הפגנה למען גן חרדי בהפרדה בכפר סבא, צילום פרטי
הפגנה למען גן חרדי בהפרדה בכפר סבא, צילום פרטי

ההורים הפגינו: דורשים פתיחת גן חרדי בהפרדה מלאה

הורים לעשרות ילדים פנו בדרישה זו לעירייה מאחר ואינם מרוצים מהגן הקודם בו היו ילדים. במהלך ההפגנה נכנסו לשיחה עם ראש העירייה רפי סער. מה נאמר להם?

פורסם בתאריך: 31.8.22 08:51

הורים מהזרם החרדי בכפר סבא הפגינו השבוע מחוץ לעירייה בדרישה לפתוח עבורם גן בהפרדה מלאה. לטענת ההורים הגן אליו היו רשומים הילדים אינו עומד בדרישות, ולכן עזבו אותו. ההורים פנו לעירייה בדרישה לפתוח גן עבור כ-42 ילדים שנותרו ללא מענה.

בפוסט שהופץ ברשת כתבו ההורים: "42 ילדים בגילאי 3-6 תושבי העיר כפ"ס יישארו ללא מסגרת, ולא יפתחו את השנה כי מישהו בעיריית כפר סבא לא באמת רואה את ילדי העיר ומחליט לסגור גנים ולא לפתוח חדשים, במיוחד לא לעוד מגזר", כתבו והוסיפו: "בעיר שלנו – כפר סבא יש רק מוסד תורני אחד בהפרדה לילדי הגנים. לאחר תהליך ארוך מול משרדי העירייה השונים, הגענו למנהלת מחלקת החינוך הקדם – יסודי, שמהרגע הראשון הבינה את הצורך המיידי לפתוח מסגרת חדשה עבור הילדים למרות הזמן הקצר והמשוכות שבדרך. פעלנו בשיתוף פעולה מלא ומילאנו את כל הדרישות שנדרשו מאיתנו וכל ההורים נרתמו לבצע כל דבר שנדרש".
לטענת ההורים מדובר ב-42 ילדים, מספר ילדים המאפשר פתיחת גן חדש. "מבחינתנו הבנו שיש את כל המרכיבים לפתיחת גן, והשלב הבא של גיוס הצוות החינוכי המתאים יקרה רק לאחר שיינתן אישור סופי", מספרת אחת האימהות שמסבירה שבפגישה עם העירייה הוצעו להם מספר פתרונות, בהם להחזיר את הילדים למוסד העצמאי בו היו, פיזור הילדים בין גני העיר השונים, הצעה שמבחינת ההורים לא רלוונטית כיון שיש הבדל חינוך תורני בהפרדה לממ"ד / ממ"ח מעורב, או רישומם מחוץ לעיר.
עוד הוסיפו ההורים: ״יובהר כי אנו לא מזלזלים בשיטות החינוך שצויינו לעיל, אלא מבקשים להתחשב בהשקפת עולמנו וערכינו, ולספק חינוך לילדינו בהתאם״.

 

כאמור, לאחר שלא הצליחו להגיע לפתרון, הם הפגינו השבוע מול העירייה, ונכנסו בעקבות כך לשיחה עם ראש העירייה, רפי סער, שהציע להם לבחון את הדברים ובינתיים להגביר פיקוח על הגן בו היו ילדיהם. בינתיים, המשפחות נותרו ללא פתרון. "אולי חלק יירשמו לגן הקודם כי אין ברירה, אני את הילדים שלי אשאיר בבית", אמרה ח', אחת האמהות.

מעיריית כפר סבא נמסר בתגובה: ״עיריית כפר סבא קשובה להורים, תוך מתן מענה לכל ילד וילדה בעיר. בכפר סבא ניתן מענה חינוכי נרחב לילדות וילדי הציבור הדתי והחרדי, באמצעות ארבעה זרמי חינוך דתיים-חרדים, ביניהם גני חינוך דתי-ממלכתי, חינוך ממלכתי-חרדי, חב"ד ובית יעקב יצהר, הפועל בהפרדה מלאה. נציגי הורי הילדים פנו לעירייה לאחרונה ומאז מתנהל עימם שיח פורה תוך שיתוף פעולה מלא בין הצדדים. חשוב להדגיש, כי הפיקוח על הגן נמצא בסמכות משרד החינוך אך למרות זאת, הוחלט על ידי העירייה להגביר את הפיקוח על גן הילדים וההורים עודכנו על כך. אנו נמשיך לעמוד בקשר עם ההורים לאורך השנה, על מנת שלכל ילד וילדה יינתן מענה ראוי בהתאם לצרכיו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר