בית ספר בן גוריון צילום ניר קידר
בית ספר בן גוריון צילום ניר קידר

יו"ר ועד ההורים בבן גוריון פרש; בית הספר אחרון בשביעות הרצון וראשון באלימות

אסף דוד מרגלית עזב את התפקיד בעקבות טיפול ההנהלה בתוצאות המיצ"ב. משרד החינוך יזם תוכנית התערבות

פורסם בתאריך: 9.5.18 13:54

יו"ר הנהגת ההורים בבית הספר היסודי הממלכתי בן-גוריון, עו"ד אסף דוד מרגלית, התפטר מתפקידו בסוף השבוע שעבר. זאת בעקבות מה שמכנים בסביבתו התנהלות בית הספר מול הנהגת ההורים והתלמידים בכל הקשור לציוני המיצ"ב האחרונים.

על פי הציונים שפורסמו לאחרונה, בית הספר – שאך לפני כמה שנים היה מבתי הספר היסודיים המובילים בעיר, התדרדר עד לתחתית הרשימה בחלק מהפרמטרים הנבדקים, ובעיקר בכל הקשור לאקלים החברתי. בכל הקשור לפן הלימודי, בית הספר נמצא מעט מעל הממוצע.

מקורבים למרגלית טוענים כי מנהלת בית הספר, רחלי לוי, סירבה במשך כחמישה חודשים להראות את הציונים לחברי הנהגת ההורים ולקיים עליהם דיון. מנגד, יש הטוענים בבית הספר כי אסף התפטר משום שרוב חברי ההנהגה לא תמכו בו יותר. בסוף השבוע אמורים בהנהגה לבחור יו"ר חדש.

על פי נתוני המיצ"ב האחרונים, נכון לשנת 2017, רק 59 אחוז מתלמידי בית הספר חשים תחושה כללית חיובית כלפי בית הספר, כלומר 41 אחוז מהתלמידים הם בעלי תחושה שלילית או אחרת. בית הספר, בפרמטר הזה, מדורג אחרון מבין בתי הספר היסודיים בכפר סבא, כשהממוצע בבתי הספר בעיר עומד על 78 אחוז. מאז שנת 2012 נמצא בית הספר בתחום הזה במגמת ירידה.

בית הספר נמצא גם במקום האחרון מבין בתי הספר היסודיים בכפר סבא בשיעור התלמידים שדיווחו במיצ"ב שקיבלו בעיטה או אגרוף בחודש האחרון, עם 27 אחוזים. 14 אחוז מהתלמידים דיווחו שהיו מעורבים באירועי אלימות כשהממוצע הכללי עומד על שיעור של עשרה אחוז. 34 אחוז מהתלמידים (כשליש מהתלמידים) דיווחו כי בחודש האחרון מישהו מהמורים לעג לו או העליב אותו, ו־35 אחוז דיווחו על תלמידים שהעליבו אותם. הממוצע עומד על 23 אחוז.

53 אחוז מהמורות בבית הספר דיווחו על שחיקה. רק בשלושה בתי ספר בכפר סבא היו האחוזים גבוהים יותר.

"אסף הגיע למסקנה שאין עם מי לדבר בהנהלת בית הספר", אומרים מקורביו, "יש קשיים גדולים וחוסר נכונות לשתף מידע עם ההורים, לשתף פעולה ולחשוב יחד איך פותרים את הבעיות. מדובר בקטסטרופה שבית הספר הזה מוביל מאז 2012. בכל הקשור למספרים הפדגוגים המספרים ממוצעים, וזה קל כשתלמידים לוקחים הרבה מאוד מורים פרטיים, אבל המיצ"ב האקלימי פשוט חסר תקדים. התלמידים בבית הספר הזה לא שונים מתלמידי דבורה עומר או ברנר".

לדברי המקורבים אמנם בית הספר הציג, גם אם מאוחר, את תוצאות המיצ"ב בפני ההורים והייתה תחושה שיש התקדמות, אולם שלושה ימים אחר כך אירע אירוע בטיחותי חמור בבית הספר שלא דווח להורים באופן מיידי. "המיצ"ב לא הפתיע את ההורים", אומרים המקורבים, "יש בבית הספר כל מיני דיווחים על אירועי אלימות שהיו וטופלו ברמות שונות באופן פנימי. נכתבו מכתבים, היו שיחות, אבל במשך הרבה מאוד זמן אין שינוי ולכן אסף, מהעמדה שלו, היה צריך לקבל החלטה מה הוא עושה, ובצר לו פרש מהתפקיד. ברור שבמצב הזה כל מי שעומד בראש מוסד חינוכי צריך לחשוב מה הוא צריך לעשות".

הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בכפר סבא:

עו"ד אסף דוד מרגלית שימש יו"ר הנהגת ההורים בבית הספר במשך ארבע שנים, שבהם לדבריו פעל, יחד עם הנהגת ההורים, להעשרת הגינה הלימודית, להצללת בית הספר, להחלפת מזגנים, להכנסת פרויקט השאלת הספרים והוספת תל"ן לקראת השנה הבאה. "כל עוד חשתי כי קיים שיתוף פעולה של הנהלת ביה"ס עם הנהגת ההורים, פעלנו במרץ לטובת התלמידים", אמר.

חברת הנהגת ההורים יהודית רונן מתכוונת להתמודד על ראשות הוועד, יחד עם שתי חברות ועד נוספות. "הנהגת ההורים של בית הספר שותפה לדאגה מתוצאות האקלים במיצ"ב האחרון", היא אומרת, "ההנהגה עם זאת מחויבת לעשייה, ומתחייבת לסייע ולעבוד יחד עם ההנהלה וצוות המורים מתוך כבוד ובשיתוף פעולה על מנת לשקם, לשפר, ליזום ולשנות כל מה שידרש ,לטובת קהילת בית הספר בכלל וילדינו בפרט".

תגובת משרד החינוך: "הפיקוח והרשות בשיתוף מנהלת בית הספר והצוות החינוכי, למד את הנתונים לצורך הפקת לקחים ובניית תוכניות התערבות הן השנה והן לקראת שנה הבאה. מטרת תוכניות ההתערבות הינם שיפור האקלים הבית ספרי הכוללות הקצאת משאבים, ליווי פיקוח והדרכה. אנו מאמינים כי ההורים הינם חלק מהותי בהצלחת התכנית ועל כן יהיו שותפים בדרך. ראוי לציין כי שותפות עם דיאלוג מכבד בין משרד החינוך, הרשות והקהילה הינה הכרחית לקידום תהליכים בית ספריים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

24 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עו״ד אסף דוד מרגלית פרש בגלל הרבה סיבות אבל לחלוטין לא בגלל זאת שציינתם. אי אפשר להתווכח עם הנתונים אודות האקלים הבית ספרי אבל מציע שתבדקו היטב את הנתונים המתייחסים להישגי התלמידים.
    בנוסף אחרי שתסיימו לריב ועד תישארו עם אותם הורים מבולבלים שעסוקים בהתערבות יתר ביחד עם אותם חברי סגל ״פצועים״ ושחוקים שבסוף יצטרכו להמשיך ולשרת את ילדיכם. ולבסוף הילדים שלכם כרגיל ישארו באמצע ויפגעו !

    רחמים…לפחות על הילדים …

  2. שון

    להסיק מסקנה ולפטר ולהחליף את המנהלת. שיהיה בשעה טובה.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מנהלת חדשה לא תעזור ולא תשנה… היכן האחריות של ההורים שמחנכים בבתים ילדים אלימים ?! דיברתם בכתבה על העל חוץ מזה.

  4. רוני

    אסף מזמן היה צריך ללכת…איש מוזר שהיה עסוק במשך שנים בקרדיטים לא לו…והעסקנות קטנה…

  5. יוסי

    קראתי את הכתבה ואני תוהה אם הכתב היה בבית הספר ? דיבר עם אנשים ? או פשוט קיבל משהו מוכתב ?

    מוזר ביותר…

  6. קרני

    הזוי ! גינה אקולוגית ? סכך למגרש ? בזה אתה מתעסק ? יש בשביל זה עירייה ! אולי תתעסק בתוכניות לימודים נוספות ? אתה יו״ר ועד ההורים ! מה אתה עשית בכדי לעצור את האלימות ? או שעוד פעם אדוני לא אשם בכלום ? הזנחת את תפקידך בדיוק במקום שזה היה המנדט שלך !

    תתבייש !

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    באמת ? לפטר ? וכמה שיותר מהר ? איזה ״צחוקים״ !

  8. בת-שבע

    מהיכרות…המנהלת והמורות עושות מעל ומעבר ליכולותיהן….
    אכן מצאתם לכם מי יתערב …משרד החינוך ? העירייה ????פחחחחחחח
    בית הספר הגיע למצבו בגלל משרד החינוך והעירייה – אנשים מסכנים…

  9. ירון

    כתבתי את זה לפני מספר שנים כאשר הבנות שלי למדו שם
    את רחל לוי טליתמן אני יכיר מגיל צעיר
    אי לא מתאימה לניהול!! חד משמעית
    אין חה יכולות וכושר ניהולי ולכן התרעתי על כשלים מנהלתיים בזמן שבנותי למדו שם.
    אין ספק שאת התפקיד קיבלה בזכות אמא שלה בינה טליתמן.
    חבל על הדורות הבאים
    יש להחליף מנהלת לאלתר

  10. ש

    מכירה את בית הספר שנים רבות, המצב התדרדר רק בשנים האחרונות כאשר המנהלת אותה מנהלת, הצוות אותו צוות מה השתנה???? היו׳ר…. שכל הזמן בא וטוען שרוצה את טובת בית הספר אך בפועל פועל כל הזמן כנגד בית הספר, מאדיר ומעצים את הדברים החא טובים וכמובן לא טורח להראות את כל אותם פרוייקטים נפלאים, את כל ההכלה, שיתוף הילדים בעשרות ועדות שונות אשר נותנות מענים לשונות הרבה. את כל ההצלחות בתחום הלימודי ולא בזכות מורים פרטיים אלא בזכות צוות איכפתי, משכיל ומכיל. נכון יש דברים שצריך לשנות , לתקן האם דרך פרסום שלילי זו הדרך לעשות זאת???? המטרה היא להכשיל, להשפיל ולא יותר מזה. טוב שעזבת איש רע!

  11. מ

    רוצה לומר איפה האחריות.ההודית,אם הילדים שלכם כל כך סובלים ולא מוגנים,אפשר לבקש העברה לבית.ספר אחר.אני לא הייתי נותן לילד שלי לסבול אלימות.וחוסר מוגנות.כפי שאסף טוען שיש בבית הספר.ידוע לי שיש ילדים רבים בבית.הספר שלא שייכים אליו על פי אזור המגורים אבל בכל זאת.ההורים בוחרים את.בן גוריון… אז מה ההורים מסכנים במודע את.ילדיהם???? אני מכיר את.בית.הספר ואת.העשייה מרוצה מאוד מהצוות.וההנהלה. כל מי שיש לו בעיה פרטית שיפנה ואני בטוח שהעניין יטופל. .. בטח לא יהיה טיפול דרך פירסום שלילי בעיתון. אסף מה השגת??? איש קטן

  12. ד

    לא ברור לי למה מר עו"ד אסף דוד מרגלית, שיכול להוציא את ילדיו ולהעבירם לבית ספר אחר, בוחר כבר 4 שנים, להמשיך להשאירם בבי"ס כ"כ גרוע!? ההנהלה הייתה לפניו ותישאר אחריו ! צוות המורות נשאר אותו צוות, הנשמה אותה נשמה, והשינוי היחידי הוא היו"ר שסוף סוף פינה את מקומו!!! מרגע שנכנס מחפש להרוס, לקלקל, לסכסך ולהדיח. מה הוא לא עובד?!
    שמעתי על הניסיון המלוכלך שעשה כשחבר למנהלת שהגיעה להחליף, לשנה אחת בלבד, כשהמנהלת רחלי לוי, יצאה לשנת שבתון. ואז כבר ניסה להדיח אותה, בלי שהיו תוצאות מיצב כזה או אחר, השמועות בעיר מדברות על מנהלת משכמה ומעלה. מנהלת שמדברת עם הילדים בגובה העיניים. מנהלת שבוחרת לשתף ילדים בוועדות והחלטות ולא להנחית עליהם עובדות. מנהלת שמתמודדת עם הורים שחושבים שאם משעמם להם יוכלו להסתובב ולעשות בבית הספר כבשלהם.
    אי אפשר לשתף את ההורים בתוצאות מיצב, לפני שנותנים לצוות ללמוד אותו, להפיק לקחים, לחשוב על מה עושים ואיך וכו'. שום דבר לא הוסתר, כפי שנכתב בכתבה. כאמא לילדים, הייתי מצפה שהכתב שכתב את הכתבה, יגיע לבית הספר, לפני שמשמיץ, לפני שמוציא להורג חבורה שלמה של אנשים שעושים ימים כלילות למען שמירה על ביטחונם של הילדים. ילדים לא נעשים אלימים מעצמם!! הם הופכים לאלימים בבית ומוציאים את הכעס, התסכול והפחד בבי"ס!!
    יקומו ההורים התומכים ויביעו את דעתם, כמי שחברה של אמא לילדים בבי"ס בן גוריון, אני שומעת דברים הפוכים לגמרי. אני רואה ילדים שהולכים לביה"ס בשמחה, באהבה וכך גם יוצאים ממנו. מצפה שהעוול הנוראי שנעשה לצוות בן גוריון יתוקן במיידי. איני מהססת להגיד שגם אני במקצוע וגם אני אמא לילדים ובושה וחרפה מה שנתתם למר אסף מרגלית לעשות ושתקתם!!

  13. יוכי

    אכן איש קטן…אולי זה ילמד אותו לחשוב בפעם הבאה לפני שרצים לעיתון עם פרסומים מגמתיים עד לא מדוייקים….

  14. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    איש חצוף ורע למערכת – טוב שהלך!

  15. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אם במשרד החינוך רוצים לבדוק או לחקור מעשהו…יתכבדו ויזמנו את היור היוצא לתת הסברים על התנהלותו השערורייתית שכללה חריגות מסמכות עד כדי חבלה בעבודת בית הספר .

  16. נירית

    צריך לפטר את המנהלת. לפני כשנתיים הגיעה מנהלת מדהימה ושמה טלי. היא הייתה מנהלת לתפארת.
    דאגה לתלימדים, חיכתה בכל בוקר ליד השער כדי לבשר בוקר טוב לתלמידי בית הספר, המנהלת של היום יושבת בחדר שלה כל היום ללא חשיבה על תלמידיה.

  17. אבנר

    ההורים כאן מתלהמים, ואולי טומנים את הראש בחול, אבל יש כאן עובדות: בשורה התחתונה בית הספר נמצא במקום האחרון בעיר מבחינת אקלים ואלימות. שימו לב לתגובת משרד החינוך שמודה בבעיה ואפילו גיבש תוכנית התערבות כולל פיקוח כדי לנסות לשפר את המצב הבעייתי בבית הספר

  18. ס

    מכירה את בית הספר שנים רבות. צוות בית הספר בראשות ההנהלה פועל רבות, כשטובת התלמידים תמיד לנגד עיניו.
    חבל שדווקא מי שאמור היה לדאוג לתלמידים יוצא בהכפשות על גבי העיתון.
    חשוב לי להשמיע את קולם של הרבים שחושבים אחרת, אוהבים את בית הספר וסומכים על ההנהלה והצוות שישפרו את הטעון שיפור וישמרו את הטוב הקיים.
    שמחים שאתה הולך!!!

  19. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    י.
    חבל שקומץ הורים משמיץ ופוגע בילדים ובבית ספר מעולה!!
    צוות ביהס עושה מעל ומעבר למען הילדים, בחינוך ובלמידה, צוות יעיל ומצוין!! מנהלת משכמה ומעלה!

  20. האמא התומכת - רחלי מספר אחת בכל כפר סבא

    כהורה בביהס כתבה שקרית ולא נכונה.

    רחלי היא מנהלת מדהימה מספר אחת בכל בעיר. כל הכתבה שקרית ולא נכונה.
    ממש האסף הזה -איש משועמם ללא עבודה משרדית בתחומו ומחפש לעבוד רק בביהס.

    הורים שחלקם מתלהבים מטלי המנהלת המחליפה, שנתנה כוס מיץ ולחמניה יבשה לתלמידים. טלי מחוץ לחיוכים צבועים לא עשתה הרבה בבן גוריון.
    גם כן יודעת לפרסם בעיתונים כתבות שהכל רוח וצילצולים.

    רחלי מנהלת עם תוכניות ברוכות לטובת תלמידי ביהס, חבל שיושב ראש משועמם מחפש להשמיץ את המנהלת ואת צוות המורות המדהימות שיש בביהס.

    אני כהורה בביהס מרוצה מהמורות ומהמנהלת, ויש לי מספר ילדים בביהס זה.

    לך לך אסף ותנהל משרד עורכי דין עם לקוחות פרטיים, ואולי תקח איתך עוד כמה הורים משועממים שמשמיצים באינטרנט.

    ביי ביי וסע לשלוםםםםםםם

  21. ש

    לצערי הרב יושב ראש ההורים בביהס בן גוריון , באופן שיטתי שורף כל חלקה טובה בביהס מהמם.

    הילדים שלי מאושרים בו.
    מגיעים הביתה מלאי חוויות טובות.
    צר לי שיש אדם אחד, על דעת עצמו וללא ידיעת הורי ההנהגה,באופן ממוקד מפרסם דברים שליליים על ביהס ולא מביא לידי ביטוי את העשייה הברוכה והפדגוגית ברמה כל כך גבוהה וגורם נזק בלתי הפיך לילדיינו .

    ילדים שמרביצים בכיתה ובביהס למורה מרביצים גם בבית להוריהם!!!!!
    חבל שההורים עוצמים עיניים כולל היושב ראש עו"ד אסף דוד מרגלית.

  22. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    צר…לי אבל ההורים התומכים כאן עושים הכל מלבד לטמון את ראשם בחול…
    מוזר לי מאוד שמדובר במנהלת שהגיע בעבר עם ביה״ס להישגים מרשימים….יש לזה הסבר אחד: היו״ר היוצא עסק במשך שנים בנזק שיטתי לביה״ס !
    אסף הסביר בכתבה הרבה דברים אבל לא את הסיבה לנזקים שהוא גרם ובטח לא הסביר למה יזם כתבה שלילית .
    אסף, אתה פוליטיקאי קטן מאוד ואני במקומך לא הייתי מראה את הפרצוף מרוב בושה !

    בנימה אופטימית: מקווה שכוחם כולל הצוות והמנהלת יתאוששו מתקופה רעה זאת וימשיכו לעשות שירות נפלא לילדים !

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר