רויטל לן כהן מוצאת מוועדת החינוך של הכנסת. מתוך הסרטון
רויטל לן כהן מוצאת מוועדת החינוך של הכנסת. מתוך הסרטון

צפו: רויטל לן כהן מוצאת בכוח על ידי מאבטחים מוועדת החינוך של הכנסת

סגנית ראש עיריית כפר סבא, אם לילד עם צרכים מיוחדים וממקימות קואליציית הורים לילדים עם צרכים מיוחדים, התעמתה עם יו"ר הוועדה מש"ס יעקב מרגי - שסילק אותה מהדיון

פורסם בתאריך: 29.5.18 08:36

סגנית ראש עיריית כפר סבא, עו"ד רויטל לן כהן, הוצאה ביום ראשון השבוע בכוח, על ידי מאבטחים, במהלך דיון של ועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת. לן כהן סולקה על ידי ראש הוועדה, חבר הכנסת מש"ס יעקב מרגי, לאחר שהתעמתה איתו במהלך דיון בתיקון לחוק החינוך המיוחד שמקדם שר החינוך נפתלי בנט, ובהכנת החוק לקריאה שניה ושלישית.

צפו בסרטון מהוועדה:

 

הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בכפר סבא:

 

לן כהן, אם לילד עם צרכים מיוחדים, יו"ר הועדה לילדים בסיכוי ויו"ר ועדת הנגישות העירונית, היא ממקימות ומובילות קואליציית הורים לילדים עם צרכים מיוחדים – התארגנות אזרחית הפועלת לקידום זכויות ושינוי עמדות בנוגע לאוכלוסיות מיוחדות. לישיבה הגיעה כמי שמתנגדת לחוק, שאנשי מקצוע רבים חושבים שיוביל להדרת ילדים עם צרכים מיוחדים.

רויטל לן-כהן. צילום עזרא לוי

רויטל לן-כהן. צילום עזרא לוי

"במשך שנים אנחנו נלחמים לשנות את כל התחום שנוגע לתלמידים עם מוגבלויות במערכת החינוך", מסבירה לן כהן, "בשנת 2007 עשיתי הפגנה מתחת לבית של יולי תמיר ובעקבותיה, בין היתר, הוקמה ועדת דורנר לבחינת נושא החינוך המיוחד בישראל. מאז, למרות שמסקנות הוועדה אומצו על ידי כל שרי החינוך, ולמרות די הרבה בג"צים, לא זז הרבה. לכן, החלטנו אני ועורכת דין נוספת, לכתוב הצעת חוק שתחליף את חוק החינוך המיוחד המיושן ותעשה סדר בעניינים, ברוח הבג"ץ ובהתאם למסקנות דו"ח דורנר ודוחות קודמים לו. בנט לא הרים את הכפפה כל הקדנציה, ואנחנו המשכנו להילחם".

ולמה זה התפוצץ?

"הקש ששבר את גב הגמל היה לדעתי בישיבת ועדת החינוך של הכנסת בסוף אוגוסט, כשעשו ישיבה חגיגית לקראת פתיחת שנת הלימודים, ושם עשינו להם בלגן ובמקום כותרות של 'פתיחת שנת הלימודים כסדרה', הם קיבלו תמונות של הורים שלילדים שלהם אין לאן ללכת בתחילת השנה, ובעיקר שלי נלחמת בכנסת ומראה רשימות של יותר מ-300 ילדים ללא שיבוץ או שירותים לשילוב. כדי שזה לא יקרה שוב, החליט בנט לעשות שינויים בחוק החינוך המיוחד, אבל לא השינויים הנדרשים אלא שינויים שימנעו בלגן. ואיך מונעים בלגן? מצמצמים את הזכויות של התלמידים עם הצרכים המיוחדים באופן ששולל מהם זכאות לשירותי חינוך מיוחד. ואם אין זכאות אז גם אין בעיית שיבוץ ואין בלגן בישיבות. את הרפורמה לא מובילים אנשי חינוך מיוחד, אלא ראש אגף התקציבים במשרד, מה שרק מחזק את הטענה שהשיקולים הם כלכליים גרידא. בכל מקרה, את הדיונים על השינוי בחוק מנהלים בוועדת החינוך, ויו"ר הוועדה, יעקב מרגי מתנהג כמו בריון ונחוש להעביר את התיקון שרוצה בנט, ורק אותו".

 

אז מה היה בישיבה ביום ראשון?

"היינו אמורים לדון בסעיפים שבנט לא התייחס אליהם, אבל מרגי החליט שהכללים של החקיקה במדינת ישראל לא מעניינים אותו והוא מתכוון למנוע מאתנו את הזכות שיש לנו על פי חוק לדון בכל אחד מהסעיפים. בניגוד למרגי, אצלי מדובר בחיים או מוות, גם עבור הילד שלי וגם עבור מאות ילדים שעל הזכויות שלהם אני מגינה יום יום, כבר 11 שנים. אנחנו מרגישים שהקירות סוגרים עלינו וזה מתסכל ובלתי נתפס".

לאחר שח"כ מרגי סירב לערוך את הדיון בישיבה, הרימה לן כהן את ידה, וזה הגיב ואמר "אני החלטתי, החלטתי". לן כהן השיבה: "זו פגיעה בחקיקה במדינת ישראל מה שאתה עושה", מרגי השיב: "הנושא בגיץ (כלומר אפשר להגיש עתירה לבג"ץ; א.א), שמעתי את ההערה שלך ולא רוצה לשמוע אותה יותר. אנחנו מתקנים סעיף, אני לא אעמיס עליו את כל הכשלים של מערכת החינוך". כשלן כהן החלה להשיב לו אמר: "גברתי צאי החוצה את מפריעה לי לנהל דיון". אז פנתה אליה אחת המאבטחות בחדר. לן כהן סירבה לקום ואמרה "אתם פוגעים בזכויות החוקתיות שלי". "תעתרי נגדי", עקץ אותה מרגי בעוקצניות. "אני לא אעתור נגדך כי אין לי כסף של יו"ר וחבר כנסת", ענתה תוך כדי שהיא נאבקת במאבטחים. "אני לא עובדת כבר 11 שנה בגלל אנשים כמוך. אתם פוגעים בזכויות החוקתיות שלי ושל הבן שלי. אתה מחויב לדון". "יש וועדת האתיקה בחינם", ענה לה מרגי. "זה לא קשור", אמרה כבר מחוץ לדלת, "אתה פוגע בחוק".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר