צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

בפעם השנייה בתוך חודש: חשש לליסטריה בארוחות בצהרונים

בהודעה להורים מסרה החברה הכלכלית כי בוצע חיטוי במפעל שמספק את הארוחות, וכי משרד הבריאות קבע שאין צורך בפעולות נוספות

פורסם בתאריך: 21.1.18 18:06

בהודעה שהוציאה החברה הכלכלית בסוף השבוע שעבר נמסר ופורסמה בפייסבוק ועד הורי הגנים בכפר סבא, נמסר כי בתהליך בדיקה שגרתית שמבצע ספק המזון של פרויקט אפונים בצהרונים נמצא, בבדיקה שבוצעה ב-31 בדצמבר 2017, לפני כשלושה שבועות, חשש להימצאות חיידק הליסטריה. נציין כי זו הפעם השנייה שנמצא החיידק בפרק זמן של שלושה שבועות.

"להסרת הספק בוצע חיטוי מלא במפעל הספק ובמתקנים בגני הילדים", נכתב בהודעה. "המידע הועבר למשרד הבריאות יחד עם כ-40 בדיקות נוספות שנמצאו תקינות. משרד הבריאות בחן את המידע וקבע שאין צורך בפעולות נוספות. לאור זאת, אין השפעה של האירוע על פרויקט אפונים".

בוועד הגנים מסרו לצומת השרון כי להודעה הזו אין כל משמעות אופרטיבית, וכי מדובר בעדכון שגרתי של ההורים וכי משרד הבריאות נתן אישור להמשך הפעילות.

בחברה הכלכלית אמנם לא מקלים ראש בנושא, אך טוענים כי להורים אין כל סיבה לדאגה. מנכ"ל החברה הכלכלית אלעד קנדל וסמנכ"ל פיתוח עסקי שי ארנט כהן מסרו: "במסגרת בדיקות מדגמיות רגילות של ספק המזון שלנו אותרה דגימה שנלקחה ב-31 לדצמבר, בה היה חשש לחיידק בשם ליסטריה. לו רק בגלל החשש ביצע המפעל פעולות חיטוי. במקביל ביצענו גם אנחנו פעולות חיטוי בגנים למען הסר ספק אף שאיננו נדרשים לכך. בוצעו לאחר מכן כ-47 בדיקות נוספות שמצאו כי הכל נקי והממצאים הועברו למשרד הבריאות. משרד הבריאות סקר את הבדיקות ואישר שהכל בסדר ואין צורך בהתערבות מצידו. נציין כי כשבועיים לפני כן היה אירוע נוסף כזה ובו עצרו את הייצור ל-48 שעות, משרד הבריאות היה מעורב ובוצע חיטוי".

 

אם החיידק התגלה פעם אחת ושנייה, מי ערב לכך שלא תהיה פעם שלישית?

"אי אפשר לשלול שתהיה פעם שלישית, אבל חשוב לומר שבכל מתקן לייצור מזון מתגלה מעת לעת חיידק מהסוג הזה. הוא נמצא גם בגוף שלי ושלך. בסופו של דבר ניקיון של מזון וכלי ההגשה מונעים התרבות שלו. אפילו אם טיפה אחת מהרצפה מגיעה לבדיקה ומעלה חשש מטפלים בעניין כראוי. נכון, זה לא דבר טוב ואיתרע מזלנו שזה קרה בהפרש של שבועיים אחד מהשני. אנחנו לא מקלים ראש בעניין הזה ועובדה שלמרות שהנהלים לא מחייבים אותנו לשום דבר, ניקינו את כל המתקנים והמקררים בגני הילדים כי אנחנו לוקחים את הדבר מאוד ברצינות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר