נויה דגן, צילום עופר עמרם
נויה דגן, צילום עופר עמרם

בגיל 18 יש לנויה דגן סינגל בכורה: "תמיד רציתי לרגש אנשים"

היא שרה במקהלת שרונית, למדה בבימת הנוער, והיא בוגרת מגמת תיאטרון בכצנלסון. נויה דגן שגדלה בבית כפר סבאי מוסיקלי הוציאה סינגל בכורה שכתבה רחל שפירא והלחין בן זוגה יהונתן פרלמן

פורסם בתאריך: 2.2.23 07:54

"מאז שאני זוכרת את עצמי ה'חיידק' הזה של עולם הבמה היה בתוכי ותמיד רציתי להיות שחקנית, לשיר ולרגש אנשים", אומרת נויה דגן, זמרת ושחקנית מכפר סבא. היא רק בת 18, ולאחרונה, בין סיום לימודיה בתיכון לגיוסה לצה"ל, הוציאה שיר מרגש ושמו "דמעה", שנכתב על ידי המשוררת רחל שפירא והולחן על ידי יהונתן פרלמן, בן זוגה ומוזיקאי צעיר ומוכשר שעובד עם זמרים מובילים.

בצעירותה שרה נויה במקהלת "שרונית", בהמשך למדה מספר שנים בלהקה של "בימת הנוער" בכפר סבא, השתתפה במספר סדנאות של בית הספר למשחק "בית צבי" ובתיכון למדה במגמת תיאטרון בכצנלסון. "זאת הייתה חוויה מדהימה. העלינו שם את המחזמר "אוון הנסן" שהצגנו בפעם הראשונה בארץ ובנוסף יצרנו מאפס הפקות ביחד".

כשבוחנים מאיזו משפחה הגיעה נויה, אין פלא שהחיידק המוזיקלי נתפס בה. אביה שי דגן הוא מוזיקאי, נגן טרומבון, שעובד עם עומר אדם, שלמה ארצי וזמרים נוספים. אמה היא כוכבת הילדים "גיגיגיגונת".

"נולדתי וגדלתי בתוך בית מאוד מוזיקלי", מספרת נויה, "לא הייתי מהילדים שהכריחו אותם ללמוד לנגן או כל דבר בסגנון. הוריי רצו שאעסוק במה שעושה לי טוב והאהבה לעולם הבמה והמוזיקה הגיעה מתוך הלב שלי. אני זוכרת את עצמי עוד בגן ממציאה סיפורים ועושה הופעות מול הילדים, אותו הדבר גם בבית. אני זוכרת גם את אמא שלי עושה קלטות ילדים שהשתתפתי בהן כילדה קטנה. העובדה שההורים שלי שניהם אנשי במה רק גרמה לי לרצות את זה יותר".

היכנסו כאן לקישור והקשיבו ל"דמעה" של נויה דגן 

מהי המוזיקה שהכי שאבת ממנה השראה?

"המוזיקה שאני הכי שואבת ממנה השראה היא ללא ספק מוזיקה של מחזות זמר. אני אוהבת שדרך המוזיקה אפשר לחוות קשת שלמה של רגשות, יכולה להעביר מסרים ותחושות וזה בדיוק מה שקורה בשירי מחזות זמר. ששחקנים שרים בהצגות זה תמיד חזק, מכיוון שנוכח המון רגש ולפעמים כאב, זה תמיד ייגע בך וייצור בך תחושה מסוימת. לפעמים עצב או כעס ולפעמים שמחה או התרגשות. תלוי בשיר ובסיפור כמובן".

 

 

מהו החלום המוזיקלי שלך?

"החלום הכי גדול שלי הוא להיות שחקנית. לגעת ברגשות של אנשים. להצליח לא רק במובן של לייקים ופרסום, אלא לקבל תפקידים משמעותיים בהצגות תיאטרון ובמחזות זמר שייגעו בי ובקהל. הכי הייתי רוצה לכתוב מחזמר בעצמי, להיות חלק מהלחנים שלו וכמובן גם לשחק ולשיר בו. אבל החלום שבאמת הכי הייתי רוצה להגשים, זה פשוט להיות מאושרת ומסופקת ממה שאעשה ומהעתיד שלי. זה נשמע קיטשי, אבל זה באמת מה שאני הכי רוצה".

כאמור, את השיר דמעה הלחין יהונתן פרלמן (20) שהוא בן זוגה של נויה ובעצמו מוזיקאי צעיר ומוכשר שברזומה שלו כבר עבודות עם זמרים וותיקים כמו אילנית, אדם ועוד. יהונתן ידוע בתור ג'אזיסט מלא אמביציה שרוחש כבוד רב ליצירה העברית ולמוסיקה של "ארץ ישראל הישנה והטובה". הסינגל הוא חלק מתוך האלבום "סיפור מוזיקלי" של פרלמן, המאגד בתוכו טקסטים של טובי היוצרים הוותיקים אותם הלחין, עיבד ותזמר.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר