מבנה קולנוע חן בכפר סבא, צילום דוברות העירייה
מבנה קולנוע חן בכפר סבא, צילום דוברות העירייה

מפעל המים ישפץ וישקם את מבנה קולנוע חן בכפר סבא

שנים רבות עומד מבנה הקולנוע המיתולוגי במזרח כפר סבא שומם, בקרוב יחל שיפוץ ושיקום המקום. עדיין לא הוחלט איזו פעילות תהיה, אך הכוונה היא לקיים פעילות תרבות ופנאי

פורסם בתאריך: 8.12.22 07:57

שנים רבות לאחר שנסגר, יחל בקרוב שיפוץ ושיקום קולנוע חן שבשכונת יוספטל במזרח כפר סבא. קולנוע חן הוא נכס בבעלות מפעל המים, ובישיבת הנהלת מפעל המים שהתקיימה לאחרונה אושר תקצוב בסך של כשלושה מיליון שקלים לטובת שיקום המבנה והפעלתו, בהתאם לתנאי השימור. בימים אלה עובדים אנשי המקצוע על תוכנית כלכלית להפעלתו ולפיה ייעשה השיפוץ בהתאם וייפתח המקום. עדיין לא הוחלט איזו פעילות תהיה במקום, אבל סבירות גבוהה שמדובר יהיה בפעילות תרבות ופנאי.

קולנוע חן הוקם בשנת 1970 והיווה מרכז תרבות לכל תושבות ותושבי מזרח העיר. הקולנוע, אשר מבנהו נמצא בבעלות מפעל המים כפר סבא, נסגר במהלך שנות ה-90 ובמשך עשרות שנים המשיך לעמוד סגור ומיותם. באחרונה החלה העירייה לקיים אירועים ברחבת הכניסה למבנה הקולנוע, ביניהם אירועי חגים, אירועי קיץ, קונצרטים של הקונסרבטוריון העירוני ללא עלות ועוד. זאת בנוסף לפרויקט של שיקום הרחבה, לרבות ציור משטחי משחק של פעם. יש לציין כי מבנה המקום הוכרז כמבנה לשימור, במסגרת תוכנית השימור העירונית אשר נדונה לאחרונה בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה.

ראש העירייה רפי סער ערך סיור במקום ואמר: "מדובר בבשורה גדולה עבור תושבי השכונות הסמוכות, ולכלל תושבי העיר לאחר שנים רבות שקולנוע חן עמד סגור. קולנוע חן היה חלק מנוף הילדות שלנו ומהווה חלק מההיסטוריה התרבותית בכפר סבא. שנים רבות שמבנה זה עומד שומם, בלב מזרח העיר, ואינו משמש את תושבות ותושבי העיר. התרגשתי מאוד לבקר ולסייר שוב בקולנוע, שגם אני צפיתי בו בסרטים, ואני שמח שמפעל המים הקצה את התקציב הראשוני לשיפוץ ושיקום המקום. זאת כאשר זה ייעשה בהתאם לכל התנאים הנדרשים ובמטרה להחזיר את המקום להיות מרכז תוסס עבור תושבות ותושבי העיר כולה".

 

 

 

חברת המועצה הדר לביא טוענת כי העירייה והעומד בראשה מנסים לגזור קופון על שיפוץ נכס שבכלל לא בבעלות העירייה. לביא: "מזה מספר שנים אנחנו דוחפים לשיפוץ והשמשת קולנוע חן לטובת תושבי השכונות המזרחיות והעיר כולה, ואנחנו שמחים שמפעל המים נרתם לנושא ותיקצב אותו. פנינו לוועד הממונה של מפעל המים שהסביר שלא יודע על מעשיה של העירייה בנכס וכי הוא בכלל בשלבי תכנון של השיפוץ. ביקשנו לוודא שלא ייעשה שימוש פוליטי בשנת בחירות בנכסי מפעל המים, בפרט כאשר לעירייה אין קשר לנושא".

מהעירייה נמסר בקשר לטענותיה של לביא: "לאחר שנים של הזנחה, פעל ראש העירייה, במסגרת תפקידו כחבר אסיפת המורשים של מפעל המים וכמי שמכהן בשגרה כיו"ר האסיפה, לשיקום קולנוע חן הוותיק בשכונת יוספטל, כאשר מפעל המים בחר לאמץ את יוזמתו ואישר תקציב של 3 מיליון שקלים לקידום הפרויקט. קולנוע חן שימש במשך עשרות שנים כמרכז תרבות לכל תושבי מזרח העיר ולאחר סגירתו בשנות ה-90, התושבים נותרו ללא מענה. כעת, המבנה המיתולוגי שעמד שומם במשך שנים, צפוי לעבור שיפוץ מקיף ולהפיח חיים חדשים בשכונה, שתושביה נהנים כבר עכשיו מאירועי תרבות בחגים, אירועי קיץ וקונצרטים של הקונסרבטוריון העירוני, שמקיימת העירייה ללא כל עלות. בקרוב יעלה המסך והם יוכלו שוב ליהנות מהמבנה החדש – ממש קרוב לבית. העירייה תמשיך לפעול למען תושבי שכונת יוספטל וכל תושבי מזרח העיר, הראויים לשירותי התרבות הטובים ביותר, וזאת למרות ניסיונות גורמים פוליטיים, לצד אנשים עלומי שם במפעל המים, לבלום את היוזמה ואת חידוש המבנה הנטוש ולהשמישו למען תושבי כפר סבא".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר