הרצאתו של ד"ר מוטי חיימי באוגוסט קפה, כפר סבא.

תהיו בריאים, גם מרחוק: שבוע הבריאות בכפר סבא נסגר עם הרצאתו של ד"ר מוטי חיימי על רפואה במאה ה-21

שיחות וידאו, בדיקות מרחוק ורובוטים שמזעיקים את הרופא: ד"ר מוטי חיימי סיפק הצצה להתקדמות הטכנולוגית האדירה של הרפואה בעידן הדיגיטלי

פורסם בתאריך: 22.11.19 08:22

את אירועי שבוע הבריאות של ערי ישראל של רשת שוקן וקופת חולים כללית, סגרה אמש (חמישי) הרצאתו של ד"ר מוטי חיימי, באוגוסט קפה בכפר סבא. חיימי, מומחה ברפואת ילדים והמטו-אונקולוגיה ילדים במחוז שרון שומרון, סיפר בהרצאתו "עולם הרפואה בעידן הדיגיטלי", על התקדמות הרפואה אל המאה ה-21 והחדשנות ברפואה באמצעות "טלמדיסין" – שילוב הטכנולוגיה והתקשורת ברפואה.

חיימי פתח את הרצאתו כשדיבר על מקומה של הטכנולוגיה בחיינו, ועל תרומתה לרפואה המודרנית. "אנחנו נמצאים בעולם דיגיטלי ומשתנה, וזה קורה כמעט בכל תחומי החיים. הרבה מכם עם טאבלטים, מסכים וטלפונים, והטלפון הנייד הופך בעצם למכשיר גישה לעולם, כמעט בכל תחום אפשרי", אמר, "טלמדיסין זהו התחום של הקישור בין המערכות, הטכנולוגיה והאנשים. הקישור בין הרופאים למטופלים בעזרת טכנולוגיה. שירותי הטלמדיסין בעידן הדיגיטלי הופכים להיות פופולריים מאוד, כאשר כללית מובילה בתחום הזה בארץ. אצלנו בכללית יש את המגוון הרחב ביותר של שירותים דיגיטליים, שהופכים להיות נגישים בכל מקום ובכל זמן. כיום ניתן להתחבר לתיק הרפואי של אדם בכל מקום, ניתן ליצור קשר עם הרופא האישי שלך. כיום, רופא יכול להחליט בשיחת טלפון עם המטופל את מידת החירום של מצבו הרפואי ולדעת האם להפנות אותו למיון".

"טלמדיסין מחבר אזורים מרוחקים ומאפשר קשר בין רופא לבין מטופלים", הוסיף ד"ר חיימי, "זה מאפשר מתן רפואה ללא קשר למיקום הפיזי של המטופל. בזכות העובדה שזה מספק שירותי בריאות לכלל האוכלוסיה, גם באזורים שיש בהם פחות שירותי רפואה כמו הדרום או הצפון הרחוק, זה מביא להגברת השוויון בנגישות הרפואית לכלל שטחי הארץ".

הרצאתו של ד"ר מוטי חיימי בקפה אוגוסט, כפר סבא.

חיימי נתן דוגמאות לשימושים בטלמדיסין בכל העולם, כמו התייעצות בין רופאים ממדינות שונות, התייעצות בין רופאים למטופלים ואף רשתות חברתיות של חולים ומטפלים. "דווקא הרופא הכללי לפעמים עמוס ולחוץ, וכשאנשים מגיעים אליו הוא אפילו לא מסתכל עליהם", אמר חיימי, "דווקא באונליין, המבט של הרופא הוא ישיר. הוא משקיע זמן בלהסתכל על החולה ולהתרכז בבעיות שלו".

חיימי אף דיבר בהרצאתו על החידושים הרפואיים בתחום. "כיום ישנם רובוטים שמסתובבים במחלקות של בתי חולים ושואלים אנשים אם הם צריכים עזרה ובמקרה הצורך, מזעיקים רופא. יש כיום מכשירים מתוחכמים לבדיקת החולה מרחוק. כיום חולה יכול לשים על עצמו סטטוסקופ, והרופא מהצד השני של המחשב יכול לשמוע את פעימות הלב שלו. אין גבול לטכנולוגיה".

לקראת סוף ההרצאה, חיימי דיבר על החידושים ושירותי הטלמדיסין שכללית מציעה. "כיום יש בין היתר שיחות וידאו בין המטפל למטופל, ואפשרות להתייעץ עם הרופא שלך ללא קושי", אמר חיימי, "שימוש במכשיר מתקדם שנקרא TytoCare ויכול לבדוק מדדים כמו חום ודופק, שהופך את שירותי הטלמדיסין של כללית לנרחבים ואיכותיים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר