תלמידות במכנסיים קצרים, צילום אילוסטרציה alexhalay depositphotos.com
תלמידות במכנסיים קצרים, צילום אילוסטרציה alexhalay depositphotos.com

מועצת העיר תכריע: האם יותר לבנות להגיע לבית ספר במכנסיים קצרים ללא מגבלות?

מועצת העיר תדון מחר בהצעה לא להגביל את אורך המכנס של תלמידות בבתי ספר ממלכתיים. "לא עוד 'חצי ירך ומטה' או 'גובה ברך'", נכתב בהצעה. העירייה: נמסור עמדתנו בישיבה

פורסם בתאריך: 6.9.22 18:09

מועצת העיר תחליט בישיבתה מחר, יום רביעי, האם יותר לבנות להגיע במכנסיים קצרים. מדובר בהצעה שהגישו לקראת ישיבת המועצה סיעת מרצ  וחברת המועצה עו"ד עדי לוי סקופ מסיעת "הרשימה שלנו". ההצעה מבקשת לשנות את קוד הלבוש בבתי הספר הממלכתיים כך שיאפשרו לבנות להגיע במכנסיים קצרים, באופן שוויוני כמו הבנים.

כידוע, כיום מותר לבנות ללבוש מכנסיים עד אורך הברך או עד אמצע הירך, דבר שמקשה על הנערות משום שכבר לא מייצרים אורכים כאלה. ההצעה מדברת על קיום קוד לבוש בשיתוף מלא של הקהילה הכולל תלמידים, מורים/ות וצוות חינוכי, הורים והנהגת הורים, ומדגישה כי מדובר בתקנון לבוש שוויוני מבחינה מגדרית ובר יישום. בהצעה מודגש כי תותר לבנות הגעה במכנסיים קצרים והתקנון החדש לא יקבע את אורך המכנס המותר. כמו כן מודגש כי תקנון הלבוש החדש לא ייאכף בשום אופן בצורה פומבית אשר תבייש את התלמידים/ות.

"בכל שנה עם הגעת הקיץ עולה לדיון הציבורי נושא המכנסיים הקצרים ותקנוני הלבוש בבתי הספר הממלכתיים ברחבי הארץ", נכתב בהצעה, "כך בשנים האחרונות מדי קיץ קראנו ושמענו על ילדות ונערות מרחבי הארץ שהגיעו לבית הספר במכנסיים קצרים וזכו ליחס מפלה ומשפיל, כמו גם על בנות ונערות שנאלצו לבוא לבית הספר עם מכנסיים ארוכים בימי קיץ לוהטים".

עוד נכתב:  "גם בכפר סבא הנושא עלה לדיון פעמים רבות, אם במקרים בהם נאסרה כניסת נערות לבית הספר בשל לבוש במכנסיים קצרים, בנות שננזפו ונשלחו הביתה להחליף מכנסיים, נערכות שהגיעו עם מכנסיים דרך קבע לבית הספר ועוד".

לטענת חברי המועצה, התמקדות באורך המכנסיים פוגעת בעיקר בבנות ובנערות וכי גם כיום תקנוני הלבוש בבתי ספר רבים בעיר מכילים איסור על הגעה במכנסיים קצרים ומכנסונים וקובעים אורך מכנסיים, כמו למשל – "חצי ירך ומטה" או "גובה ברך".

 

 

 

עו"ד לוי סקופ אמרה: "כיו"ר מועצת נשים אני משמיעה את קולם של אלפי הורים, בנות ונערות צעירות שפנו אלי לאורך שנים של עשייה ושסובלות מידי יום מהעיסוק המתמשך עם אורך המכנסיים בביה"ס. שנים רבות נעשו ניסיונות לשנות פרדיגמה כדי להימנע מהטמעת סטראוטיפים ותפיסות מגדריות שגויות ומזיקות כבר מגיל צעיר. הדבר הופך את גופן של הבנות מרכז לעיסוק שלילי ומשדר להן מסר מעוות לחלוטין לגבי הדימוי החיצוני שלהן. אני קוראת למועצת העיר לשים קץ לתופעה הזו אחת ולתמיד ולבחון מחדש את תקנוני הלבוש של בתי הספר שיהיו שוויוניים, ברי יישום, ללא הגדרת אורך מכנס ושלא ייאכפו באופן פומבי ומבייש".

מסיעת מרצ נמסר: "הגיע הזמן לשים קץ להשפלה שחוות התלמידות, תוך פגיעה בדימוי הגוף שלהן. לא נסכים להמשך המצב בו בימים חמים אלה בנות נאלצות להגיע לבית הספר במכנסיים ארוכים בזמן שבנים מגיעים באופן חופשי במכנסיים קצרים. הגיע הזמן שמועצת העיר תשים קץ לאפלייה הבוטה".

מעיריית כפר סבא נמסר: "ככלל כפר סבא היא עיר שוויונית הדוגלת בשוויון מגדרי. הנושא ידון בישיבת המועצה, שם גם תימסר תגובת העירייה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר