצות את הנחל בזהירות (גובה המים עד הקרסוליים…), מהגדה המזרחית לגדה המערבית. בגדה המערבית, פונים שמאלה מתחת למנהרה ועולים חזרה לשביל. לאחר כ-50 מטר מגיעים אל מטע עצי חרוב, פונים שמאלה (דרומה) עד לשלט המספר על נפתול הנחל. כעשרה מטרים ממנו שביל כורכר יוביל אתכם בתוך שדרת ברושים עוד כ-200 מטר עד לתחילת המסלול.

אביאל אברמוביץ – מדריך טיולים בירקון העליון, טל' 0505322822.

ME-G-A יער ראש העין- זאב שטרן

יער ראש העין, זאב שטרן

 

יער ראש העין: מסלול נוסף באזור הוא ביער ראש העין. היער משתרע על שטח של למעלה מאלף דונם ומציע פיסת טבע יפהפייה, קרוב לעיר. ביער ניתן ליהנות משביל טיול רגלי, שני חניוני פיקניק עם שולחנות, אחד מהם מונגש, ומתקני משחק. בנוסף תמצאו מסביב המון פינות חמד לפרוש מחצלת ופשוט ליהנות מהטבע. ביער מסלול “שביל פרחי הבר”, מסלול מעגלי של כ-ק”מ המתאים לכל המשפחה. אחרי שעוברים את שני חניוני הפיקניק מגיעים לדרך חסומה לכלי רכב. אחריה מימין ישנו שלט המוביל אל שביל פרחי הבר. נסו לאתר את עמודי הפריחה הלבנים של החצב, חבצלת קטנת עלים ובן חצב יקינטוני, הפורחים בעונה זו. בחורף ובאביב מעטרות את האזור רקפות, כלניות לבנות ואדומות, צבעוני ההרים ופרחי בר נוספים. השביל עולה אל הגבעה בראשה נמצאים שרידי הישוב הקדום חורבת דייר מהתקופה הביזנטית, זוהי גם נקודת תצפית מרהיבה. ממשיכים עם השביל המסומן במגמת ירידה, עד שמתחברים להמשך שביל הפריחה, בין מדרגות סלע טבעיות ועד לנקודת ההתחלה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר