גיל ריבה, צילומים ליה יפה
גיל ריבה, צילומים ליה יפה

"לא פשוט להיות עם הפרעת אכילה בגיל כזה". התערוכה והווידוי של גיל ריבה

לגיל ריבה יש תערוכה יחד עם האמנית והצורפת שרה שחק. אז למה הוא בחר בסוכר כנושא המרכזי של התערוכה? ראיון

פורסם בתאריך: 2.9.22 08:41

לא סתם בחר גיל ריבה, תושב רעננה, ב"סוכר" כנושא המרכזי לתערוכה שלו ושל האומנית והצורפת שרה שחק. התערוכה, שתיפתח לקהל ב-2.9.22 בקניון עופר רמת אביב, ותישאר פתוחה כשלושה שבועות עד ה-23.9.22 עוסקת בסוכר, המוצר המתוק והממכר שכולנו אוהבים וכולנו יודעים שהוא לא בריא. "הנושא הזה מעסיק אותי 24 שעות ביממה", אומר ריבה ומספר שהוא מקווה שהתערוכה עצמה תעזור לו להתמודד עם הבעיה שיש לו עם סוכר ועם הפרעות האכילה שלו. "זה לא פשוט להיות עם הפרעת אכילה בגיל כזה", הוא אומר. "זה נורא חריג כי אין לך שותפי סוד ואין לך קבוצת התייחסות כי רוב האנשים בגיל שלי, ככה נראה לי, כבר פתרו את בעיות הפרעות האכילה שלהם בגיל כזה, אז זה נורא בודד".

תערוכת הפופ ארט של ריבה ושחק עכשווית, צבעונית, מלאה בתוכן, מציגה יצירות אומנות פלסטית במגוון חומרים, ושונה באופן התייחסותה למהות הסוכר, שהוא להגדרת ריבה "אותו חומר מתוק, טעים, ממכר ועז, שמאתגר ומרטיט את המערכת החושית, הרגשית, הקונגטיבית והעצבית שלנו". ריבה מקווה שהתערוכה תיתן לו גם חוויה תרפיסטית. "אני לא לוקח את זה כטריגר אלא כחוויה תרפיסטית, גם אי אפשר לאכול באמת את כל היצירות שמוצגות אז זה נורא מרזה".

בסוכר, אגב, הוא לא נוגע, "אלא אם אני בהתקפת בולמוס וזה לא דבר טוב. סוכר יכול להיות טוב למי שיש לו מידות טובות, לי אין כאלו", הוא אומר.

ספר על מקומו של הסוכר בתערוכה.

"בתערוכה אנחנו חוזרים לימים שבהם חשבנו שסוכר רק ממתיק את חיינו ואין לו חלילה השפעה על מערכת הבריאות או גרוע מכך – על הגזרה", אומר ריבה. "אנחנו מתייחסים לאייקונים כמו סוכריית התרנגול האדומה על מקל, סוכריות 'פז', הטובלרון, גביע הגלידה החמה, פחמימות כמו פיתה, בייגל מפוצצים בשוקולד "השחר", ועוד זכרונות, חפצים, סמלים ושאר ממתקי נפש ונשמה" .

תערוכה של גיל ריבה ושרה שחק, צילום רמי זרנגר

תערוכה של גיל ריבה ושרה שחק, צילום רמי זרנגר

במהלך העבודה על התערוכה, כך הוא מספר, ביצעו הוא ושחק תהליכים של ניסוי, טעייה, ותהייה עד כדי הנצחה והקפאה של האייקונים השונים בתהליכי עיצוב מגוונים. כך מוצגות יצירות כמו יציקות על-זמניות וצבעוניות מחומרים שונים, שימוש בטכניקה של בירזול והחלדת דימויים פלסטיים, שהופכים אותם ל"מוצגים כמעט ארכיאולוגיים, ומדגישים במעין אבסורדיות את נצחיותם בזכרוננו", הוא אומר. וכולן קשורות כמובן, לסוכר.

 

 

לצד האובייקטים השונים בתערוכה, יוצגו גם סיפורים בלעדיים וראשוניים של עשרות כותבים המתייחסים ליצירות המוצגות, ביניהם מאיר שלו, אייל שני, דנה ספקטור, קובי אוז, נעה רוטמן, אלונה קמחי, מיכל אנסקי, רענן שקד, שלמה גרוניך, דני רובס ואחרים.

ריבה מספר: "פניתי לכל האנשים שאני מכיר ואוהב את הכתיבה שלהם וביקשתי שיכתבו טקסטים על סוכר. למשל דנה ספקטור כתבה על מרציפן אז יצרנו מרציפן שהוא תכשיט, אייל שני כתב על טובלרון, קובי אוז כתב על מוכר הממתקים בעגלה בשדרות. אלו טקסטים מאוד יפים שעומדים לצד היצירות".

תערוכה של גיל ריבה ושרה שחק, צילום רמי זרנגר

תערוכה של גיל ריבה ושרה שחק, צילום רמי זרנגר

מה אומרים במשפחה שלך על הסוכר והתערוכה?

"המשפחה תומכת מאוד, הם מאוד תומכים בכל אומנות שאני עושה והאומנות הזאת מייצגת את מה שכולנו מאוד אוהבים ומכורים אליו, אבל בצורה הומוריסטית ופיוטית".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר