אוטובוס של מטרופולין, צילום רגב כלף באדיבות מטרופולין

"זה עלול להסתיים באסון" | בלאגן גדול בקווים לבתי הספר

אחת האמהות: "זו פשוט בושה, לילדים מגיע מינימום של כבוד וביטחון". משרד התחבורה: "ההסעות באחריות משרד החינוך והעירייה". מטרופולין: "קיים עומס קיצוני"

פורסם בתאריך: 17.11.21 08:51

על רקע האלימות הגואה בבתי הספר, צפה ועולה בעיה נוספת ומטרידה שנמשכת מתחילת שנת הלימודים הנוכחית. מדובר בקווי  התחבורה הציבורית לבתי הספר ומהם בכפר סבא. הורים רבים מציפים בימים האחרונים אינספור בעיות וקשיים, כאשר לדבריהם הבעיות החלו כבר בתחילת שנת הלימודים הנוכחית ונמשכות כעת ביתר שאת. ההורים מתלוננים, כי קווי האוטובוסים של חברת מטרופולין, שאמונה על תגבור התחבורה הציבורית  בעיר למוסדות החינוך בשעות הנסיעה לבתי הספר והחזרה מהם, מאחרים באופן תדיר, לא עוצרים במקרים רבים בתחנות ודחוסים. מחזיק תיק התחבורה בעירייה, עילאי הרסגור הנדין, מבין את ההורים, אך טוען, כי למרות שפנה למשרד התחבורה לפני פתיחת שנת הלימודים בבקשה לבצע שינויים משמעותיים בקווי התלמידים, התנגדות חברת מטרופולין טרפדה זאת. במשרד החינוך מציינים כי מערך ההסעות הוא באחריות עיריית כפר סבא, ובתוך כך מעדכנים כי יבוצע מערך שיפורים בקווי התחבורה הציבורית בעיר, אך חרף שינויים בקווים 15 ו-8, מספר קווים יבוטל, כך שספק אם השינוי הוא הפתרון המיוחל.

מצוקת התחבורה הגיעה השבוע לשיא, כפי שמתארת אמא לאחד הילדים: "הבן שלי נסע בקו 10 של מטרופולין מחטיבת רמון לכיוון השכונות המזרחיות בצהריים, הוא סיפר שהנהג פתח וסגר את הדלתות על הילדים, לילד אחד הרגל אף נתקעה בדלת. הנהג סירב לשחרר את הדלת וצעק על הילדים שישתחררו לבד. ברגע שהתאפשר לו, הילד שלי ירד והלך ברגל. חבריו לא הספיקו אפילו לעלות על האוטובוס, למרות שהיה מקום רב, כי הנהג לא אפשר. זה בלתי נסלח ובלתי מקובל. כבר התלוננו רבים על חברת מטרופולין לגבי התנהגות הנהגים וזה לא עזר. להבא זה גם עלול להסתיים באסון".

אמא נוספת מספרת: "קו 8 בבוקר, תלמידים לאזור החטיבות מחכים באזור משה סנה-בית חולים מאיר. פעמים רבות האוטובוס לא מגיע או מגיע באיחור רב ומאוד עמוס ולא ניתן לעלות ולפעמים הנהג אפילו לא עוצר בגלל העומס, ואז הילדים נאלצים ללכת ברגל מרחק רב ואז הם גם מאחרים לבי"ס. בחזור, משלוש חטיבות שונות הם מנסים לעלות על קווי 8 ו-15, יש רק אוטובוס אחד בשעה שהם מסיימים. כולם נלחמים בניסיון לעלות עליו וגם מי שמצליח לעלות נדחס באופן מזעזע. פשוט בושה, למה לילדים שלנו לא מגיע מינימום של כבוד וביטחון ועוד לא התחלנו לדבר על הבריאות כשהם דחוסים ככה".

יובל קדוש, יו"ר הנהגת ההורים העירונית: "קיבלנו מאות פניות מהורים המעידות על פער עצום בין המצוי לרצוי, בעיקר על קושי בלתי הגיוני של הגעה למרכזי החינוך העירוניים מכל רחבי העיר. בכל יום מוצאים את עצמם אלפי ילדים מכל רחבי העיר במתח בלתי נסבל, האם הם יצליחו להגיע לבתי הספר בזמן, אם בכלל. בחלק המקרים האוטובוס לא מגיע או מגיע באיחור רב ומאד עמוס ולא ניתן לעלות עליו. כולם נלחמים על הניסיונות לעלות על האוטובוסים, גם מי שמצליח לעלות מוצא את עצמו בדחיסות נוראית ובלתי סבירה. לעיתים הנהגים מדלגים על תחנות בגלל העומס והילדים נאלצים ללכת ברגל מרחקים בלתי סבירים. ללא ספק המצב בלתי נסבל, דווקא בימים שהחברה הישראלית זועקת ומדממת בנושאי האלימות הקשה בכלל ובשערי מוסדות החינוך בפרט. אנו קוראים לפגישה דחופה ומיידית עם כל הגורמים הרלוונטיים למציאת פתרונות מיידיים. מדובר פה בשבר גדול ומשמעותי המחייב מעורבות בדרגים הגבוהים ביותר כולל פנייה למשרדים ממשלתיים".

עילאי הרסגור הנדין, מחזיק תיק התחבורה בעיריית כפר סבא: "ההורים צודקים. אני משתתף בפגישות עם מקביליי, מחזיקי תיקי תחבורה בערים אחרות בשרון ובמרכז. כולם מספרים את אותו הסיפור. אנחנו חווים קריסה של התחבורה הציבורית, שנובעת, בין השאר, מבריחת נהגים מהמקצוע. לפני פתיחת שנת הלימודים ביקשתי ממשרד התחבורה לבצע שינויים משמעותיים בקווי התלמידים, על מנת לתת מענה לעומס הצפוי. שינויים אלה לא בוצעו, לאור התנגדות חברת מטרופולין. גם הקווים הקיימים לא פועלים לפי התכנון. עיריית כפר סבא מבצעת על חשבונה תגבור של קווי התלמידים, אך מצב התחבורה הבסיסי הוא בעייתי. בעוד שבועיים נקיים פגישה עם שרת התחבורה ובה נציג בפניה את תמונת המצב הקשה".

תגובת משרד התחבורה: "משרד התחבורה והבטיחות בדרכים רואה בחומרה רבה את המקרים, ויחדד באמצעות הרשות לתחבורה ציבורית את הנהלים מול מפעיל התחבורה הציבורית. בכל מקרה של אי עמידה בתנאי השרות, ניתן להגיש תלונה למשרד התחבורה בכתב ובאמצעות פנייה מקוונת באתר משרד התחבורה, והיא תטופל במהירות וביעילות. יש לציין, כי משרד התחבורה מבצע בקרה סמויה לאורך מסלולי הנסיעה של הקווים ובוחן בין היתר את הנסיעה בהתאם למסלול, עצירה בתחנות עמידה בלוחות הזמנים, תקינות השילוט ואמצעי הכרטוס והתנהגות נהג במהלך הנסיעה. רשת התחבורה הציבורית מבוססת על קשרים תדירים בין מוצאים ויעדים עיקריים, בעוד שנסיעות ייעודיות עבור תלמידים, מבוססות על נסיעות בשעות ספציפיות בלבד, בעיקר בבוקר ובצהריים. חשוב לציין, כי מערך הסעת תלמידים למוסדות החינוך הינו באחריות משרד החינוך והרשות המקומית, במקרה זה עיריית כפר סבא. יצוין, כי החל מיום ראשון הקרוב ה-21.11 יבוצע מערך שיפורים חדש בקווי התחבורה הציבורית בעיר, במסגרת זאת, קו 15 יעבור דרך שכונת קפלן כולל מעבר ברחוב תרי עשר, מסלול קו 8 יורחב עד לעתיר ידע (במקום קו 40 שיבוטל), קו 39 יוסט אל כביש 55 על מנת לתת גישה אל קניון G".

על השינויים אמר יובל קדוש: "מאז חודש יולי זאת הפעם השלישית שאנו שומעים את ההבטחה שקו 15 יחל לפעול באופן מיידי. אם וכאשר הקו יתחיל לפעול זה יעזור ויסייע, אך לצערנו מדובר בטיפה בים. מכלול בעיות התחבורה למוסדות החינוך, אם בעזרת הסעות ואם באמצעות תחבורה ציבורית, דורש פתרון הרבה יותר רחב ומשמעותי".

מחברת מטרופולין נמסר: "מדובר בקו אוטובוס ציבורי, שאינו מיועד במקור להסעת תלמידים. לצערנו קיים עומס קיצוני בקווים אלה בשעות היציאה והחזרה מבתי הספר, כתוצאה משימוש הולך וגובר לצורך הסעות תלמידים. הנושא נמצא בבדיקה של משרד התחבורה. מטרופולין תפעל בהתאם להחלטת הגופים המוסמכים".

לשאלתנו, כיצד פועלת חברת מטרופולין במקרים בהם אוטובוסים בקווים נוספים אינם עוצרים, מאחרים, או עמוסים, נצמדה החברה לתגובה לעיל: "זו התגובה שלנו".

נכון לכתיבת שורות אלה, טרם התקבלה תגובת עיריית כפר סבא.

בתוך כך הודיעה העירייה על שינויים בקו 15 ובקווים נוספים. בהודעה נאמר: "החל מיום ראשון (21.11) צפוי לפעול קו 15 לטובת תושבי השכונות המזרחיות. מסלול הקו אשר שונה לאחרונה בידי חברת מטרופולין, יכלול את שכונה קפלן ואת קריית החינוך הדמוקרטית, וכך תפתור את בעיית ההסעות שנוצרה לאחרונה בעקבות שינויי קווים, שביצעה חברת מטרופולין בעיר. לצד הפתרון המהיר והיעיל שגובש לטובת תלמידי בית הספר ותושבי השכונה, יבוצעו שינויים נוספים בשטח, ביניהם: מעבר קו האוטובוס ברחוב תרי עשר, מרכז העיר, בית החולים מאיר, סביוני הכפר ועוד. כמו כן יתבצעו שינויים בקווים 39, 40, 8 ו-2".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. מישהו

    מה חדש האוטובוסים של מטרופולין בקבוע מאחרים ולא מגיעים/עוצרים יצא לי כבר כמה פעמים שחכיתי לאוטובוס והוא לא עצר ואפילו פעם שהנהג פשוט עבר לנתיב השמאלי לפני התחנה והמשיך למרות שראה שיש אנשים
    באמת שאני לא מבין למה לא מטפילים בחברה הזאת

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    קו 15 לא נותן מענה לתלמידים ותושבים שרוצים לחזור מרחוב אזר לשכוננ

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר