ישיבת מועצה. צילום ארכיון אריה אברמזון
מועצת עיריית כפר סבא. צילום אריה אברמזון

ברגע האחרון: התוכנית האסטרטגית לחינוך לא הוצגה בפני חברי המועצה

צביקה צרפתי ענה לראשונה על הטענות שהתוכנית מקודמת לפני הבחירות: "אין תוכנית מושלמת, יכול בסוף לבוא ראש עיר חדש ולשנות"

פורסם בתאריך: 10.5.18 10:33

טיוטת התוכנית האסטרטגית לחינוך לא הוצגה לחברי המועצה בישיבת מועצת עיריית כפר סבא שהתקיימה אתמול, כפי שתוכנן. חברי המועצה היו אמורים לדון בתוכנית, שהוצגה בראשית השבוע להורים, אך ראש העירייה צביקה צרפתי החליט לסיים את ישיבת המועצה לפני שהתקיים הדיון. מוקדם יותר, נדחתה בישיבה ברוב קולות הצעתו לסדר של יו"ר סיעת האופוזיציה יובל לוי לבטל את התוכנית. לוי טען כי התוכנית מתגבשת "במחטף" כלשונו, ומבלי שהתקיים עליה דיון במועצת העיר.

יש לציין כי פתיחת ישיבת מועצת העיר נדחתה מהשעה 19:00 לשעה 19:45 בשל פגישה דחופה שקיימה מנהלת אגף החינוך בעירייה, אורלי פרומן, עם ועד ההורים העירוני. האחרונה אף המתינה בסבלנות כל הערב כדי להציג את התוכנית בפני חברי המועצה, אולם משום שישיבת מועצת העיר התארכה בחר ראש העירייה בפועל צביקה צרפתי לסיימה בטרם הוצגה התוכנית.

במהלך הדיון בהצעתו של לוי לבטל את התוכנית, הגיב צרפתי לראשונה על הטענות: "קל מאוד לבלבל את העובדות", הוא אמר, "התוכנית הזו היא לא חזון אישי שלי מהבית. אתם יכולים להסכים איתה וגם לא להסכים".

בשלב הזה התפרץ יובל לוי ואמר: "חזון אישי זה לא חזון עירוני. מתי החלטתם שזה חזון עירוני".

צרפתי המשיך ואמר: "יש פה אנשים מאגף החינוך והרבה שותפים שהכינו את החזון הזה. אני נותן רוח גבית וגם מביע את דעתי, ואומר מה צריך ומה לא צריך שיהיה בה. אבל בסוף מישהו צריך לעשות ולהחליט. הרבה שנים לא הוכנה תוכנית כזו מסודרת עם אבני דרך ושקיפות, שולחנות עגולים אליהם כל חברי המועצה זומנו – וכולם הביעו עליה את דעתם. בשבועיים התוכנית הוצגה ביתר שאת וההזדמנות ניתנה לכולם, והיום זה יוצג במועצה. מי שירצה יביע את הערותיו ובסוף הדיון אנחנו נציע לאשר את התוכנית. בסופו של יום זו לא תוכנית לא גמישה. יש לה מסגרת והיא מדברת על טכנולוגיה, ידע והמאה ה-21. נכון, היא לא עונה לכולם על כל השאלות, אין תוכנית מושלמת, לא תשמע ממני שהיא הכי טובה והכי מושלמת, כל מסגרת חינוכית מכתיבה משהו אחר, אבל אנחנו חושבים מחוץ לקופסה. יכול בסוף לבוא ראש עיר חדש ויוכל לשנות אותה או להביא תוכנית חדשה".

מנכ"ל העירייה איתי צחר: "לדעת כולם התהליך היה יפה, סדור ומובן ושום דבר לא הוצג בדיעבד. לא הייתי אף פעם בישיבה בהנהגת הורים שהייתה כזו תמימות דעים על התהליך ועל התוצר הסופי. זה נוהל בצורה שקופה לחלוטין ועד לרגע זה הטיוטה פתוחה לדיון, הדברים שאתה אומר (ליובל) כאילו אנחנו יושבים במחשכים וזוממים מזימות לא הייתה ולא נבראה".

בתחילת הדברים התנגד כאמור עו"ד לוי לתוכנית, כפי שנכתב לראשונה בצומת השרון. "ככה לא מציגים תוכנית", אמר. "תוכנית שעוברת את שלב הביצוע, ואז דיונים ואז עוברים למועצה – זה הפוך מהצורה המקובלת של מנהיגות ציבורית. בשום הנהלה של דירקטוריון לא ראיתי שמקובל לקבוע עובדות בשטח ואז מביאים את הנושא לשולחנות עגולים ולדיון. לחלק את העיר לרובעים, חלש, חזק ואמצע, בזמן שמדברים על אינטגרציה, זה לא משהו שמוציאים לפועל לפני שמביאים לדיון במועצה. כשמדברים על תוכנית אב שאמורה לרוץ שנים, לא מביאים אותה כמה חודשים לפני שהמועצה מתפזרת".

גורמים באגף החינוך טוענים כי לוי טועה בעמדותיו, משום שהוא וחבריו לסיעה כמו כל חברי המועצה האחרים הוזמנו לצפות בהצגת התוכנית ובדיונים עליה במספר הזדמנויות, כך שהם מכירים אותה. לטענתם אי אפשר להביא את התוכנית למועצה בטרם מדברים עליה עם ההורים ומקבלים את הערותיהם. באשר לשאלה האם יש סיכוי שכל העבודה הקשה של אגף החינוך תרד לטמיון אם ייבחר ראש עיר אחר באוקטובר הקרוב, ענו, כי יש אפשרות כזו אבל אגף חינוך לא יכול לעצור את כל העבודה בשל כך.

הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בכפר סבא:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. גורמים באגף הציבור

    מי הם הגורמים באגף החינוך שמתבטאים לעיתונות? רק המנהלת? זאת שקודם שינתה את האינטגרציה ואחר כך באה לבקש אישור במועצה?

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא ברורה לי התגובה של מר לוי בפייסבוק כאילו הוא עצר את התוכנית.
    הבסך הכל ראש העיר צרפתי עצר את הצגתה בפני המועצה כי הוא אצה ללכת הביתה.
    התוכנית הוצגה הפני ועד ההורים העירוני וקיבלה את הערכתם ובירכתם, התוכנית ממשיכה להתבצע לפחות עד אוקטובר 2018 והבחירות.
    ובכל מקרה רק אחרי הבחירות יוחלט איך להמשיך את התוכנית.
    התוכנית בבסיסה היא טובה, וחבל שחבר המועצה יובל מנסה לעצור אותה בגלל מניעים פוליטיים.

  3. אביב מ.

    הבחור עו"ד אבל מתנסח בצורה עילגת. למה לא לדבר תכלס?! למה כל הסיבובים? ממש לא מבין.
    שורה תחתונה אותי מעניין מה יש לסדבון ולסער להגיד בנושא, ברור לכולם שאחד מהם יהיה ראש העיר הבא והוא זה שיכריע מה יעלה בגורל תוכנית החינוך.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר