הספרים של ד"ר יצחק פומרנץ

האיש שמגדיר את עצמו "ממציא המתפרנס כל חייו מדברים שאינם קיימים" הוציא ספר

ד''ר יצחק פומרנץ נולד באותוהבית בו הוא חי עד היום בעיר. השבוע הוא יקיים מפגש קוראים ומבטיח: "לא אמכור ספרים במהלך המפגש. כל המבקש הקדשה ללא ספר, יקבל אותה על מדבקה ויוכל להדביק בעצמו"

פורסם בתאריך: 26.10.21 13:43

ד"ר יצחק פומרנץ, בן 73, יליד ותושב כפר סבא, הוא מהנדס אלקטרוניקה וממציא המתפרנס כל חייו מדברים שאינם קיימים. כך מצוין על גבי ההזמנה למפגש קוראים שיתקיים מחר (רביעי) בשעה 18:30 בספרייה העירונית בכפר סבא. המפגש יתקיים לרגל יציאת ספרו הראשון.

יצחק נשוי לשרית, אב לארבעה וסב לארבעה. הוא כתב ספר אחד שיצא בשתי כריכות שונות: "ללא גרשיים" ו-"הרבה יותר פשוט", שני ספרים זהים ב-99.8% שיצאו לאור בהוצאת מטר באוגוסט 2021. מבדילות ביניהם רק כמה שורות בעמוד המבוא. הספר יצא בשתי כריכות שונות, כדי לפגוש הן את קוראי הסיפורת כמו גם את חובבי ספרי העיון. "סטימצקי" מוכרת את ספר העיון, ו-"צומת ספרים" מוכרת את ספר הקריאה.

פומרנץ מספר על תהליך הכתיבה: "לפני שלוש שנים, בגיל 70, החלטתי לכתוב ספר. כתבתי אותו בחודשיים, אבל לקח לי עוד שנה לעבור עליו ולתקן אותו, ועוד שנה להוצאת הספרים להוציא לאור, גם בגלל הקורונה. זה מעסיק ועוד יעסיק אותי שנתיים-שלוש. אני לא יודע איזה כוח יהיה לי בגיל 80 לכתוב עוד משהו, אז זה כנראה יהיה ספרי הראשון והאחרון".

ד"ר יצחק פומרנץ

עלילת הספר דמיונית לחלוטין, ועוסקת בראש עיר של חיפה, שמצאה רעיון איך להיפטר מבעיית זיהום האוויר בעיר. היא מתייעצת עם פרופסור מהטכניון האם הרעיון שלה בר ביצוע, והוא מטיל זאת על קבוצת סטודנטים לחקור את הנושא כעבודה סמינריונית בתוך שבועיים. "אחד הסטודנטים שמו כשם הנכד שלי, ואז מסתבר שכל בני המשפחה שלי מופיעים כדמויות בספר. אמרתי שאם הספר ינחל כישלון טוטאלי בשוק, לפחות הוא יהיה מזכרת יפה לנכדים. כפר סבא מוזכרת בכל מיני הקשרים וסך הכל שבע פעמים בספר", מציין ד"ר פומרנץ.

אילו תובנות מעניינות גילית שמופיעות בספר?
"צברתי במשך החיים כל מיני תובנות, שחשבתי שיכולות לעניין, למשל ששטחיות זה לא חיסרון אלא משהו פרודוקטיבי ושאגרנות היא לא מחלת נפש אלא תכונה מאוד בריאה ומספקת. אנשים אגרנים שקראו את הספר אמרו לי שהם תמיד היו עם רגשי נחיתות ולא הבינו שמדובר בתכונה חיובית דווקא".

 

ספר אחד בשתי כריכות שונות זה משהו חסר תקדים. למה?
"פעם ראשונה שעושים דבר כזה בארץ וכנראה בעולם בכלל. שני ספרים כמעט זהים לחלוטין בשתי כריכות שונות ותחת הוצאת ספרים אחת. זה עומד בדרישות של רומן טוב וספר עיון טוב. בפרק האחרון אני אף נותן מתכון איך כותבים ספר כזה".

ד"ר פומרנץ מתגורר 73 שנה באותו הבית בו נולד ברחוב גולומב, אשר גובל עם גן המגינים. "נכון, זה לא שכיח. אבל בקטע בין רחוב המעפילים לרחוב טשרניחובסקי בחלק העליון של רחוב גולומב יש 33 בתים, שם גרו 17 איש שנולדו באותם בתים, אז אני לא היחיד. יש לנו יחסי שכנות שלא יאומנו, ממש כמו משפחה אחת גדולה".

הסופר יליד וחושב כפר סבא, מבטיח לקוראים ביום רביעי מפגש יוצא דופן: "זה לא יהיה דומה לערבי קריאה רגילים בהם הסופר יושב ומוכר ספרים באירוע עם הקדשה. אני הכנתי שש מצגות של חצי שעה כל אחת על נושאים מתוך הפרקים העיוניים, הקהל יבחר מה הכי מעניין אותו לשמוע ועליו אדבר חצי שעה. לאחר מכן יהיה זמן לשוחח עם הקהל על הספר. אני כן אעניק ברצון הקדשה אישית למי שיבקש, אך לא אמכור ספרים במהלך המפגש. כל המבקש הקדשה ללא ספר, יקבל אותה על מדבקה גדולה ויוכל להדביק אותה בעצמו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר