צילום אילוסטרציה עזרא לוי
צילום אילוסטרציה עזרא לוי

העירייה חזרה בה מהקיצוץ בפעילות הצהרונים. אבל גם לזה יש לזה מחיר

בתום דיונים של שבועיים בין העירייה להורים יצא אתמול עשן לבן. עם זאת, כדי לממן את ההפרש שנוצר הועלה מחיר התל"ן ובוטלה הנחת אחים

פורסם בתאריך: 13.8.18 09:22

עיריית כפר סבא חזרה בה מכל הגזירות על צהרוני גני היול"א בעיר. כך סוכם אתמול בפגישה בין נציגי העירייה ובין נציגי ועד הורי ילדי הגנים בכפר סבא.

נזכיר כי בעקבות צו הפיקוח על מחירי הצהרונים שקבע שר החינוך, המחיר המרבי לגבייה מההורים עבור הצהרונים, החל משנת הלימודים הקרובה, לא יעלה על 935 שקלים, כ-70 שקלים פחות מהסכום אותו משלמים ההורים היום. בעירייה הודיעו כי בעקבות החלת הצו הם מתכוונים לקצץ בעלויות תפעול הגנים, ובכלל זה לצמצם את שעות הפעילות של הצוות, לדחות את מועד הגשת ארוחת הצהריים בחצי שעה ולצמצם את מספר ימי הפעילות בחופשות.

לאחר שקמה סערה בקרב ההורים, ובתום שעות ארוכות של דיונים בשבועיים האחרונים, הגיעו לבסוף ועד הגנים והעירייה להסכמות משותפות, ניתן כעת לומר שהבשורה העיקרית היא כי התקציב יגיע בעיקר מניוד סעיפי תקציב כאלה ואחרים.

על פי ההורים, באשר להחלטה שלא יהיו שני אנשי צוות בכיתה עם פחות מ-25 תלמידים הכריע ראש העירייה צביקה צרפתי בכך שקיבל את עמדת ההורים. באשר לגנים, הוכיחו ההורים כי ניתן היה להגיע לאותו התקציב מתוך המקורות הקיימים: הם הגדילו את התשלום על תוכנית הלימודים הנוספת, ביטלו את הנחת ההורים והחזירו את הסבסוד משרד החינוך לתוך המערכת.

צביקה צרפתי עם נציגי ההורים. צילום עיריית כפר סבא

בהודעה לעיתונות שהוציאה העירייה נכתב: "בהמשך לשיתוף הציבור הנרחב שנעשה עם ההורים ופגישות עם הנהגת ההורים ו-ועד הורי הגנים, החליט ראש העיר לשמר את מתווה גני היול״א והצהרונים… בגני הילדים סוכם כי שעת ארוחת הצהריים תישאר בשעה 13:00 וכן תתקיים חפיפה של צוותי הבוקר והצהרונים כפי שהיה נהוג בגני היול"א השנה. כמו כן, בגנים יתקיימו חוגי ריתמוסיקה ותנועה ופעילות בחופשות באופן זהה לשנת הלימודים שחלפה, 15 ימי פעילות בחופשות משרד החינוך. הפעילות בגני היול"א במהלך חודש יולי תישאר גם היא כפי שהייתה, אולם המחיר ואופן הגביה יקבע במהלך שנת הלימודים בהתאם לעדכונים הצפויים בחקיקה.

"במסגרת ההסכמות יגבה תשלום חודשי של 935 ש״ח וכן תשלום שנתי של 597 שקלים בגין חוגי התל"ן (תוכנית לימודים נוספת). לאור הפחתת המחיר המשמעותית הנגזרת מצו הפיקוח על המחירים, תבוטל הנחת אחים, אך יחד עם זאת התשלום השנתי הכולל יהיה זול משמעותית מבעבר. בנוסף, העירייה תשאיר על קנה את קרן ההנחות על רקע מצב כלכלי.

בבתי הספר היסודיים תמשיך לפעול זו שנה שניה תוכנית ניצנים, אשר זכתה להצלחה רבה ושבחים מקרב ההורים ומשרד החינוך. בצהרוני בתי הספר צפויים להשתתף כ-1500 ילדים אשר יזכו לצוותים של מובילת צהרון וסייעת בכל קבוצה, 14 ימי פעילות בחופשות משרד החינוך, וחוג העשרה שבועי".

ראש העיר, צביקה צרפתי, "לאחר ששמעתי את עשרות ההורים שהגיעו לכנס שיתוף הציבור ולאחר שיח פורה עם ועד ההורים החלטתי לעשות ככל שניתן על מנת לשמר את הפעילות בגני היול"א וצהרוני בתי הספר, למרות המגבלות מכורח צו הפיקוח על מחירי הצהרונים וזאת מתוך הכרה בצרכי הילדים כערך עליון. נמשיך לטפח את מסגרות היול"א והצהרונים על מנת לתת להורים את השירות המיטבי ביותר".

יו"ר ועד הורי הגנים, ערן ורנר: "אני מברך על שיתוף הפעולה ועל התוצאה. גני היול״א הם מאבני היסוד של מערכת החינוך העירונית ויש לעשות ככל הניתן לשמר על פעילות מבורכת זו. בשבועות האחרונים קיימנו פגישות מרובות עם הנהלת העיר ואנו שמחים כאמור על האוזן הקשבת, הנכונות לבחון חלופות ולמצוא פתרונות יצירתיים ובעיקר על המחויבות להשקיע בחינוך בגני הילדים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. David sela

    יובל לוי צדק לאורך כל הדרך במלחמתו בעירייה לצדק מוסדי גני יול"א ועודד.ועוד ידו נטויה צרפתי וחבורתו חא ירוקנו את הקופהבבחירות ויעשירו את כיסם ע"ח התושבים

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר