טלפון נייד. צילום אילוסטרציה: גד גניר
צילום אילוסטרציה: גד גניר

שקר הסלפי ודיכאון המסכים: ד"ר עידית פוזנר תסביר הערב בכפר סבא איך לנתק את הילדים מהמסך, וגם את עצמכם

המומחית להתפתחות הילד מרצה הערב בקפה אוגוסט בקניון ערים בכפר סבא במסגרת שבוע הבריאות של ערי ישראל. יש לה כמה עצות להורים, ולא רק להם

פורסם בתאריך: 20.11.19 12:01

במסגרת שבוע הבריאות של ערי ישראל שמתקיים בכפר סבא, יוזמת רשת שוקן וכללית, תתקיים הערב (רביעי, 20:00, קפה אוגוסט בקניון ערים) הרצאתה של ד"ר עידית פוזנר, "סטורי לפני השינה – הורים וילדים והמסך שביניהם". ד"ר פוזנר, מנהלת המכון להתפתחות הילד בנתניה, סבורה כי חשיפת ילדים למסכים מגיל אפס פוגעת בקשר בינם לבין הוריהם.

לפרטים והרשמה חינם ליחצו כאן

"יש בעיה גדולה להורים של הילדים האלה שצמודים למסכים, מפני שגם הם כל הזמן במסך", היא מסבירה, "התוצאה היא שאין מספיק קשר. אני אדבר הערב על כמה חשוב הקשר הזה בין ההורה לתינוק בשנתיים הראשונות לחייו. זו טעות לחשוב שיש אפשרות לממלא מקום אחר. אסור שילד יהיה חשוף למסך עד הגיל הזה, ומצד שני יש המון תועלת לקשר אישי. אני יודעת שאין ברירה, ושאנחנו חיים בעידן שבו אנחנו כל הזמן מול הטלפון החכם, אבל אני קוראת להורים להיות מודעים לזה ולהפחית את הסיכונים הנובעים מכך".

ד"ר עידית פוזנר. צילום באדיבות כללית

מה הסיכון הכי גדול שהילד חשוף אליו הקשור למסכים?

"הסיכון הכי גדול הוא בפירוש חוסר התפתחות תקינה של העולם הרגשי של הילד והיכולת שלו להתקשר עם סביבתו. ההעשרה המילולית היא תוצאה של קשר עם הורה ולא מחשיפה למסכים".

אנחנו לא קצת מפריזים בסכנות של המסכים על חיינו?

"ממש לא. אני יכולה להגיד שעל פי כל הערכות והמחקרים בהתבוננות לגילאים מבוגרים, זה לא מוגזם. אחת הבעיות היא שבגלל המסכים אין הזדמנות לתרגל הורות. אנשים חיים עם מסך דולק כל הזמן. ישנם בתים בהם הטלוויזיה כל הזמן פועלת וזה בלתי אפשרי לחיות ולהתפתח ככה. זה לא נותן שום אפשרות. ילדים צריכים לשחק, זו ההתפתחות שלהם. וגם למבוגרים זה לא בריא. זה מגביר בדידות, דיכאון וחרדה. כל הסלפי הזה זה שקר – כולם יודעים שזה מגביר את תחושת האשליה. בכלל, אורח חיים 'יושבני' מגיל צעיר גורם למחלות, לסכרת, ללחץ דם, להשמנה ולהפרעות שינה. אנחנו לא מנצלים נכון את האפשרות שיש למסך הזה".

נשמע קודר.

"יש כמה עצות לדברים שניתן לעשות. את זה כבר תשמעו בהרצאה".

לפרטים והרשמה חינם ליחצו כאן

מחר (חמישי, 21.11, 20:00, קפה אוגוסט כפר סבא) תתקיים ההרצאה ד"ר און-ליין: המסע הדיגיטלי למטופל ברפואה בקהילה, שתעביר המומחית ברפואת משפחה ד"ר קרן נאדל.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר