מחאת ההורים מהשכונות הירוקות, צילום פרטי
מחאת ההורים מהשכונות הירוקות, צילום פרטי

נמצא פתרון: תלמידי בית הספר הצומח לא יועברו לחטיבה בשכונה הירוקה הדרומית

בתחילת השבוע מחו הורים ותלמידים רבים נגד תוכנית להעביר את תלמידי בית הספר הצומח 80 למבנה החטיבה החדשה בשכונה הירוקה הדרומית. אתמול הודיעה העירייה כי נמצא פתרון חדש: בית הספר הצומח יורחב

פורסם בתאריך: 20.6.22 12:43

עדכון אחרון: 23.6.22 13:51

נמצא פתרון לתלמידי בית הספר הצומח בשכונה הירוקה 80, זאת בהמשך למחאה של ההורים נגד העברת תלמידי בית הספר הצומח לחטיבה החדשה בשכונה הירוקה הדרומית. לאחר פגישות ממושכות במהלך השבועות האחרונים של אגף החינוך עם ראשי הנהגת ההורים העירונית, אתי בוים וסער ורדי, ובשיתוף הנהגות ההורים של בית הספר היסודי הצומח 80 והחטיבה החדשה בשכונה הירוקה 60, הוחלט  על הרחבת בית הספר הצומח כמתן פתרון לילדי בית הספר היסודי.

כחלק מתוכנית ההרחבה, יתווספו 3 כיתות א' לבית הספר הצומח, ובסה"כ ילמדו בו 150 תלמידים. כמו כן, יוקמו שלושה מבנים יבילים, כולל הרחבת השטח, כמו גם הרחבת השירותים והשארת מתחם המשחקים הקיים. בנוסף, יוקמו מבני שירותים חדשים ותתווסף קומה לגג של המבנה הקיים למזכירות, חדר פסיכולוגית, חדר מורים וחדר מנהלת.

עם זאת, לא אושרה בניית מגרש ספורט בבית הספר. בהנהגת ההורים הבית ספרית אמרו: "כרגע, בעירייה לא מאשרים בניית מגרש ספורט במקום החניון הקטן שמדרום לבית החינוך, בטענות למצוקת חנייה. אנחנו לא מוותרים על זה, זה הכרחי. חוץ מזה, יש עוד הרבה דברים שאנחנו מבקשים כדי לאפשר שיגרת לימודים ראויה במתחם ההרחבה ואנו מקווים שבשיתוף פעולה עם העירייה נצליח לאפשר זאת".

בחטיבה החדשה בירכו על הפתרון, ובהודעה להורים נמסר: "אנו שמחים לבשר לכם כי בזכות המאבק העיקש שלנו, העירייה בחנה שוב את האלטרנטיבות השונות והגיעה להחלטה כי ילדי יסודי צומח 80 לא ייכנסו לחטיבה. תודה לכל מי שלקח חלק ותמך במאבק המאוד חשוב הזה!"

אתי בוים וסער ורדי, הנהגת ההורים העירונית: "בחודשים האחרונים עסקנו רבות בשאלה היכן ילמדו תלמידי בית הספר הצומח 80 במהלך שנת הלימודים תשפ"ג. המתווה שלגביו הוסכם בסופו של דבר נעשה כשטובתם ורצונם של הורי בתי הספר במתחם עומדים לנגד עינינו. מדובר בפתרון שיוחל לשנת הלימודים הקרובה, כאשר כולנו שותפים לתקווה שכבר החל מספטמבר 2023 (קרי, שנה"ל תשפ"ד), ילמדו התלמידים במבנה קבע – כפי שתקצב משרד החינוך".

קודם לכן, ביום שני השבוע, דיווחנו כי הנהגת ההורים בחטיבה החדשה בשכונה הירוקה הדרומית – 60, שכונת הזמר העברי, החליטה להשבית את הלימודים מאז יום חמישי. בנוסף, ביום ראשון השבוע נערכה הפגנה מול בניין עיריית כפר סבא בנוכחות מאות הורים וילדים מהחטיבה ובשיתוף פעולה עם הורי ותלמידי בית הספר הצומח בשכונה הירוקה 80, זאת על רקע כוונת העירייה לדברי ההורים לאחד בין כיתות א' ו-ב' של בית הספר הצומח יחד עם החטיבה. עוד דיווחנו כי בעיריית כפר סבא עוד ניסו למנוע בדקה ה-90 את ההפגנה, כאשר  נעשתה פנייה ליו"ר הנהגת ההורים בחטיבה, רן כהן, לבטל אותה, וכן נקבעה פגישה. עם זאת, כהן התעקש כי ההפגנה תצא לפועל, והעירייה ביטלה את רעיון קיום הישיבה. בעירייה אמרו אז בתגובה לפניית צומת השרון כי טרם התקבלה החלטה בנושא. בהנהגת ההורים ציינו כי בפגישה שהתקיימה שבועיים קודם לכן עם בכירים בעירייה, נאמר כי אין חלופות אחרות לאיחוד הזה. עוד נמסר כי לבית הספר כבר הגיעו נציגים של העירייה לבדוק את המקום לקראת המהלך. עוד נמסר כי בקשה לקבל מראש העירייה התחייבות שהמהלך לא ייצא לפועל, נדחתה.

צפו במחאת ההורים מהשכונות הירוקות הדרומית והצפונית:

קדמה לשביתה, ישיבה שנערכה בין נציגי העירייה לבין הנהגת ההורים בחטיבה החדשה, ביום שלישי בשבוע שעבר. לטענת הורים בהנהגה, על פי תוכניות העירייה, בית הספר הצומח יקבל את קומת הכניסה של החטיבה, לרבות המעבדות הנמצאות שם, חדרי שירותים, ממ"דים כשבנוסף, העירייה מתכננת בנייה מסיבית בתוך החטיבה על מנת ליצור שטח סטרילי לביה"ס הצומח עם קירות גבס, סורגים ועוד. כל זאת, כאשר בשנת הלימודים תשפ"ג, החטיבה החדשה, שקיימת שנתיים בלבד, תאכלס לראשונה שלוש שכבות ז'-ח'-ט', סה"כ כ-600 תלמידים. תלמידי ביה"ס הצומח אוכלסו עד עתה במתחם גנים של 2 מבנים ברחוב נעמי שמר בשכונה הדרומית.

צפו בסרטון נוסף ממחאת ההורים מהשכונות הירוקות:

יו"ר הנהגת הורי החטיבה, רן כהן, פנה במכתב להורים יום לפני השביתה והסביר את משמעויות המהלך של העירייה: "תלמידי החטיבה ייאלצו כולם להצטופף בשתי קומות, ואחת השכבות תיאלץ להתפצל בין שתי קומות, צפויה צפיפות במדרגות ותלמידי החטיבה יצטרכו להשתמש רק במדרגות החירום. שטחים ציבוריים מצומצמים, הפסקות נפרדות לשני בתי הספר, שמשמעותן רעש רב בזמן שיעורים או בחינות, יתאפשר פחות זמן מגרש שיחולק בין שני בתיה"ס, כל ירידה לקומת האודיטוריום/קפיטריה/חדר מורים/חדר מנהלת תדרוש ירידה במדרגות החירום בלבד, דרכי היציאה והכניסה לחטיבה יהיו בעייתיות, ולא ברור בכלל מאיפה ייכנסו, היות שנדרש שטח סטרילי לתלמידי בית הספר הצומח, והבעיות עלולות לגרור סכנות בטיחותיות מיותרות לילדינו".

בישיבה בין נציגי העירייה להנהגת ההורים נכחה גם מחזיקת תיק השכונות הירוקות במועצת העיר, עדי לוי סקופ, שניסתה, לדברי ההנהגה, לשקף לעירייה את הבעייתיות שבמהלך. לדבריהם, היא הציגה שלוש חלופות, כולן אפשריות והגיוניות, אך העירייה החליטה לפסול אותן. עדי לוי סקופ אמרה: "הצגתי מספר פתרונות חלופיים ובהם "פונדקאות" בבתי ספר אחרים כפי שנעשה בעבר, הרחבה של המתחם הנוכחי, מעבר למתחמי גנים גדולים אחרים, בחינה של אכלוס שתי השכבות במתחמים צמודים ועוד. לא ניתן להתעלם מדרישות ועמדות ההורים ורחשי ליבם, החינוך הוא הדבר החשוב לנו ביותר ואני מצפה ודורשת שתיהפך כל אבן ו-"יצא עשן לבן" עד שיימצא הפתרון המיטבי שלא פוגע, לא בילדי/ות השכונה הרכים ולא בתלמידי/ות החטיבה הבוגרים. אני דורשת ששני בתי החינוך יקבלו את מלוא תשומת הלב, המשאבים הכספיים וההון האנושי הנדרש כדי להעמידם במקום המאפשר פתיחת שנת הלימודים באופן שוויוני ומכבד. הנושא הזה חייב לעמוד בראש סדר העדיפויות ועד שזה לא יקרה – אמשיך ואתמוך בכל החלטת השבתה של ההורים באשר היא".

 

מעיריית כפר סבא נמסר בעקבות ההשבתה וההפגנה: "ביטחון ובטיחות ילדי העיר הוא בראש סדר העדיפויות. מדובר בשביתה מיותרת, שכן לא התקבלה החלטה בנושא. ראש העיר הורה למנכ״ל העירייה למצוא את הפתרון הטוב ביותר עבור תלמידי שני בתי הספר, בהסכמת הנהגת ההורים בכפר סבא, הנהגת ההורים בשכונה הירוקה והצוותים החינוכיים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר