איחוד הצלה. צילום אילוסטרציה

מתנדבי איחוד הצלה מבקשים את עזרת הציבור ברכישת מזרקי אפיפן מצילי חיים

הצורך במזרקים במקומות רבים עלה בעקבות מותה הטראגי של אושר דרעי. מתנדבי איחוד הצלה כפר סבא - הוד השרון מגייסים כסף לרכישת מזרקים שיהיו על רכבי החירום

פורסם בתאריך: 27.4.21 07:52

מותה הטראגי של אושר דרעי זעזע רבים במדינה. אושר ז"ל הייתה רגישה לחלב, היא נפטרה לאחר שאכלה קינוח חלבי שהוגש לה בטעות ולא היה איתה מזרק אפיפן. לאחר האירוע הטראגי  עלה לכותרות הצורך בהחזקת מזרק אפיפן במוסדות ציבור, בתי קפה, מסעדות ועוד. תפקידו של המזרק הוא לתת טיפול חירום ראשוני במקרה של אנפילקסיס (תגובת אלרגיה מסכנת חיים) עד הגעת אמבולנס או פינוי לבית החולים.

מזרקי אפיפן צילום מהפייסבוק של רפי סער

מי שמבקש את עזרת הציבור בגיוס כסף לרכישת מזרקים כאלה הם מתנדבי רפואת חירום של איחוד הצלה – סניף כפר סבא הוד השרון ויישובי הסביבה. בסניף יש 60 מתנדבים והם רוצים לרכוש 25 מזרקים שיועברו למתנדבים. עלות כל מזרק ללא סבסוד עומדת על 260 שקלים. "לאחרונה כולנו נחשפנו למקרה המצער של הצורך באפיפן",מסביר עופר לוין, ראש הסניף, "בישראל פרוסים כ-6,000 מתנדבי רפואת חירום של איחוד הצלה ומרביתם אינם מצוידים באותם מזרקי אפיפן לאור נסיבות תקציביות. לכן החלטנו לגייס כסף על מנת שנוכל לרכוש למתנדבים שלנו מזרקים. צריך להבין שהבעיה הגדולה במזרקים היא שהתוקף שלהם קצר, של כשנה – שנה וחצי ולכן צריך להחליף את המזרק בכל תקופה. מבחינת משרד הבריאות, המזרק לא בתקן של תיק חובש. אצלנו לחלק מהאופנועים יש, אך למרבית החובשים שלי בסניף אין". הוא מציין שהסכום הדרוש להם עבור רכישת 25 מזרקים עומד על 6,500 שקלים, עד כה הם גייסו מחצית מהסכום ומבקשים מהציבור להירתם ולסייע להם. "נשמח שאנשים יתגייסו למאמץ החשוב הזה", אומר עופר.

לתרומה לקניית מזרקי אפיפן לאיחוד הצלה כפר סבא – הוד השרון היכנסו כאן


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר