גן מיתר בכפר סבא, צילום פרטי

לא נעים לראות גן סגור: הורים עודכנו בתשע בערב כי הגן לא ייפתח הבוקר

עשרות ילדים נשארו הבוקר בבתיהם, לאחר שלא נמצאו מחליפות לשתי נשות צוות בגן. אחת האמהות: "זה פשוט נוראי מה שקורה". העירייה: "אנו פועלים בכל האמצעים למציאת פתרונות"

פורסם בתאריך: 9.12.21 13:11

גן מיתר בכפר סבא מסרב לרדת מהכותרות. יממה לאחר שפרסמנו כי לא נמצאה סייעת רפואית מחליפה לשלושה ילדים עם אלרגיה מסכנת חיים, אמש (ד'), בערך בשעה 21:00, התבשרו כל ההורים, כי הגן לא ייפתח הבוקר עקב מחסור בשתי נשות צוות – גננת מחליפה שחלתה ועוד סייעת של הצהריים, כאשר הגננת הקבועה ביום חופש מפאת לימודים. מדובר במקרה ראשון מסוגו השנה בגן.

זו לשון ההודעה מטעם אגף החינוך בעיריית כפר סבא: "הורים יקרים, לצערנו הרב וחרף מאמצים רבים שעשינו על מנת לאפשר את פתיחת גן הילדים מחר, יום חמישי 9/12, גן מיתר לא יפעל, וזאת עקב מחסור באיש/אשת צוות בגן – שלא נמצא לו/ה מחליף. אנו פועלים כל העת ובכל המישורים, על מנת לגייס כוח אדם נוסף ובמטרה למנוע סגירת גנים". קדמו להודעה הרשמית מטעם אגף החינוך מספר הודעות שניסו לעשות סדר בבלאגן ולעדכן את ההורים לגבי יום המחר בגן, אך בשורה התחתונה, כאמור, שער הגן נותר נעול הבוקר.

ההודעה הותירה את עשרות ההורים המומים, בעיקר אחרי שהשבוע התבשרו על המחסור בסייעת רפואית. אחת האימהות אמרה: " זה צירוף מקרים מוזר, בלשון המעטה. בכלל, המצב בעיר על הפנים, יש עוד גנים שנסגרו השנה". אמא נוספת סיפרה: "זה פשוט נוראי מה שקורה בעיר. אין לעיריית כפר סבא כוח אדם".

מהנהגת הורי הגנים העירונית נמסר: "אמש נתבשרנו יחד עם הורי גן מיתר שהגן לא ייפתח היום. נכון שמדובר בבעיית כוח אדם ארצית, אבל בסופו של דבר יש כשלושים הורים שלא יכולים לעבוד היום ובהתאם, כשלושים ילדים שלא ילכו היום לגן. היקף התופעה הוא ענק. רק בחודש נובמבר גיבתה העירייה את משרד החינוך 160(!) פעמים במציאת מחליפה לגננת שלא הגיעה. עם זאת, אנחנו מצפים גם מהעירייה להיערך טוב יותר. בסופו של דבר אנו צורכים את שירותי החינוך שלנו מהעירייה, לה אנו משלמים בעבורם וממנה אנחנו מצפים לקבל את התמורה. נמשיך כתמיד לעבוד ביחד עם העירייה כדי למצוא פתרונות טובים יותר למען הילדים וההורים בעיר.

מעיריית כפר סבא נמסר: "כידוע מתמודדת עיריית כפר סבא כמו כל יתר הרשויות ברחבי הארץ עם מחסור חמור בסייעות וגננות. על רקע מצוקת כוח האדם החריפה, נאבקים צוותי אגף החינוך לאפשר המשך שגרת לימודים תקינה ומיטיבה עבור כלל ילדי הגנים והוריהם בעיר – כך גם בגן מיתר. אנו שותפים מלאים לתחושות התסכול ופועלים בכל האמצעים ביתר שאת למציאת פתרונות, הן בקמפיין להרחבת מערך צוותי החינוך הקיים, דיונים מול משרד החינוך ועבודה מסביב לשעון במציאת נשות צוות שיאפשרו שגרת לימודים רציפה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. קרולינה

    כשיתחילו לשלם לסייעות שכר שהולם את כל השיט שהן צריכות להתמודד איתו בגן אז לא יהיה חסר צוות. מי רוצה היום לטפל ב30 ילדים אנרגטיים, חלקם אלימים, לנגב קקי ולשמוע צרחות חצי יום תמורת 31₪? כבר עדיף לנקות בתים ב70₪ לשעה

  2. גננת בישראל

    המצב לא ישתפר כל עוד לא ישפרו את תנאי השכר והעבודה של הגננות. במצב היום יותר גננות עוזבות מאשר מצטרפות למערכת – כל מי שיש לה קצת כישורים מוצאת עבודות קלות ומתגמלות יותר. 35 ילדים בגן זה לא הוגן בעיקר כלפי הילדים שלא זוכים ליחס ראוי. הגיל הרך הוא לא בייביסיטר! זה הגיל הכי קריטי להתפתחות ומשפיע על כל עתיד הילדים לפי מחקרים אקדמיים!!!

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    וימשיך להיות מחסור ארצי , כל עוד יזלזלו בשכר הגננות והסייעות שעושות עבודת קודש , שאף אחד לא יצפה לגן פתוח .

  4. ללי

    לא רק בכפר סבא, בכל המדינה
    החינוך בעדיפות אחרונה.
    הורים שמבחינתם מוסדות החינוך הוא שמרטף
    הורים שאסור חלילה להעיר לילד שלהם ולילדים מותר הכל
    הורים אלימים
    תלמידים אלימים
    מורים ומחנכים איכותיים בורחים ממשרד החינוך
    כמעט ואין מורים דהחינוך בנשמתם…
    חבל, מגדלים בארץ דור נוראי
    החינוך. תריך לקבל אנשים איכותיים, משכורות מכובדות ולא כל אחת שנכשלה במקומות אחרים מתקבלת בזרועות פתוחות.
    מעבר לבחינות פסיכומטריות לערוך גם מבחן אישיות והתאמה

  5. יעל

    שיעלו משכורות לסייעות בלי תנאים לעוד שעות ושטויות, יהיו סייעות.
    עד אז .. הרבה גנים עוד יסגרו.

    צריך להעלות את השכר לכלל הסייעות בארץ ועוד שלשום.

  6. נועה

    תשלמו למחליפות פי 5 יבואו, מה חשבתם?? שבאמת תמצאו מחליפות על 30 שח? או משכורת רעב? וזה עבודת פרך!! ו30 הורים על הראש? מגיע לכל מערכת החינוך
    שתקרוס אינשאללה אמן

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר