מנהלת מרפאת ההשמנה החדשה בבית החולים מאיר, ד"ר ליאת ברזילי. צילום דורון רוזנצוויג

מרפאה חדשה במאיר: סובלים מהשמנת יתר? כנראה שזאת בכלל לא אשמתכם

במרפאת ההשמנה בבית החולים בכפר סבא מציעים טיפול תרופתי והורמונלי, אבל גם ליווי פסיכולוגי. מנהלת המרפאה ד"ר ליאת ברזילי: "אוכל זה נושא מורכב, כי אחרי הכל הוא בלתי נפרד מהחיים"

פורסם בתאריך: 3.12.19 08:41

מרפאת השמנה חדשה למבוגרים נפתחה במכון האנדוקריני במרכז הרפואי מאיר. בבית החולים מסבירים כי אם אתם סובלים מהשמנת יתר – BMI מעל 30 או BMI מעל 27 גם ללא כל סיבוכים, ואם אתם במשקל הזה וסובלים ממחלות נלוות כמו סוכרת, יתר לחץ דם, מחלת לב, דום נשימה בשינה, בעיות פוריות, תוכלו לקבל מענה רפואי מקצועי ומקיף במרפאה.

מנהלת המרפאה היא ד"ר ליאת ברזילי, אנדוקרינולוגית מומחית בתחום, ואיתה צוות רב תחומי הכולל רופאים, דיאטנים, פיזיולוג ופסיכולוגית. אנדוקרינולוגיה היא תחום ברפואה העוסק בחקר ההורמונים, היווצרותם, הרכבם ופעולתם. על פי ד"ר ברזילי, במרפאה נבדקת האפשרות אצל המטופלים כי חלק מהסיבות להשמנה היא הפרעה באיזון ההורמונלי של הורמוני הרעב והורמוני השובע. בין השאר בעת הצורך מטופלים אף יקבלו טיפול תרופתי חדשני.

"היום התובנה היא שאתה לא יכול לבוא למישהו שסובל משמנה ולהגיד לו 'אתה אשם'", אומרת ד"ר ברזילי, "שתי התרופות החדשות בשוק, שהן בטוחות, לא מעמידות את המטופל בסכנה. הן הוכחו ככאלה שמגבירות את הורמוני השובע ומפחיתות את הרעב. נכון שלא כל האנשים שמקבלים את התרופה מגיבים דומה, חלק יותר ופחות, אבל יהיו מי שיגידו 'אני לא מסיים את הצלחת, פחות חושב על אוכל ולא מנשנש'. התרופות משנות את אופן ההנאה שלך מהאוכל. תהיה פחות קונוטציה בין אוכל לאכילה רגשית. בכל מקרה רק תרופות לבדן לא עוזרות – בכל המחקרים חשוב לעבוד בשילוב של מעקב דיאטנית ופעילות גופנית. כלומר, התרופות יעבדו טוב יותר רק עם תיקח את זה קדימה ותעשה עם זה משהו".

לדבריה, מאז שההסתדרות הרפואית בישראל הצטרפה לפני חצי שנה לקביעה שהשמנה היא מחלה, הבינו בבית החולים שעליהם לתת טיפול רב תחומי למטופל, ולכן נפתחה המרפאה. "מטופל שמגיע למרפאה עובר קודם כל הערכת רפואית אצל אחת מהרופאות שלנו", היא מסבירה, "הצוות הרפואי בודק אם יש סיבות כמו הפרעה באיזון הורמונלי והאם ההשמנה גורמת אצל המטופל לבעיות ברכיים, דום נשימה בשינה, סוכרת או משהו אחר. אנחנו גם עובדים עם מנתחים בריאטרים אם אנחנו סבורים שההשמנה דורשת טיפול ניתוחי. במקביל, המטופל מופנה לצוות הדיאטניות שלנו שעובדות במכון ובמקרים מסוימים אנחנו מפנים לדיאטניות שעובדות של הקהילה שעובדות במרפאות קרוב לבית של המטופל כדי שיהיה לו קל יותר לבצע מעקב – לכן קראנו לזה מרפאה נגישה ושותפה. לפעמים אנחנו מצמידים למטופל 'נון דיאט טריטמנט', שהוא שינוי באורח החיים או שולחים אותו לסדנאות של ירידה במשקל. בנוסף, לשמחתי, יש לנו חדר כושר רפואי בבית החולים. יש פזיולוג שעובד איתנו צמוד וראה את החולים שסובלים מהשמנה. המטרה שלו היא להתאים תכנית של פעילות גופנית למטופל".

אבל הטיפול לא מסתכם בכך. המרפאה מציעה גם טיפול פסיכולוגי נלווה. "זה משהו שאני חייבת להגיד שהוא לא מפותח בכל הארץ – אבל צריך להכשיר אותו", היא אומרת. "בכל מקרה מטופלים שלי באים עם בני הזוג, עם מי שקובע את הלך הרוח בבית, ואנחנו מלמדים אותם את הכל. הרי אוכל זה נושא כל כך מורכב, כי אחרי הכל הוא בלתי נפרד מהחיים, לכן אנחנו צריכים ללמוד איך למקם אותו נכון בחיינו".

לקביעת התור יש צורך בהפניה וטופס 17 למרפאה אנדוקרינית לבדיקת רופא. קביעת התור זימון תורים בטלפון 09-7471555

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר