ירמי קפלן שר אלטון ג'ון, צילום אלדד שושן
ירמי קפלן שר אלטון ג'ון, צילום אלדד שושן

"אני מתפוצץ על הבמה" | שנים אחרי שהתאהב במוזיקה שלו, ירמי קפלן שר אלטון ג'ון

הנער הניצחי של הרוק הישראלי הכיר לראשונה את המוזיקה של אלטון ג'ון כאשר היה בן 10, ומאז הוא מאוהב. עכשיו הוא מגשים חלום על הבמה עם המופע 'ירמי קפלן עושה אלטון ג'ון'. ראיון מיוחד

פורסם בתאריך: 5.8.22 09:16

בגיל 10, כשהחברים בשכונה שיחקו כדורגל או הקשיבו לביטלס, התאהב לראשונה ירמי קפלן בזמר אלטון ג'ון. זה היה אחרי שבן הדוד שלו הגיע לישראל מארצות הברית והביא איתו את האלבום הראשון של אלטון ג'ון שיצא בחו"ל – 'אלטון ג'ון – אלטון ג'ון'. ומאז הכל היסטוריה. 50 שנה אחרי, קפלן קורע את הבמות במופע הקברט, 'ירמי קפלן עושה אלטון ג'ון' והביקורות לא מפסיקות להלל ולשבח את הלהט והתשוקה של קפלן, האנרגיה האין סופית על הבמה והאיכות ללא פשרות. "אני מתפוצץ על הבמה, קופץ על הפסנתר, מפזז והכל יוצא מהנשמה ומאהבה שלי לאלטון ג'ון", הוא אומר השבוע בראיון מיוחד, לקראת שני מופעים החודש בזאפה הרצליה.

קשה לא להרגיש את עוצמות האהבה של קפלן לאלטון ג'ון. הוא מכיר את כל רשימת התקליטים שלו בעל פה, וזאת לצד הידע האין סופי שלו בהיסטוריה ובשירים של ג'ון. גם על הבמה, הלבוש של קפלן הוא סטייל אלטון ג'ון עם המשקפיים הצבעוניות, המכנסיים המנומרות והז'קט. "בשנת 2019 רציתי לעשות מופע בו אני יכול להופיע לא רק עם השירים שלי, אלא בסגנון מופעי המחווה של שירה עברית, שירת נשים עברית", מספר קפלן. "בת הזוג שלי יעל, ככה תוך כדי שאני מספר לה את זה, אומרת לי שאלה דברים שנעשו ונעשים כל הזמן. ואז היא אומרת לי – 'לא היה לך פעם רומן עם המוזיקה של אלטון ג'ון כשהיית יותר צעיר?'. זה ישר תפס אותי. במיוחד כשהבנתי שזו הולכת להיות 'שנת אלטון ג'ון', הוא יצא לטור – סיבוב ההופעות האחרון שלו, הוציא ספר ביוגרפיה ועמד לצאת סרט אוטוביוגרפי על חייו. אז הכל התחבר לי ביחד".

קפלן, הצליח להרכיב להקה עם נגני על, כולל ערן מילטמן על הפסנתר, התחיל לעבוד על שירים ונכנס לתוך הדמות. "בחרתי בשירים שאני מכיר ואוהב עוד מתקופת נעורי, שירים שנוגעים לי ברגשות. צריך להבין שבתחילת הדרך שלו, הקהל פחות התפוצץ על אלטון ג'ון ולקח זמן עד שהקהל, במיוחד הישראלי, התחבר אליו. הוא הופיע יותר באווירה אלטרנטיבית שהיה בה משהו אפל וקודר, לצד משהו איכותי. כותב הטקסטים שלו ברני טופין, היה משורר והלחנים יחד עם השירים האינטליגנטיים יצרו מארז ייחודי שבמשך הימים התהדק יותר כשירי פופ ברמה גבוהה".

# # # 

כאמור הפעם הראשונה בה פגש ירמי קפלן את המוזיקה של אלטון ג'ון, הייתה בילדותו: "כשבן הדוד שלי הביא לי את התקליט הראשון והשמעתי אותו לחבר'ה בשכונה, הם קצת צחקו עלי ועל החננה עם המשקפיים והפסנתר, כי רגע לפני זה עליתי לישראל מארצות הברית והכרתי להם את הביטלס", הוא נזכר. "פתאום, כשיצאה הביקורת על התקליט Goodbye Yellow, הם התייחסו אלי כמעט כמו אל נביא והתחילו לאהוב אותו. אני כבר הייתי עמוק בתוך האלטוניזים, הוא כבש אותי עם הפסנתר והרוקנרול. חלק מהמופע שלי, זה גם לתת לאנשים תחושה אחרת ממה שהם מכירים את אלטון היום. היום אלטון הוא דודה שמנמנה שכותבת בלדות נהדרות ואני בטירוף על אלטון של שנות השבעים עד אמצע שנות ה-80".

אבל תוכניות לחוד והמגפה הסינית לחוד. חצי שנה אחרי שהמופע יצא לדרך והתחיל לתפוס תאוצה ולצבור פופולריות וביקוש ברחבי הארץ, הגיעה מגפת הקורונה, וקפלן וההרכב נאלצו כמו רובנו לעשות פסק זמן ארוך. קפלן מספר: "זו הייתה תקופה אחרת. אני המשכתי להופיע עם מופיעים אינטימיים בבתים פרטים וחצרות, מופעים שמאוד נהניתי מהם, אבל ברגע שהתאפשר לנו לחזור לבמות אחרי הקורונה חזרנו וגילינו שנהיה דיבור על המופע. זה עבר מפה לאוזן ואנשים היו תופסים אותי ברחוב ומדברים איתי על המופע ושזה אחד הדברים הכי משמחים. יש גם אנשים שהם מעריצים גדולים של אלטון ג'ון שנוסעים לראות אותו בעולם, שמספרים לי שהם נהנו מהמופע שלי, לא פחות מהדבר האמיתי, כי אני נותן את הערך המוסף של אנרגיות והופעה סופר גבוהה, אנרגיות שהוא נתן כשהיה בן 30".

ירמי קפלן שר אלטון ג'ון, צילום דוד גרנות

ירמי קפלן שר אלטון ג'ון, צילום דוד גרנות

יש סיכוי שהוא ישמע על המופע שלך?
"הלוואי שישמע. אני בטוח שיש בעולם לא מעט מופעי מחווה לאלטון ג'ון, אבל אני אשמח אם תגיע אליו פיסת הופעה שלי והוא יחשוב שזה מדליק וזה יהיה כבוד בשבילי. היום אני עושה את המופע מתוך אהבה וכבוד אליו".

קפלן, שנחשב לנער הנצחי של הרוק הישראלי, חגג לפני שנה יום הולדת 60. מגיל צעיר הבמות לא זרות לו. הוא נולד בשיקגו שבארצות הברית בשם ג'רמי דוד קפלן, בנו של במאי הטלוויזיה אירווינג קפלן ואחיו של אהרן קפלן. לישראל עלה בשנת 1969 ובילדותו השתתף במספר הפקות – בתוכניות ללימוד האנגלית ובסרטים. בזמן לימודיו בתיכון אליאנס בתל אביב, שימש קפלן כמתופף בלהקת "ליקוי חמה" של רמי קלינשטיין שלמד בשכבה מתחתיו. הוא השתתף במספר הרכבים מוזיקליים בו זמנית: תופף בלהקת "תערובת אסקוט" והיה סולן בלהקת "הפיצוץ", שהפכה בהמשך ל"ניצולי הפיצוץ". בשנת 1994, הקים את "להקת הפרחים" ובשנת 1996 כתב, הלחין והקליט את שיר הפתיחה לסדרה "הפוך" בשם "כבר עכשיו". הוא נשוי ליעל ויש לו שלושה ילדים, שניים מנישואים ראשונים. הוא מתגורר ברמת השרון.

 

# # # 

"אני יכול להודות לבורא ולהורים שלי על כוחות העל", אומר קפלן. "מאז ומתמיד הייתי עם עודפי מרץ והרבה אנרגיה חיובית וזה מזין את עצמו. אני בנאדם שבא תמיד באווירה חיובית, אוהב אנשים ואוהב את מה שאני עושה וזה מחזיק אותי יותר צעיר ופחות מתבגר. יש לי ילד בן שש ושני ילדים בני 22 ו-24 ואני אוהב אנשים צעירים, להיות בסביבתם. במוזיקה אין גיל ואתה עובד עם כל הגילאים וזה יוצר אנרגיות טובות, אווירה שרוצה לבעוט בחיים. יש לי מה להגיד ובא לי לעשות דברים ואני מעדיף להיות חי ובועט מאשר חי ונושם".

מישהו מהילדים שלך הולך בדרכך?
"יש לי בן אחד שאם היה רוצה הוא היה יכול, אבל הוא חושב ללמוד רפואה. הוא מאוד מוכשר ולפעמים מחליף אצלי בלהקה ויכול לנגן כמעט כל דבר. אבל נראה לי שעדיף שיהיה רופא".

מדוע?

"בקריירה של אמן, של מוסיקאי יש הרבה סבל בדרך. מסתכלים על הרגעים הסופר מצליחים של האמן, אבל בחיים השלמים יש עלויות וירידות וזה לא נגמר, הקושי תמיד יכול פתאום להפתיע אותך בנקודה בחיים ויש אנשים שגם אם היתה להם תקופה מעולה, יש גם תקופות שהם פחות טובות וזה לא תמיד כזה פשוט. אפשר להסתכל על אלטון ג'ון שכל הזמן עובד על תהודה ציבורית, כל הזמן עובד בלהיות רלוונטי, מחדש וממציא את עצמו לאורך השנים".

ירמי קפלן יופיע בזאפה הרצליה, ביום חמישי ה- 25/8/22, וביום שישי ה-26.8. במופע יבצע את הלהיטים הגדולים של אלטון ג'ון מזווית חדשה. יחד איתו על הבמה: על הפסנתר ערן מיטלמן, קלידים וסימפול: אסף מידן, גיטרה חשמלית: ניר גבע, תופים: רן שמעוני, בס: ג'נגו אמיר רוסיאנו. ניהול והפקת מיטל בוטון.

לרכישת כרטיסים היכנסו כאן


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר