בנימין נתניהו ואביגדור ליברמן. צילום חיים הורנשטיין
בנימין נתניהו ואביגדור ליברמן. צילום חיים הורנשטיין

הפרלמנט עונה | האם יחסי הכוחות במפה הפוליטית ישתנו בבחירות בספטמבר?

האם הימין יתחזק? האם יהיה שיוויון בין הגושים? ואולי השמאל יפתיע? הפרלמנט של כפר סבא עונה על שאלת השבוע

פורסם בתאריך: 9.6.19 19:18

אורי נגר

אורי נגר

המערכה בספטמבר תהיינה בין הגושים ולא בין המפלגות. גוש הימין, ללא ליברמן שהוכיח פעם אחר פעם שהוא מפיל ממשלות ימין מובהקות, לבין גוש המרכז והשמאל (גנץ ושמאלה ממנו) שילחמו על עיצוב הממשלה הבאה. יחסי הכוחות לא הולכים להשתנות אבל הולכים להתחדד. לא עוד מפלגות מיני קטנות אלה מרכזי שלטון ברורים – ימין או שמאל. אין שום סיבה אמיתית שכל מפלגות האיחוד הלאומי והציונות הדתית לאומית לא יחברו לליכוד, כפי שאין סיבה אמיתית שהמפלגות הערביות ומרצ לא יתאחדו. לאלו ולאלו ישנה את אותה אג'נדה ואותו קו מחשבה, אז למה לרוץ בנפרד? לדעתי הגיע הזמן לוותר על מפלגות סקטוריאליות כמו ישראל ביתנו, חרדים או מרצ ושכנותיה ולהתרכז בשני גושים בלבד – ימין ושמאל, בדומה לרפובליקנים ולדמוקרטים. ככה זה בכל העולם וככה צריך להיות גם אצלנו. (אורי נגר הוא איש עסקים ויו"ר עמותת כפר סבא הצעירה)

 

דב עילם

דב עילם. צילום עזרא לוי

הסיכוי שיחסי הכוחות בישראל ישתנו קרוב לאפס. לכל היותר נראה תוספת כוח לסיעות הקטנות, לימין הקיצוני, לחרדים, לסמוטריצ'ים וכדומה. אלו רק יוסיפו אמצעים לסחיטה כספית מהמדינה וכולנו נשלם את המחיר. שוב ושוב נהיה עדים לשוויון כוחות בין גוש הימין לבין גוש השמאל. אני רוצה להאמין שתושבי ישראל יעזרו לביבי נתניהו ללכת הביתה ו/או להתפנות לטפל בהליכים הפליליים שהוא שקוע בהם עד צווארו. (דב עילם הוא אמרגן)

 

אמיר כהנא

אמיר כהנא רק שאלה

מבחינתי יחסי הכוחות לא רלוונטים. ביבי יכול היה, באותה מידה, לתת את המפתחות חזרה לנשיא ואז הנשיא היה יכול למנות חבר ליכוד אחר שינסה להרים קואליציה. היתה פה הזדמנות היסטורית לקואליציה לא נסחטת, של שתי מפלגות גדולות, שהיתה יכולה לעשות פה דברים גדולים בשביל העם. הבחירות החוזרות יעלו לנו הרבה מאוד כסף ויעכבו את קבלות ההחלטות ברמה הארצית, הכל כך הכרחיות, לעוד חצי שנה לפחות. עכשיו לכולם אמור להיות ברור שמה שמעניין את ביבי זה דבר ראשון ביבי. כולל מיליון האנשים ששמו ליכוד בקלפי. בעיני, המערכת הפוליטית הארצית חולה ואין מי שירפא אותה. (אמיר כהנא הוא מאמן כדורסל)

 

אלי אליהו

כן, ללא ספק. ליברמן שינה את התמונה. הוא יכפיל את כוחו (כנראה) והוא בוודאות לא ישב בממשלה שנתניהו יעמוד בראשה. לגבי איבוד המנדטים הגדול של מפלגות הימין (זהות, ובנט), כנראה שעם האיחוד הצפוי הם יעברו את אחוז החסימה. בקיצור, אין לדעת כלום. (אלי אליהו הוא כוכב רשת)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מוטי

    דוב עילם מדבר מעומק של שנאה שפועם בליבו. זו אותה שנאת חינם ש"יהודים" מסוגו מומחים בה. חבל להרחיב והדברים ידועים. אין גוש שמאל מול גוש ימין. יש גוש 0מול שמשתף פעולה עם שונאי ישראל הערבים, תמיד היו כאלה, גם בגטאות במלחמת העום השניה.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר