המימונה של משפחת טולדו מימין עומר, עדן, רינת, שלומי וערד

חגיגה צבעונית: כל הפרטים על חגיגות המימונה בערי השרון

בכפר סבא ובהרצליה יתקיימו אירועים עירוניים, ברעננה יסתפקו באירוע פרטי בתשלום בבית הקפה בפארק. במשפחת טולדו שפותחת מידי שנה את ביתה אומרים: "נהנים לעשות שמח לאנשים ולמשפחה"

פורסם בתאריך: 23.4.22 10:39

תרבחו ותסעדו. חג המימונה מצוין היום (מוצאי שבת) באופן מסורתי בשביעי של פסח, עם צאת החג. ברחבי הארץ מציינים את החג העממי של יהדות יוצאי מרוקו בקול תרועה, עם חגיגות שכוללות לרוב אירוח רב משתתפים, פתיחת שולחן עם מטעמים כגון מופלטה, ספינג' ועוד, כשנהוג ללבוש בגדים מסורתיים ססגוניים כולל שירים, ברכות וריקודים עד השעות הקטנות של הלילה. לצד משפחות רבות שפותחות הערב את בתיהן כמיטב המסורת, מתקיימים גם אירועים גדולים, רובם עירוניים. בערי השרון יתקיימו אירועים עירוניים, בכפר סבא ובהרצליה, ברעננה לא יתקיים אירוע מימונה עירוני.

המימונה בכפר סבא: היום, שבת (23.4), תיערך במרכז קהילתי בית הסטודנט חגיגה מרוקאית שמחה, עם תלבושות ומטעמים מהמטבח המרוקאי. הפעילות תתחיל בשעה 20:30 ומתאימה לכל המשפחה. ביום ראשון, 24.4, תחתום את אירועי הפסח חגיגת המימונה העירונית שתתקיים ברחבת כיכר העיר בקניון ערים, בנוכחות ראש העירייה רפי סער וחברות וחברי מועצה. האירועים יתחילו בשעה 17:00 ויכללו הופעה של להקת סהרה, אוהל מרוקאי ועמדות צילום להנאת האורחים. בהמשך הערב יתקיים אירוע השיא של המימונה ועל הבמה המרכזית תופיע הזמרת עדן בן זקן.
המימונה בהרצליה: עיריית הרצליה ממשיכה גם השנה במסורת קיום חגיגת מימונה עירונית בפארק הרצליה. מחר בערב (א') יתקיים מופע שמח ומקפיץ של להקת טיפקס, שתבצע את מיטב הלהיטים הגדולים והאהובים שלה. עוד באירוע: מופע ריקודים של להקת 'שבעת הכוכבים' של הרצליה, ואוהל גדול ובו שולחן ססגוני עם מטעמי החג, תלבושות בסגנון מרוקאי וטקס מימונה מסורתי. את הערב ינחה הזמר והבדרן הבינלאומי שמעון רגב. חגיגות המימונה בהרצליה יחלו מחר משעה 18:30, בפארק הרצליה. האירוע פתוח לקהל הרחב. התושבות והתושבים מוזמנים לבוא, לחגוג ולשמוח.

המימונה של משפחת טולדו צילום פרטי

המימונה ברעננה: ברעננה לא יתקיים כאמור אירוע עירוני. אירוע פרטי בתשלום יתקיים במוצאי 23.4 החל מהשעה 20:30 בבית הקפה מנדרין בפארק וברחבה הסמוכה לו, עם מופלטות, ספינג'ים ועוד הרבה דברים טובים ומתוקים. החגיגות יתקיימו במנדרין וברחבה של סטרוליק, רחבת האגם. עלות כניסה: 55 שקלים כולל מטעמים וכוס בירה / יין.

 

וכמיטב המסורת עיקר חגיות המימונה הוא אצל משפחות רבות שפותחות הערב את בתיהן. אחת מהן היא משפחת טולדו. שלומי ורינת טולדו ידועים כמי שמארחים באופן מסורתי מזה שנים את המימונה בביתם ברחוב דב הוז. כבר שבועיים קודם, עמלה רינת על הכנת המאכלים מעשה ידיה. בני הזוג טולדו מספרים על המסורת שהתהוותה אצלם: "הבית שלנו פתוח לכל דכפין. מגיעים משפחה, חברים, חברים של חברים ואפילו סתם אנשים לא מוכרים. יש לנו חצר ענקית, וזו ממש הפקה רצינית. יש מרציפנים, שקדים, בצק, עוגיות, חומרי גלם, שמרים, הכל עבודת יד".

עוד הם מספרים על ההכנות לאירוע הגדול: "יש לנו ציוד קבוע, כוסות מיוחדות, פמוטים, מתקנים שממלאים את הסוכריות והממתקים. יש לנו מחסן ענק רק לציוד הזה ועוד קונים כל שנה. מדובר באירוע באמת יוצא דופן ומיוחד. בשנה שעברה זה היה ממש כמו חבר מביא חבר. ערכנו די כרגיל את המימונה והיה להיט, אבל לפני שנתיים בסגר הראשון לא קיימנו את החגיגות. חוגגים אצלנו עד אור הבוקר עם החבר'ה הצעירים וברקע שירים וריקודים".
שלומי מספר בגאווה על "צוות המופלטות" שלהם, הלוא הן חמותו וגיסתו: "הן מגיעות כשעה לפני ועמלות על המאכל המתוק והפופולרי".

על אף ההכנות הקדחתניות, רינת נהנית מכל רגע: "אני לא מתעייפת גם אחרי כל השנים האלה, נהנית מאוד לעשות שמח לאנשים ולמשפחה. זו מצווה אצלנו". ושלומי מחזק את דבריה: "אנחנו אוהבים לארח אם זה ביום עצמאות, חגים, שבתות. לפעמים אני רוצה לנוח, אבל ממשיכים קדימה. הכי כיף שאנשים משבחים ומספרים על המימונה עוד חודשים רבים אחרי". ובזמן שרינת שקועה בהכנות, שלומי משתדל שלא להפריע: "אצל אשתי יש יותר התרגשות, אני עובד כרגיל. אם לא אעבוד בחוץ, אעבוד יותר קשה בבית. ובכל זאת, אני צובע את הדק, תולים קישוטים, מנקים את הגינה ורינת שותלת פרחים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר