גן ילדים Paha_L depositphotos.com
גן ילדים Paha_L depositphotos.com

הבלאגן רק הולך וגדל: שישה גנים לא נפתחו בשישי

זה הולך ומחמיר: מאות הורים התבשרו אתמול בערב שהגן של ילדם לא ייפתח הבוקר. הנהגת הורי הגנים: "זריקת האחריות על משרד החינוך לא פוטרת את העירייה ממציאת פתרון"

פורסם בתאריך: 31.12.21 10:54

נמשכים המחדלים שגורמים לסגירת גני ילדים בכפר סבא והמצב רק הולך ומחמיר. אמש (חמישי) קיבלו הורי ילדים של שישה גנים בעיר הודעה אחידה המבשרת כי הגן לא ייפתח הבוקר (שישי) עקב מחסור בגננת. מדובר בגנים תמירון, חלילית, משמש, תדהר, דודאים ונחל. ב-48 השעות האחרונות היו עוד ארבעה מיקרים של אי פתיחת גן  – גני חמניה וחלילית ביום רביעי וגני נחל וקנרית ביום חמישי.

אמא לילד בגן תדהר מספרת: "מתחילת השנה כל הזמן הייתה תחלופה של צוות, וחוסר בסייעות. אתמול ב-16:30 הגננת הודיעה שהיא לא מרגישה טוב ופתחה קריאה בעירייה, ב-19:50 הוועד העירוני שלח בקבוצה את ההודעה. אני כפר סבאית כל חיי. גדלתי פה ותמיד החינוך היה הפאר של העיר. בחמש שנים האחרונות יש הידרדרות נוראית. שיטות רישום לגנים שמשתנות, הורים מקבלים גנים שבכלל לא רשמו או ביקשו, חוסר בצוותים, תחלופה גבוהה, חוסר שקיפות וזלזול מוחלט. החינוך בכפר סבא הוא מזמן לא בבת עינה של העיר ואנחנו מרגישים שאנחנו ממש לא מעניינים את ראש העיר. העיקר להשקיע כספים באירועים מיותרים ושלטי חוצות. אנחנו גן עם 34 ילדים שחובה שנקבל סייעת שנייה וגם על זה נלחמנו. יש לנו גננת מדהימה שרק רואה את טובת הילדים. המערכת שוחקת אותן וגם את הסייעות, הן לא מתוגמלות, מתוזזות מגן לגן בהתראה קצרה ולא מוערכות, בעוד שהן עושות לטעמי את העבודה הקשה ביותר שיש והתובענית ביותר, במיוחד בשכבות הגיל הקטנות יותר ובמיוחד אחרי השנתיים האחרונות כשכל הקשיים של הילדים גם צפים".

ההורים של ילדי ששת הגנים המדוברים קיבלו אמש נוסח זהה של הודעה מטעם אגף החינוך בעיריית כפר סבא: "הורים יקרים, לצערנו הרב וחרף מאמצים רבים שעשינו על מנת לאפשר את פתיחת גן הילדים מחר, יום שישי 31/12/2021 *גן … לא יפעל, וזאת עקב מחסור בגננת שלא נמצאה לה מחליפה. מאחלים לכם ולילדיכם סוף שבוע נעים ושבת שלום".

מהנהגת הורי הגנים בכפר סבא נמסר: "הנהגת הורי הגנים רואה בחומרה רבה את הקלות הבלתי נסבלת בה נסגרים גנים בכפר סבא. מאות הורים מוצאים עצמם מידי יום באי ודאות לגבי ילדיהם – האם תגיע גננת או סייעת לגן או לא. משחק ההאשמות על חשבון הילדים בין משרד החינוך לעירייה לא מעניין, גם לא שזו בעיה ארצית. העירייה צריכה לתת שירות טוב יותר לתושביה ולהתרגל למצב שנמשך כבר חודשים ארוכים בו מערכת החינוך לא יכולה לספק גננות באופן סדיר. זריקת האחריות על משרד החינוך לא פוטרת את העירייה מלמצוא פתרון למצב. על העירייה לדאוג להגדלת מצבת כוח האדם שלה בדחיפות, ולוודא שיש היצע מספק של אנשי צוות כדי לא להפקיר את ילדינו".

יובל קדוש, עד לאחרונה יו"ר הנהגת ההורים העירונית: "מחסום הבושה כנראה הוסר. בוקר אחרי בוקר לא נפתחים גני ילדים ברחבי העיר וזה הפך להיות סוג של שגרה. נכון, הנושא הזה בוער בכל רחבי הארץ, והמדינה פשטה את הרגל מזמן בהתנהלות שלה, אבל ויש אבל גדול! בעיר שמתיימרת להוביל בחינוך – הציפייה בהתאם. להוביל זה ליזום, להוביל זה לחשוב מחוץ לקופסא, למצוא פתרונות פלא, ובעיקר להכניס את הידיים עמוק לכיסים ולבדוק שאין חורים במכנסיים. גם בהוד השרון יש מחסור אדיר של סייעות וגננות, אך מתחילת השנה אף גן לא נסגר. כך גם באלפי מנשה ובדרום השרון, ברעננה היו 2-3 מקרים כאלו בימי שישי בלבד מתחילת השנה. בעיר שמתיימרת להוביל בחינוך, "צרת רבים" היא לא נחמה מקובלת, הגיע הזמן להתמקד יותר בעשייה ופחות בדיבורים, ויפה שעה אחת קודם".

מעיריית כפר סבא נמסר: "אנו שותפים מלאים לתחושות התסכול ופועלים בכל האמצעים ביתר שאת למציאת פתרונות. כידוע מתמודדת עיריית כפר סבא כמו כל יתר הרשויות ברחבי הארץ עם מחסור חמור בסייעות וגננות. לראייה, נכון להיום ישנו מחסור של 60 סייעות ו-13 גננות, ובזכות מאמץ רב לניוד כח אדם נמנעה סגירתם של 7 גני ילדים. ההיעדרויות הרבות נובעות בין היתר מהתפשטות וריאנט האומיקרון בארץ – חלקן בימי מחלה וחלקן בבידוד בשל חשיפה לנגיף הקורונה שלהן או של ילדיהן. חלק בלתי נפרד מהמאבק למציאת פתרון מיטבי הוא הפעלת לחץ מתמשך על הממשלה – שהיא המפתח לפתרון המצוקה הבלתי סבירה עימה כולנו מתמודדים. ועד ההורים שותף מלא במאבק זה ואנו קוראים לקהילת ההורים להתגייס למאמץ המשותף ולפנות למשרד החינוך בדרישה חד משמעית למציאת פתרון. בנוסף, בימים אלה יוצאת העירייה בקמפיין ענק לגיוס צוותי חינוך לגני הילדים בתקווה למלא לפחות חלקית את החוסרים הקיימים בעיר״.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר