הפגנת ההורים הערב
הפגנת ההורים הערב

מחאת הצהרונים: עשרות הורים הפגינו מול בניין העירייה

ההורים נאבקים בצמצום שעות הפעילות של הצהרונים, בעקבות החוק המגביל את הסכום המקסימלי שמותר לגבות עבור הפעילות

פורסם בתאריך: 1.8.18 19:11

עשרות הורים בשעה זו (רביעי, 19:00) מול בניין העירייה, מול ישיבת מועצת העיר, במחאה על התנהלות העירייה בכל הקשור על לטיפול הצהרונים בגני היול"א (יום לימודים ארוך. לדברי הנוכחים מפגינים במקום כ-200 הורים.

כפי שנכתב לראשונה בצומת השרון, בעקבות חוק הפיקוח על הצהרונים הוגבל הסכום שניתן לדרוש מההורים, והעירייה מתכוונת לבטל חוגים ולצמצם את היקף הפעילות בחופשות. בהודעה שהפיצו האימהות שמארגנות את ההפגנה, קבוצת "שומרות על היול"א": "זה הזמן שלנו לומר לא לקיצוץ ביול"א", ופירטו את עיקרי השינויים שהעירייה מתכוונת לעשות: לדחות את ארוחת הצהריים בחצי שעה, להקטין את שעות החפיפה בהתאם לדחיית ארוחת הצהריים, להגביל את ימי מספר הפעילות בחופשות ל-14 ואז גם לא תהיה חפיפה בשעת הארוחה משום שלאורך כל שעות הפעילות תהיינה רק שתי נשות צוות, ביטול החוג שמתקיים בגנים וקיצוץ שעות הפעילות בחופשה כך שהגן יסתיים ב-16:30.

בנוסף הן טוענות שהעירייה מסרבת לחשוף בפניהן את העלויות בפועל של מרכיבי היול"א "שירות שאנחנו משלמים עליו ממיטב כספנו, בעוד שבערים בהן תכנית ניצנים מתקיימת יש חובה על כך", נכתב.

טובה קדוש, ממארגנות ההפגנה, כתבה היום בקבוצות ההורים של הגנים: "שלום לכולם, אז אני טובה, אמא לילדה שעולה לכיתה ב', וילד שעולה ל-ט'. בשנה שעברה בעקבות החלטת העירייה להיכנס לפיילוט בגני היול"א אני ועוד עשר אימהות הקמנו את הקבוצה 'שומרות על היול"א', ויצאנו להפגנות ברחבי העיר, הגענו לישיבות מועצה, לקחנו חלק בהשבתת הגנים ועשינו כל שביכולתנו על מנת להשפיע על הגזרה. חייבת לומר בביטחון מלא שהמאבק שלנו צלח בהרבה מהפרמטרים שהוצגו. אני מאמינה בדמוקרטיה, מאמינה שאנו תושבי העיר בעלי יכולת השפעה על מקבלי ההחלטות, מאמינה שהממונטום שאנו נמצאים בו – שנת בחירות יכולים להכריע. לצערי להורים קל יותר לשבת במזגן ולהביע דעה, אבל… כאשר יוצאים יותר ויותר הורים וזועקים יחד את אותה זעקה יש לזה כח! השומרות על היול"א יוצאות למאבק שוב, לטובת ילדינו וכלל ילדי העיר. נשמח אם כמה שיותר הורים יצטרפו למאבק".

מנגד, עיריית כפר סבא הודיעה היום כי הורים רבים השתתפו בכנס שיתוף הציבור וההסברה שעסק בתוכניות גני היול"א ובצהרוני "ניצנים" בבתי הספר. שם התקיים "דיאלוג פורה" עם ההורים, כלשון העירייה. בהודעת העירייה נכתב: "על פי המודל שהוצג, עלות צהרוני 'ניצנים' תעמוד על סכום של 785 שקלים לתלמידי כיתות א'- ב' ו- 935 שקלים לתלמידי כיתות ג'. כשהמחיר לכיתות א' – ב' מסובסד ע"י מדינת ישראל ב- 150 שקלים לחודש לילד. הצהרון עתיד להמשיך במתכונת של השנה שעברה ובין שאר מרכיביו – פעילות עד השעה 17:00 ללא תוספת תשלום, ארוחה חמה ובריאותית, חוגים והעשרה פדגוגית. כמו כן, יינתנו 14 ימי פעילות בחופשות, איש צוות שני יוקצה בהתאם למספר המשתתפים ועוד… כמו כן, בהתאם להנחיית משרד הבריאות נשקל שינוי בשעת ארוחת הצהריים, מה שיאפשר לגננת הבוקר להתמקד בתוכן חינוכי פדגוגי נוסף לילדים. כמו כן, בחופשות יינתנו 14 ימי פעילות עד השעה 16:30. לאור הצלחת תכנית העשרה מוסיקלית היא תופעל גם בשנת הלימודים הקרובה".

מוועד הורי הגנים: "לפני כחודש הודיעה עיריית כפר-סבא לוועד הורי הגנים על השינויים המתוכננים במתווה הפעלת היול"א, עדכון שהועבר להורים. בימים האחרונים נמצא וועד הגנים בשיחות אינטנסיביות אל מול העירייה. וסוף השבוע הבא הוגדר כתאריך לסיום השיחות ולהחלטות סופיות – במהלך הדיונים הציג הועד דרכים יצירתיות והוכיח שאין צורך בקיצוצים ולמעשה שימור המודל הוא אפשרי. אתמול נערך מפגש ציבור בנושא מטעם העירייה, מן הדיון שנערך במפגש עלה כי ההורים בעיר מתנגדים נחרצות לשלל השינויים המוצעים. אנו מקווים כי הנהלת העירייה קשובה, וכי למרות הצו, אשר מגביל את מחיר היול"א, תפעל העירייה למציאת פתרונות יצירתיים ומקורות מימון מתאימים כדי לשמר את היול״א במתכונתו הנוכחית".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר