כלים רב פעמיים לגני הילדים בכפר סבא צילום דוברות העירייה

פחות חצי מיליון כלים חד פעמיים בשנה: הצהרונים עוברים לרב פעמיים

אחרי פיילוט מוצלח יורחב פרויקט 'קיימות בילקוט' לכלל צהרוני בתי הספר בכפר סבא. כל ילד יקבל כלים אשר מתאימים להגשת אוכל חם ולניקוי במדיח כלים

פורסם בתאריך: 10.3.22 08:19

חושבים על הסביבה: עיריית כפר סבא מרחיבה את פרויקט 'קיימות בילקוט' לכלל צהרוני בתי הספר בעיר. במסגרת הפרויקט, ילדי הצהרונים יעברו להזנה בכלים רב פעמיים והשימוש בכלים חד פעמיים יופסק לאלתר.
הפרויקט הושק לפני כשנה וחצי בשני בתי ספר בעיר – רמז ושמעון פרס. 'קיימות בילקוט' זכה להצלחה ובמסגרתו עברו מספר צהרונים בבתי הספר בעיר לשימוש בכלים רב פעמיים בהגשת ארוחת הצהריים. מטרת המיזם היא להוציא את השימוש בכלים החד פעמיים מכלל הצהרונים בבתי הספר. רכזי הצוות החינוכי בשיתוף הנהגת ההורים העירונית, רכשו לכל ילדה וילד צלחת אוכל עם מכסה וסכו”ם קשיח אשר עומדים בכל התקנים המחמירים ומתאימים להגשת אוכל חם ולניקוי במדיח הכלים. החלוקה בצהרוני בתי הספר החלה השבוע השבוע ותימשך גם במהלך שבוע הבא.

כלים רב פעמיים לגני הילדים בכפר סבא ורפי סער במפגש עם תלמידי בי"ס לאה גולדברג, צילום דוברות העירייה

כדי לתמוך במהלך, בתקופה הקרובה יערכו מדריכי הצהרון לילדים שיעורים בנושא איכות הסביבה, חשיבות המיחזור והנזק שהפלסטיק מסב לסביבה. בכדי שההטמעה תצליח, הכל ייעשה בשיתוף פעולה עם ההורים, שיסייעו לילדות ולילדים בכל יום לשטוף את הקופסה והסכו”ם ולשלוח אותם נקיים ביום המחרת. על פי הערכת העירייה, הרחבת המיזם לכלל צהרוני בתי הספר תביא להפסקת השימוש ב-550 אלף יחידות של כלים חד פעמיים בשנה, לחיסכון כספי בהתחשב בהעלאת המס הממשלתית על כלים חד פעמיים וגם לשמירה על בריאות הילדים. יוזמה זו מצטרפת לפרויקט הסבת כלל גני הילדים, אשר יצאה לפועל לפני מספר שנים בעיר, לשימוש בכלים רב פעמיים בכלי הגשת המזון ובכלי הסועד.

לצד זאת, הנהגת ההורים העירונית ציינה, כי ביקשה כבר לפני שנתיים לקדם את השימוש בכלים רב פעמיים ויחד עם החברה לתרבות דאגה לקיים פיילוט שהופסק עם פרוץ משבר הקורונה. יו"רי ההנהגה אתי בוים וסער ורדי אמרו: "בחודשים האחרונים דרשנו לקדם את הנושא בשנית, היות וכמות הפלסטיק בכלים החד פעמיים הרסנית לכדור הארץ ועלינו לעשות מהפך ולשנות את ההרגלים כחברה. אנו מאמינים שיהיה צורך בתקופת הסתגלות ואולי אף בהתאמת הכלים בהמשך, אך חייבים היום לעשות הכל כדי להפחית את הצריכה המיותרת של כלים חד פעמיים. אנו מודים לכל ההורים שסייעו לנו לקדם נושא זה", אמרו בהנהגה.

 

שגיא חיון, מנהל המחלקה לחינוך משלים בעירייה, אמר: "אנו מחויבים לחנך את ילדינו, הלכה למעשה, על ערכי קיימות לצמצום הזיהום הסביבתי. אנו גאים לספר על נטישת השימוש בכלים חד פעמיים בצהרוני העיר ועל מעבר לשימוש בכלים רב פעמיים. זוהי בשורה אמיתית וחשובה שתשתלם בטווח הארוך. המעבר לכלי אוכל רב פעמיים יצא לדרך בשיתוף הצוותים וההורים ונמצא בעיצומו. בימים הקרובים תסתיים החלוקה, ואני מקווה שאחרינו יצטרפו גופים נוספים בעיר למדיניות החדשה".

ראש העירייה רפי סער, שהצטרף אתמול לחלוקה בבית ספר לאה גולדברג, מסר: "שימוש בר קיימא בכלי אוכל הוא עוד צעד לכיוון הגשמת חזון העיר הירוקה לה אנו מחויבים. אני מברך על יישומו של פרויקט קיימות בילקוט בכלל מסגרות הצהרונים בבתי הספר כבר בשנת הלימודים הנוכחית. אם כל אחד יעשה מאמץ קטן, נוכל לפתור בעיה גדולה מאד".

מחזיק תיק הקיימות בעירייה, עילאי הרסגור-הנדין: "כפר סבא ממשיכה לפרוץ דרך בתחומי הסביבה והקיימות, ותאמץ כבר בעת הקרובה את המעבר לכלים רב פעמיים. המעבר לשימוש בכלי אוכל רב פעמיים הוא חלק מעשייה חינוכית וסביבתית ראשונה במעלה. זו הזדמנות חינוכית להטיב עם הסביבה ולקחת עליה אחריות. אני מודה על שיתוף הפעולה מכל הגורמים לטובת קידום המעבר לכלים רב פעמיים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר