נועם אמיר (מימין) וליעד סטרולוב

"הסלולרי הפך להיות המנטרל הלאומי. הילדים אשכרה מנוטרלים במקום לפעול, לדבר, לקפוץ, לריב"

בועידת החינוך של כפר סבא שתיערך ביום רביעי הקרוב, יתקיים פאנל על השפעות הטלפונים הסלולריים על מערכת החינוך. ישתתפו בו ליעד סייג סטרולוב מתנועת "תנו לגדול על שקט", כוכב היוטיוב נועם אמיר ומנהלת דבורה עומר אור-לי עדי

פורסם בתאריך: 18.8.19 13:42

בוועידת החינוך הקרובה של כפר סבא , שתתקיים ביום רביעי, 21 באוגוסט, בשעה 9:00, במתחם הוט סינמה שבמתחם אושילנד בעיר, יתקיימו מספר פאנלים בנושאי החינוך הרלוונטיים בזווית המקומית. אחד הפאנלים בוועדה יתקיים באחד הנושאים שהכי מטרידים את ההורים כיום, וגם את המורים – התנהלות בעידן הסלולר. האם לאפשר לילדים להגיע עם הנייד לבית הספר, מה היתרונות והחסרונות שבכך, והאם הנייד ה"טיפש" עדיף על החכם? ישתתפו בו ליעד סייג סטרולוב, אמא לתלמידה שעולה לכיתה ב' בבית הספר אוסישקין ונציגת תנועת "תנו לגדול על שקט" שפועלת כדי לשכנע הורים לבצע רכישות מרוכזות של טלפונים בטוחים (כלומר כאלה שאינם סמארטפונים) לילדים, נועם אמיר הידוע בכינוי "Bluedrop", שהוא אושיית רשת וכוכב יוטיוב ואור-לי עדי, מנהלת בית הספר היסודי דבורה עומר בעיר.

ועידת החינוך של ערי ישראל מגיעה לכפר סבא, לכל הפרטים ולהרשמה הקליקו כאן.

"הטלפון החכם הפך להיות הפתרון להכל, לנסיעות ארוכות, לריבים של הילדים, לאבא ואמא שרוצים לשתות קפה בנחת. זה הפך להיות המנטרל הלאומי והילדים אשכרה מנוטרלים" אומרת סטרולוב, אמא לשניים, עו"ד בתחום של סיוע לזקנים וניצולי שואה ופעילה בתנועת תנו לגדול על שקט, "תנו לגדול על שקט היא תנועת הורים שהתחילה משתי אמהות שביקשו להנהיג מהלך בבית הספר של ילדיהם בהוד השרון, שמטרתו לדחות את השימוש בטלפון חכם, יוזמה נפלאה בעיני שצריכה לקרות בכל בתי הספר בארץ. בועידת החינוך אדבר על הבעיות הרגשיות חברתיות שבטלפון החכם, על הסכנות שבשימוש בו ועל למה זה פוגע בנו ובילדים שלנו ורק יוצר בעיות וחיכוכים בינינו לילדים ובינם לבין עצמם, ואין שום סיבה טובה באמת לתת להם את המכשיר הזה פרט לכך שלכולם יש. ובשביל זה אנחנו פה, כדי לנטרל את הסיבה הזאת".

מה החסרונות בשימוש בטלפון חכם?

"נכתבו בנושא זה המון מאמרים ויש הרבה מחקרים על העובדה שהמסך שבכף היד סוגר את הילדים למבט רצוף בו. הילדים לא לומדים להסתכל אחד לשני בעיניים. לא לומדים לדבר, להסתכל על שפת גוף של הילד השני, על המבט שלו, להקשיב לאינטונציה, הם (וגם אנחנו) יודעים רק לכתוב ולשים אימוג'ים וכמה סימני פיסוק. הטלפון החכם הפך להיות הפתרון להכל, לנסיעות ארוכות, לריבים של הילדים, לאבא ואמא שרוצים לשתות קפה בנחת. הטלפון הסלולרי הפך להיות המנטרל הלאומי והילדים אשכרה מנוטרלים, במקום לפעול, לדבר, לקפוץ, לרוץ, לריב וכן – גם לחפור להורים שלהם ולעצבן אותם. וכאן נכנס היתרון של הטלפון הטיפש. הוא מאפשר שיחות והודעות, ומה כבר ילד בגילאי היסודי צריך? הטלפון הטיפש לכאורה מונע את הסטרס הקבוע שבחכם – האם קיבלתי הודעה? מה התוכן שלה? לייקים, קבוצות אינסטוש וכו'. הטלפון הבטוח משאיר אותם מרוכזים בסביבה".

ומה יתרונותיו של הטיפש על החכם?

"דווקא בגלל שיש כל כך הרבה מסכים בכל מקום, למה צריך לתת להם עוד מסך שהוא בשליטתם הבלעדית ובכף היד שלהם כל היום? יש מחשב, טאבלט ונייד של אמא ואבא. למה הם צריכים טלפון חכם? למורים ולמערכת החינוך היתרונות ברורים – כמה שפחות ילדים עם ניידים חכמים, כך יהיו פחות ופחות ילדים בעלי הפרעות קשב וריכוז, ילדים חצופים שקשה להשתלט עליהם. כמה שפחות ילדים חשופים לתכנים אלימים ואלימים מינית ואז גם פחות פגיעות במורים. אין שום חסרון בטלפון טיפש, פרט לכך שאם לכולם יש טלפון חכם אז מי שאין לו הוא מסכן חברתית".

מה התנועה שלכם מתכוונת לעשות בעניין?

"התנועה שלנו מנסה לשכנע כמה שיותר הורים להימנע מרכישת טלפון חכם במיוחד בכיתות הנמוכות ומציעות את הטלפון הפשוט כחלופה מצוינת שמאפשרת התנהלות עצמאית בלי כל הסכנות".

נועם אמיר, בן 17, הוא אושיית רשת וכוכב יוטיוב. הוא ינסה להסביר בפאנל למה הסלולר הוא האויב הכי גדול של בני הנוער, ובאותה נשימה גם המושיע שלהם. "בגלל הסלולר נוצר דור חסר סבלנות וסובלנות. הכל צריך לקרות כאן מהר ועכשיו. כל רגע של שיעמום הוא בלתי נסבל".
לאמיר יש ערוץ יוטיוב בשם BlueDrop שנפתח בינואר 2016, הכולל סרטונים שלו מדבר למעשה על כל נושא בעולם – מביקורות סרטים, וולוגים מגניבים מחופשות ברחבי העולם, סרטוני שאלות ותשובות וסרטונים שבהם הוא מדבר על נושאים שמעסיקים אותו, וגם על השגרה שלו. "אני חושב שאני מבין יותר טוב את ההשפעות שיש לטלפונים הניידים על בני הנוער טוב יותר מהמבוגרים שלא נולדו לעידן הזה. הנוער חווה את הסלולר כבר שנים רבות. ילדי היסודי ממש כבר נולדו לתך זה. יש לזה המון השפעות שמשנות את פני הדור והעולם".

כמו למשל?

"קודם כל השפעה מנטאלית. בני הנוער לא יכולים לחיות שנייה אחת בלי דופמין למוח. כל הזמן חייבים להציץ, לראות מה התקבל ומה קורה בנייד. בגיל היסודי לא הייתי ככה. הדור של היום מביט במסך במקום לחוות את המציאות. הנייד נמצא כל הזמן בכיס וזמין. כשיגדלו ויצטרכו לעבוד עשר שעות הם לא יהיו מסוגלים לתפקד. אולי גם סוג העבודות ישתנה. יש גם השפעה חברתית, יש המון רשתות חברתיות ואינסטוש ואנשים מאמינים לאשליה שאתה יוצר. לכל אדם יש אישיות כפולה. זאת האמיתית וזאת של והפוזה באינסטוש. לצערי, הרבה קונים את הפוזה ואז נוצרים רגשי נחיתות והשוואה בין אנשים. הרי בעידן הזה כולם בוחרים להראות רק את הרגעים היפים והמוצלחים שלהם"

ויש גם יתרונות?

"העולם גדל כעת, אתה יכול ליצור קשר עם כל אדם שתרצה בלי לחכות לגלויה, האנציקלופדיה פתוחה לכולם, הכל זמין, כל מידע על כל דבר. אם בא ליצור קשר עם בלוגר אמריקאי אז אני עושה את זה בשנייה. זה מגדיל את מעגל החברים שלך, אישית ומקצועית. כבר לא צריך שיסבירו לך כל דבר, אתה יכול ללמוד הכל בשניות באינטרנט. זה מפתח אותנו, ובאמת השמיים הם הגבול, למרות המחיר שיש בזה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. השי וש בטלפון בהפסקות גם עןזר לפתח קשרים חברתיים לדוגמא: מדברים על משחק טלפון שאוהבים או משחקים בו ביחד

    מאור

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר