בית ספר סורקיס. צילום: ניר קידר
בית ספר סורקיס. צילום: ניר קידר

לא רק בגורדון: לפחות שמונה מורים עוזבים את בית הספר סורקיס

משרד החינוך: "בית הספר מתנהל כסדרו. לא קיבלנו בקשות להעברות יזומות חריגות של מורים". יו"ר ועד ההורים: "יש לנו אמון מלא במנהלת"

פורסם בתאריך: 28.6.18 13:44

אחרי חשיפת צומת השרון אתמול כי לפחות עשרה מורים מבית הספר גורדון עוזבים בסוף השנה, מתברר גם שלפחות שמונה מורים בבית הספר סורקיס בכפר סבא לא ימשיכו ללמד במקום בשנת הלימודים הבאה. כך מספרת יו"ר ועד ההורים בבית הספר, מאיה גולדברג. לדברי חברים אחרים בוועד ההורים, מדובר בעשרה מורים שיעזבו את בית הספר. הורים ומורים טוענים שהמספר הגדול של מורים שעוזבים השנה את בית הספר מעיד על התנהלות לא נכונה של מנהלת בית הספר, ניצה אורלי-אבידר. "אם מורים עוזבים אולי המנהלת צריכה לעשות שינוי, עליה לבצע את בדק הבית שלה", אומרת אחת המורות בזהירות.

הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בכפר סבא:

גולדברג טוענת כי המספרים של עזיבת המורים די עקביים בשנים האחרונות, ולכן מספר המורים שעוזבים לא יכולים להעיד על בעיה בניהול. לדבריה בשנה שעברה עזבו שבעה מורים וכך גם בשנה שלפניה. בשנת 2016 עזבו שמונה מורים ואילו בשנת 2014 עזבו עשרה. נציין כי אורלי-אבידר עובדת מזה שנים בבית הספר כמורה, אך מנהלת אותו בפועל בשלוש השנים האחרונות.

בין המורים שעוזבים, כך נמסר לנו בידיעת המנהלת, אחת יוצאת לשנת שבתון, אחרת יוצאת לחופשה ללא תשלום, מורה נוספת מתקדמת ללמד את החינוך המיוחד בחטיבת הביניים, עוד מורה עוברת ללמד בישיבה, שתי מורות עוזבות כדי ללמד קרוב למקום מגוריהן ואחת אחרי הסטאז' החליטה שלא להמשיך בחינוך.

אולם, אחד ההורים אמר ל"צומת השרון" כי "לרוב אנשים מעדיפים לעזוב מקום עבודה בטוב, ולא בכאסח, לכן אף מורה לא יאמר למנהלת את הסיבה האמתית לעזיבתו". בנוסף, אומרים כמה הורים כי המספרים הגבוהים של עזיבות המורים בשנים הקודמות נובעות מיוזמה של המנהלת הקודמת ענת עומר, לפטר מורים שלא ביצעו את עבודתם כנדרש.

אמש, תוך שהמנהלת יודעת כי אנחנו עובדים על הכתבה, היא כתבה להורים כך: "בימים אלו אנו מסיימים קליטת מורים חדשים בעקבות עזיבה של חלק מהמורים לשבתון, חופשת לידה ובתי ספר אחרים. אנו רוצים להודות לכל המורים שליוו את תלמידנו היקרים בשנים האחרונות, התחלנו כבר בשיבוץ המורים בשכבות הגיל השונות ואנחנו בשיאה של ההערכות לקראת שנת הלימודים תשע"ט".

חבר בוועד ההורים אומר: "בסורקיס משחקים איתנו, הוועד, במספרים ולא אומרים את האמת. בין המורות שעוזבות השנה רכזת המתמטיקה בבית הספר שהיא מורה משכמה ומעלה שכל איש חינוך במדינה התרשם משיטת הלימוד שלה וזו אבדה גדולה מאוד. העזיבה המטורפת של המורים, חלקם מאוד מוצלחים, לא הייתה מתרחשת אם הכל היה כל כך נפלא שם".

לדבריו בימים האחרונים מדברים על כוונה לאחד כיתות בשכבת ב' ולצמצם את מספר הכיתות בשכבה משלוש לשתיים. "בית הספר נודע בכיתות הקטנות שלו, ועכשיו גם הייחוד הזה יעלם", הוא מתלונן, "איזה אינטרס יש להורים להשאיר את הילדים שלהם בבית הספר כשהכיתה שלהם תגדל מ-23 ילדים ל-33?".

אחת המורות שעוזבת אמרה השבוע: "אין לי שום רצון להזיק לבית הספר, והדעה שלי שכדי לעזור צריך לעשות דברים בתוך המערכת. אין פה שום בעיה קריטית, אף אחד לא הושפל או חטף מכות ולא קרה פה שום דבר שצריך להיפתר בעיתון. אני לא כועסת על המנהלת, היא בסדר גמור, מנהלת חדשה שגם עושה טעויות, היא תלמד והכל בסדר. אין פה שום דבר דרמטי וחריג".

מה זאת אומרת עושה טעויות?

"יש טעויות, כמו בכל מערכת אני מניחה. זה בית ספר מאוד מקצועי, שהדרישה בו מאוד גבוהה וזה אולי קצת מעייף את המורים. עשינו במשך שנים את הכי טוב שאפשר במגבלות של המערכת, וגם אם המנהלת עושה טעויות זה מחוסר ניסיון ולא מכוונת זדון. היא מנהלת טובה ששיפרה המון בבית הספר. גם המנהלת הקודמת עשתה טעויות, ואם נבדוק לעומק אפשר לומר את זה על כל מנהלת. מה שהיה לי לומר לה על הטעויות שלה אמרתי. אם מורים עוזבים אולי המנהלת צריכה לעשות שינוי, עליה לבצע את בדק הבית שלה".

 

מורה אחרת הייתה חריפה יותר: "יש תחושה מאוד לא נעימה בחדר המורים והרגשה שבכל אירוע שלילי שקורה בבית הספר המורים הם האשמים וההנהלה לא לוקחת אחריות. לאורך השנה לא התקיימו שיחות אישיות מקצועיות ויש תחושה של חוסר תחזוקה פדגוגית של תהליכים לימודיים. בעיות שנדרש לתת עליהן פתרון לתלמידים – הן ברמה הרגשית והן הקוגניטיבית – לא נפתרות".

יו"ר הוועד גולדברג: "אני בבית הספר, כהורה, הרבה שנים. זה בית ספר מאוד מיוחד, קומפקטי וקטן, זה כמו בית. האווירה נעימה וטובה והכיתות קטנות. ניצה הייתה במשך שנים מורה וסגנית, ומההיכרות שלי אתה היא מוערכת, הגונה, בקשרים טובים עם המורים שלה ועם ההורים. יש לי כמה ניחושים מי מנסה להרע לה, ומהמקום של לכבד אנשים אני לא רוצה לשפוך רפש, אבל רוצה להעמיד דברים על דיוקם. בבית הספר האווירה טובה ואף אחד לא מתעמר במורים. זה לא המצב. גם אם בבית הספר לא הכל ורוד, עובדה שאנשים עוברים לשכונה לטובת בית הספר. ניצה היא לא מנהלת עם ניסיון, אבל זו השנה הפורמלית השנייה שלה והיא גם יודעת לומר טעיתי כשהיא טועה ולהתנצל כשצריך. יש לנו כהנהגת הורים אמון מלא בה".

תגובת משרד החינוך: "בית הספר מתקיים כסדרו. מנתונים במצבת כוח אדם שיש בידינו לא נמצא כי קיימות בקשות להעברות יזומות חריגות של עובדי ההוראה בבית הספר. במהלך השנה נבנו, בשיתוף גורמי הפיקוח, תכניות ממוקדות לקידום ההישגים ורווחת כל באי בית הספר, אשר יישומם החל עוד בשנת הלימודים הנוכחית וימשיך אף בשנת הלימודים הבאה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

62 תגובות
  1. הורה שחושב אחרת

    כתבה מגמתית ומטעה, כנראה שבכל מקום יש הורים מגעילים שחייבים ללכלך, באמת שלא רואה את הטעם בלשפוך רפש צהוב החוצה. מן הראוי שכתב מנוסה יציין מספר עזיבות בבתי ספר אחרים. בושה.

  2. אחד שיודע

    כתבה שקרית ומטעה.
    נסיון לעשות בלגן מיותר בבית ספר מדהים . עצוב שמטעים את הקוראים כך. כתב בשקל

  3. ירוק מבושה

    לא ברור מי הגורם שמעוניין להסב נזק לבית הספר ולמנהלת בית הספר. ברור לחלוטין כי מדובר בגורמים אינטרסנטים שרוצים לסגור חשבון עם המנהלת או מישהו בבית הספר ולא בוחלים באמצעים.
    לא בכדי בחרה יו"ר ועד ההורים בבית הספר להתבטא כפי שהתבטאה שכן היא הגורם היחידי בכתבה שהדבר היחיד שעומד לנגד עיניה הוא טובת הילדים ולא מעבר.

  4. מורים עצלנים

    מהכתבה נשמע שמורים עצלנים מתבאסים שדורשים מהם לעבוד…
    חבל שככה נראים המורים של הילדים שלנו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  5. מ. צ

    טוב.. אז למגיב "אחד שיודע" בוא נגיד שאתה ממש לא יודע לא שקרי ולא מגמתי.. , ואני אחד שעובד במקום הזה 5 שנים ורואה מה היה לפניי ומה קורה בפועל היום.. יו"ר היא חדשה והשנה התחילה לעבוד עם ניצה, גם היא תבין כמו הרבה מורים שלא יגיבו כאן כי לא רוצים לפרסם את שמם, שהדג מסריח הוא מהראש.. המנהלת שם היא בושה למערכת החינוך. מורים לא יגידו משהו אחר.. אבל הולכים על ביצים בחדר מורים.
    מעניין שכתבו על המנהלת הקודמת כי.. כל כך סבלו אצלה שעכשיו חצי מהמורים חוזרים אליה לחטיבה מרוב שהייתה כל כך לא מוצלחת.

  6. מ.צ האמנם?

    האם מ.צ ש"עובד" 5 שנים במקום זה אותו אחד שאמא שלו עשתה בלגן וכאוס בכספי בית הספר? ונקראה בעקבות זה לשימוע? מעניין….
    מעץ תפוחים לא יצמח אגס

  7. מה נהיה עם התקשורת

    במקום לפתור דברים בבית יוצאים החוצה
    בא לי להקיא מכל הבכיינים שבמקום לפתור דברים פונים לתקשורת.

  8. ד

    כמה חבל ועצוב שכולם בוחרים להשמיץ את העיתונות ואת ההורים
    ולא לבדוק את הדברים
    אני כהורה שהיה מעורב בסורקיס יודע שכל מה שכתוב הוא אמת

  9. הורה מודאג

    למה כותבים או חושבים שמנסים לעשות נזק
    מורים כתבו מה מתרחש בחדר המורים

  10. ח

    רכזת מתמטיקה טובה,מעולה
    כדאי להסתכל על המיצ״ב המדבר בעד עצמו
    עצוב

  11. הורה שאכפת לו

    סורקיס זה הבית. בית הספר הקהילתי, השכונתי. צוות מדהים. מנהלת משכמה ומעלה. אנשים רעים רוצים רק להרע מתוך מניעים אישיים זדוניים.
    תרימו ראש בגאון רב אנשי סורקיס.

  12. אוי קובי בחייך

    נמאס לשמןע אותך
    רק כאוס עושה לנו בצהרון ניחנקנו ממך

  13. תתחילו לעבוד

    אולי כדאי שהמורים יתחילו לעבוד במקום להתלונן
    שואפים להישגים והם בוכים כי קשה

  14. הורה מהצהרון

    קובי בחור מוכשר שכל הילדים והורי הצהרונים אוהבים מאד

  15. אמא מודאגת

    בסורקיס יש מורים מדהימים
    שלא יבחרו להמשיך ללמד במקום שלא מעריכים אותם

  16. אני

    רכזת מתמטיקה יוצאת לשבתון.
    בבתי ספר יסודיים יש הרבה מאד תחלופה..מי רוצה לעבוד עם שכר כזה זעום..
    בית ספר נפלא

  17. אב בבית הספר

    בית ספר מדהים, מכיל , מנהלת וצוות מדהימים.
    לא תגרמו לנו לחשוב אחרת.

  18. בית ספר מדהים

    מורים מדהימים וצוות מקסים וגם המנהלת מצויינת. שהגעתי אליה כמה פעמים לשיחה ובכלשיחה הקשיבה ייעצה ותמכה. כואב הלב שככה מלכלכים סתם

  19. דינה

    מורים עוזבים בכל מקום. תפסיקו חהתעסק בשטויות בית ספר מצויין וצוות מצוין ובראשו ההנהלה

  20. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    את התחושה האמיתית לא יצליחו לקחת
    סורקיס היה וכנראה כבר לא יהיה
    חבל

  21. אחד שיודע

    אתי בוים די כבר נמאסת תצאי לבית ספר סורקיס מהווריד
    טביעות האצבע העבות שלך מורגשות בכל מקום
    נמאסת

  22. אבא מודאג

    מדאיג מאוד מה שקורה בסורקיס- לא סתם בבית הספר סורקיס מספר התלמידים בירידה וזה לא בגלל ״הזדקנות האוכלוסייה״. יש נכונות מאוד גדולה של המנהלת והצוות לעשות טוב אבל במקום זה יש מעשים בלי שום דרך בלי טעם ובלי שום קשב אמיתי למה שהתלמידים של היום והוריהם זקוקים להם. אני באמת שלא יודעת מה קורה עם המורים- אבל אין לי ספק שמצב בית הספר מקרין לעזיבת מורים ותלמידים. מקווה מאוד שמישהו משמעותי באגף החינוך יראה את הדברים ויעשה אחד ועוד אחד- ויציל את בית הספר- חבל ששמו של בית הספר הולך ונהרס

  23. אתי ב.

    ניצה, מאיה וכולם תמשיכו כך ותתעלמו מהרוע. תפוחים רקובים יש על כל עץ, טיבם ליפול וטוב שכך!

  24. איש צוות מסורקיס

    בושה וחרפה לאותם הורים שנותנים יד להרס בית הספר
    משמיצים אנשים טובים כמו אתי בוים

  25. ג

    הורי בית הספר התעוררו
    מחירי הדירות יורדים
    הכיתות עמוסות
    המורים מטיילים
    והילדים חוגגים

  26. הורה מודאג מהרמה של הכותבים

    מי שמכיר את בית הספר יודע שתחושה אמיתית
    שייכת לעבר
    ומה יהיה עם ילדינו מחר???

  27. הורה שיש לו עוד הרבה שנים

    אני חייבת להודות שאותה מורה שכתבה על ההתנהלות וחוסר המקצועיות מדברת בעד עצמה
    חברים מדובר בחוסר תחזוקה פדגוגי
    צריכים לקום ולעשות מעשה

  28. ר

    ועד יקר
    התעוררו והפסיקו לצדד בבית הספר
    אפשרו להורים ולמורים לומר את מה שעל ליבם

  29. הורה

    תפסיקו עם הגועל נפש
    אתי בוים עשתה הרבה למען השכונה ובית הספר
    ואיש לא יכול לקחת לה את זה
    הועד הקיים אני מניחה שמנסה לטפל בדברים
    אז תנו לו ואפשרו לו לעבוד

  30. אמא לתלמידה

    בית ספר מצוין. המנהלת עושה עבודה טובה וראים שאכפת לה מאוד. חבל שהכתב לא ראיין יותר הורים

  31. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מנהלת ניצה מקסימה ומקצועית. מורים מצויינים צוות נפלא.
    כמובן שאנשים אוהבים לרכל ולהשמיץ
    במקום ניצה הייתי תובעת את מי שכתב את הכתבה הזאת. שיביא הוכחות לניהול לקוי. בית ספר מצויין אני שמחה שהבת שלי לומדת שם. כשהיא בבית ספר אני רגועה כי היא לומדת עם מורים מצויינים תחת מנהלת נפלאה ומקצועית.
    דיי להשמיץ!! מי שלא מתאים לו שיעבור בית ספר.
    הבת שלי התקדמה המון בלימודים בזכות מורים נפלאים ומקצועיים. המנהלת קשובה חייכנית וחמודה ומקצועית מאוד.

    בושה שכל מה שיש לא שים לעשות זה להשמיץ וללכלך במיוחד שאין מה ללכלך ולהשמיץ פשוט אנשים רעים ומשועממים ניצה ❤️❤️❤️. כל הצוות של הבת שלי ❤️❤️❤️

  32. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הועד מייצג את מנהלת בית הספר ולא אותנו
    תתעוררו
    מורים כתבו דברים חמורים

  33. אב שמודאג מתרבות בית הספר מנהלת/ועד

    מציע שמנהלת בית הספר תתרכז בחדר המורים שזועק
    והביע בכתבה את תחושותיו
    קדימה לעבודה ויש עבודה
    ולכם ועד ההורים תפסיקו להתנהל בכוחניות ולצאת נגד אותם הורים שאינם מסכימים עם הדרך שלכם
    בושה
    ולהכפיש

  34. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל מי שכותב נגד בית ספר סורקיס פה בהודעות במקום ללכת להגיד למנהלת בפנים מאחל לו שילדו שלו ידרס ובמקום לבכות על בית הספר הוא יבכה על ילדו המת

  35. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הסתובבתי היום בבוקר בשכונה ואני חייבת לציין שנשמעה דאגה מהורים רבים על עזיבת המורים
    ועל התנהלות הועד שמגייס כוחותיו בבריונות כנגד הורה בבית הספר שכתב את אשר על ליבו
    לאן הגענו??
    הוסיף שראיתי במו עיניי בקבוצת ווצאפ כיצד נציגת ועד כתבה בבריונות באיום ותוקפנות מכוערת את ההורה
    האם עבור זה הוקם הועד??

  36. קובי מהצהרון

    קובי מהצהרון הוא איש מקסים שנותן את הנשמה עבור ילדינו
    קובי,מתנצלת בשם אותם הורים שכותבים ומנסים להכפיש את
    עבודתך המסורה
    ברור לנו מי משפיע וידוע שזה לא התחיל בעקבות הכתבה
    שמור על עצמך ותמשיך בדרכך
    מעריכה אותך תחזיק מעמד

  37. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חבצלת היקרה,
    אוהבים ומעריכים אותך
    היית מזכירה מעולה עשית את עבודתך
    צאי נגד השקרים
    מעולם לא היה לך שימוע
    את עובדת עירי
    לעבוד בעיריה
    ת

  38. כל הכבוד למורים שלא שותקים

    מה הקרקס שהיה בבוקר?
    מי יצא נגד המורים
    נהפוך הוא המורים כתבו על האווירה
    ומגיע להם חיבוק גדול על האומץ
    מעודד שהמורים לא שותקים יותר
    כל הכבוד

  39. כל הכבוד למורים

    כל הכבוד למורים שיצאו עם הדברים
    שיתפו אותנו במה שקורה
    חשוב מאד

  40. אמא שלכם ז*נ*

    כל מי שמגיב פה חתיכת אידיוט וחבל שנותנים לכם להתבטא

  41. הורה לא מרוצנ

    כל הכבוד לאתי בוים! מתגעגעים אלייך בועד ההורים….

  42. אנונימי11

    היו ימים יפים בסורקיס כנראה שהם נגמרו. ניהול הזוי של מנהלת גרועה

  43. הורה מיואש

    פעם ראשונה בהיסטוריה מנהלת בית ספר עם שגיאות כתיב

  44. אלוהים

    מנהלת שמוציאה תלמידים ״חלשים״מהכיתה לפני מיצבים בשביל לעלות את הממוצע…
    גם זה לא עזר לה
    ניצה הביתה

  45. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הבנתי שמתארגנת ביום א׳ ישיבת הדחה כנגד אותו הורה החשוד בכתבה
    יש לציין כי אותו חבר בועד לא מסכים להגיע
    עכב ההתנהלות הבריונית וסתימת הפיות
    מה קורה בסורקיס
    לאן הגענו??
    האם ימשיכו לסתום פיות להורים
    ואנחנו נשמור על שתיקה

  46. אבי

    אם זה נכון היא צודקת
    תלמידים חלשים לפתוח להם כיתה קטנה של החינוך המיוחד. לפחות דם הם ילמדו ולא יחממו כיסא בכיתה גדולה.
    ד״א חבצלת שמחים שהלכת לכי ואל תחזרי עוד לעולם.
    המורים שעזבו עזבו כי הם מורים סוג ז

  47. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לכל אלה שמכבדים את ניצה .ישנם דברים איך מנהלת מתנהלת מול עובד שבשנה שעברה קיבל ממנה חוות דעת טובה .עובד כשכל השנה עזר לה ושניצה כל הזמן ביקשה ממנו דברים .ואותו עובד עשה את הטוב ביותר ומכל הלב .עזרה למורות לילדים בכיתה .יש שם צוות נפלאה נכון .אבל מי שאומר משהו ומביע דעה יוצאים עליו חבל על הזמן .המורים הותיקים מרשים לעצמם להתהלך שם כטווסים עם גאווה .בחדר המורים הם אלה שמנהלים את השיחות והצחוקים ומי שלא נראה להם קשה לו להתקבל באמת שם .המורים עובדים כמו חמורים בלי רגע דל .השנה האווירה הייתה מאד לא נעימה בבית הספר .לא כמו בשנה שעברה .

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר