רותם גור-פולק ובתה אלמה. ספר ילדים חדש. צילום פרטי
רותם גור-פולק ובתה אלמה. ספר ילדים חדש. צילום פרטי

אלמה שאלה הרבה שאלות, ואז הגיעה השאלה שגרמה לאמא רותם להוציא ספר ילדים מדעי

ההחלטה לכתוב וגם לאייר את ספר הבכורה שלה, התקבלה אצל ד"ר רותם גור-פולק כאשר בתה שאלה אותה שאלה שסוף סוף היא ידעה להשיב עליה. "זה התחיל כמשהו פרטי אבל הסביבה הקרובה פרגנה וביקשה עותקים", היא מספרת

פורסם בתאריך: 21.7.23 08:49

כמה אנשים אתם מכירים שהוציאו ספר ילדים בהשראת בתם? בשביל זה אנחנו פה, כדי לעשות לכם היכרות עם ד"ר רותם גור-פולק שמשיקה בימים אלו את ספרה "התא של אלמה".

רותם בת ה-38 היא ילידת רעננה המתגוררת בשבע השנים האחרונות בשכונה הירוקה בכפר סבא. היא נשואה ללירן ואמא לאלמה (6) ומילה (3), ובעלת דוקטורט בנוירוביולוגיה (מדעי המוח) מאוניברסיטת חיפה. היא עסקה במחקר במשך כמעט עשור בתחום האוטיזם ולאחר מכן בנוירולוגיה שיקומית בבית לוינשטיין. בשנים האחרונות היא עובדת כמנהלת רפואית בחברות תרופות במגוון גדול של תחומים.

בשיחה עם "צומת השרון" מספרת רותם מה הביא אותה לכתוב ספר ילדים: "הבת שלי אלמה היא ילדה מאוד סקרנית שאוהבת לשאול. למה הענן לבן, איך אנשים מגיעים לשמיים כשהם מתים ואיך נוצר הים – כל אלו לגמרי היומיום שלי. אחרי רצף של שאלות מאתגרות כאלו סוף סוף קיבלתי אחת שידעתי לענות עליה – ממה הגוף שלנו בנוי? לאחר סשן של שאלות ותשובות ארוך, החלטתי גם לכתוב ולצייר את זה. כל התהליך לקח בערך כחצי שנה עד שנה ומדובר בחוויה מרעננת ומספקת עבורי. כמי שרגילה רוב היום לקרוא מאמרים ולהסתכל על גרפים, תחום היצירה והאומנות היה חדש עבורי".

ספרי לנו על הספר.

"'התא של אלמה' הוא ספר ילדים מבוסס מדע המפגיש את הילדים לראשונה עם תאים ותפקידם בגוף האדם. לא מדובר על עוד ספר ילדים רגיל, אלא על ספר חינוכי עם ציורים שנאמנים כמה שיותר לביולוגיה שלנו ועם שאלות ששזורות בו להעמקה נוספת. ההסברים בו מאוד פשוטים וכתובים בחרוזים כך שגם ילדים בני ארבע יהיו מסוגלים להבין. הספר למעשה כבר מוכן לגמרי אך עדיין לא הודפס וכרגע מתבצעת מכירה מוקדמת של עותקים באמצעות פלטפורמת הדסטארט (חפשו התא של אלמה). התהליך בעיצומו וטרם הגענו ליעד הגיוס הנדרש כדי להדפיס את הספרים".

אלו תגובות קיבלת על הספר ומה הייתה התגובה המרגשת ביותר?

"האמת שבהתחלה לא חשבתי להוציא את הספר לאור. זה התחיל כמשהו פרטי ומתנה עבור הבת שלי. לאחר שהסביבה הקרובה פרגנה וביקשה עותקים הבנתי שאני רוצה לאפשר לעוד משפחות ליהנות מהספר, להעשיר את עולמם של הילדים ולהטמיע בהם את האהבה למדע והסקרנות כבר מגיל צעיר. מבחינתי התגובה הכי מרגשת הייתה כמובן של הבת שלי, אלמה, כשהיא קיבלה את האבטיפוס הראשון וחיבקה אותו כאילו היה זה דובי".

איך מצאת את הזמן לכתוב את הספר?

"עולם הפארמה הוא מאוד תובעני, רוב היום אני קבורה בספרות הרפואית ובהרצאות מדעיות בבתי חולים. כשיש גם שתי בנות צעירות בבית, לעשות משהו שהוא לא עבודה זאת בכלל משימה לא פשוטה, אבל כשעושים משהו שאוהבים, מוצאים את הזמן. את האיורים הכנתי בעיקר בלילות וזה מה שגזל ממני הכי הרבה".

מה היה הקושי העיקרי בתהליך כתיבת הספר?

"מבחינה מקצועית, כתיבה ואיור ביחד היא משימה מאתגרת כשלעצמה ואינה שכיחה בעולם ההוצאות לאור של ספרים. בדרך כלל זה מופרד ויש מחברים ומאיירים. מעבר לכך, האתגר העיקרי שלי הוא המכירה המוקדמת והשיווק של הספר. פרויקט בהדסטארט הוא מסוג 'הכל או כלום' וכרגע אנחנו נמצאים במאמץ נרחב כדי לפנות לעוד קהלים ולהגיע ליעד".

האם מאז ומתמיד הייתה לך יכולת כתיבה וחלמת על כתיבת ספר?

"תמיד נמשכתי להנגשה של תכנים מורכבים לקהל הרחב ולא בהכרח לכתיבה. במהלך התואר הראשון שלי עבדתי גם בחוג לחינוך והעברתי סדנאות מדעיות לילדים. כמו כן, השתתפתי וניצחתי בתחרות של הרצאות מדעיות בסגנון טד לקהל הרחב. במהלך התואר הראשון שלי היה לי חלום לכתוב ספר ילדים על חיידקים, לא כמו 'קריוס ובקטוס' אלא משהו שמסביר עליהם קצת יותר בהרחבה אבל בצורה פשוטה שגם ילדים יוכלו להבין. אולי זה עוד יקרה".

האם יש לך בקנה רעיונות לספר המשך?

"כרגע לא, אבל אלמה ממשיכה לשאול עוד הרבה שאלות מאתגרות כך שיש לי חומר לסדרה שלמה. במקביל, הבת הקטנה שלי דורשת כבר ספר משלה אז אולי יום אחד זה יהפוך לסדרת ספרים חינוכית המנגישה לילדים קטנים את עולם המדע והרפואה".

לעמוד הספר בהאדסטרט היכנסו כאן

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר