ד"ר אתי שגיא. צילום אריה אברמזון
ד"ר אתי שגיא. צילום אריה אברמזון

"השלב הבא יהיה כנראה בינה מלאכותית": שבוע הבריאות בכפר סבא נפתח בהרצאה על פריצות הדרך בתחום רפואת העור

את שבוע הבריאות של ערי ישראל, שמתקיים השבוע ביוזמת רשת שוקן ושירותי בריאות כללית, פתחה הרצאתה של ד"ר אתי שגיא שעסקה בהתקדמות הטכנולוגית הגדולה בתחום רפואת העור

פורסם בתאריך: 18.11.19 12:05

אתמול (ראשון), נפתח בכפר סבא שבוע הבריאות של ערי ישראל, ביוזמת רשת שוקן ושירותי בריאות כללית. את שבוע הבריאות פתחה הרצאתה של ד"ר אתי שגיא, שכותרתה "בלי פילטר: חידושים בתחום רפואת העור בעידן הסלפי", ושעסקה בהתקדמות הטכנולוגית ובפריצות הדרך הגדולות בתחום רפואת העור.

לפרטים והרשמה חינם ליחצו כאן

שגיא, בת 40, מנהלת על אף גילה הצעיר את מרפאת הרפואה היועצת של הכללית ברחוב בן גוריון בכפר סבא. היא תושבת הרצליה ועובדת גם בבית החולים בילינסון. מול קהל רב, בקפה אוגוסט בקניון ערים בכפר סבא, הסבירה כי החידושים בתחום רפואת העור מתפתחים במהירות, ושאיש לא יודע כיצד תיראה רפואת העור בתוך שנים ספורות.

לדוגמה נתנה את מחלת הפסוריאזיס, שבה חולים 6-4 אחוזים מהאוכלוסייה, ובישראל מאובחנים בה 260 אלף חולים. "זו מחלה שבשיא שלה גורמת למסכנות בחיי היום יום של המטופלים", היא מסבירה. "פעם, לפני 7-6, שנים היו מורחים את האיבר בטונות של משחות והיו עוטפים אותו בניילון נצמד. היום נכנסו תרופות ביולוגיות. אחרי שתי זריקות האיבר נראה כאילו לא חלה מעולם. לפעמים מטופלים אפילו שוכחים שיש להם פסוריאזיס".

הרצאתה של ד"ר אתי שגיא בקפה אוגוסט. צילום אריה אברמזון

דוגמה נוספת היא סרטן העור ומלנומה, הסרטן השכיח ביותר באדם. "לצערי, רק שליש מהחולים מאובחנים מוקדם", היא אומרת, "היום אין טיפול טוב שמציל חיים אבל יש כמה טיפולים בתנור. כיום ישנה בדיקה שיכולה להציל חיים אבל מעטים הולכים לרופאי עור כדי לבצע אותה. אם מזהים נגע מוציאים ושולחים לפתולוגיה במטרה לזהות. השאלה היא איך מזהים מלנומה בשלבים המוקדמים, איך למפות, איך לזהות משפחות מועדות למחלה. ישנה כיום בדיקה שלא קיימת בסל הבריאות ששמה דרמוסקופיה דיגיטלית (מיפוי דיגיטלי), ובה הרופא מצלם כל נקודה על העור, מזין את הנתונים לתוכנה והמחשב משווה בין הנגעים. זו בדיקה שמשמעותית יעילה יותר מכל רופא עור. למי שיש ביטוח פרטי אני מציעה לדרוש את הבדיקה. שיטה נוספת היא מכשיר לייזר שמסתכלים באמצעותו יותר עמוק בנגע. השלב הבא יהיה כנראה בינה מלאכותית. כמו שטלפון מזהה פנים אז ישנו מחקר לפיו באמצעות תוכנה מתוחכמת בה הזינו 130 אלף נתונים על ביופסיה, המחשב מזהה צילום של נגע אם הוא שפיר או לא, טוב כמו 21 רופאי עור. אחר כך יהיו כנאה תרופות אישיות מבוססות די.אן.איי".

בהמשך השבוע יתקיימו הרצאות נוספות באוגוסט, קניון ערים, כפר סבא. ב-19 בחודש "מסך עשן: האמת והמיתוסים בתחום עישון הטבק, הסיגריות האלקטרוניות והגראס", ב-20 בחודש "סטורי לפני השינה – הורים וילדים והמסך שביניהם", וב-21 בנובמבר "ד"ר און-ליין: המסע הדיגיטלי למטופל ברפואה בקהילה". כל ההרצאות יחלו בשעה שמונה.

לפרטים והרשמה חינם ליחצו כאן

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר