הגננת המתעללת כרמל מעודה בהארכת המעצר. צילום אילן אסייג

"מי שרוצה לפתוח פעוטון יצטרך לעבור בדיקת כשירות פסיכולוגית"

הפרלמנט של צומת השרון עונה על שאלה אחת בשבוע. והפעם: איך אפשר למנוע את המקרה הבא של התעללות בילדים בפעוטון?

פורסם בתאריך: 13.7.19 19:30

אמיר כהנא

אמיר כהנא רק שאלה

מקרה ההתעללות בפעוטון פשוט מזעזע. אני מכיר טוב את הבעיה בגנים. שני הילדים שלי עברו גנים פרטיים וגני עירייה. צריך למצוא דרך להעלות את שכר הסייעות והגננות ולגרום ליותר אנשים להתחרות על משרות הוראה. תקופת הגנים היא החשובה בהתפתחות של הילדים, צריך לבנות להם את האישיות ואנחנו כחברה צריכים לשלוח את הנציגים הטובים ביותר לעשות זאת. כדי למנוע מקרי התעללויות כמו שראינו חייבים לרשת את הפעוטון במצלמות גם כהתראה וגם כביקורת על הגננות והסייעות. מי שלא טובה – חייבים לשלוח אותה במיידי הביתה. (אמיר כהנא הוא מאמן כדורסל)

 

אלי אליהו

אלי אליהו

אי אפשר למנוע במאה אחוז את מקרי ההתעללות, אבל ניתן לעשות צעדים שיפחיתו מאוד את התופעה המזעזעת. קודם כל, לקבל לגנים רק סייעות שיש להן תעודת יושר ולאחר קבלתן לעבודה לשים עליהן פיקוח לתקופה של מספר חודשים כדי לראות לא רק שהן לא מתעללות אלא שדרך החינוך שלהן כלפי הפעוטות אכן טובה ומקובלת. בנוסף, יש להגדיל את מספר המטפלות ביחס למספר הילדים. היום המצב קטסטרופלי עם יחס לא הגיוני של מטפלת אחת לעשרות ילדים. הדבר גורם ללחץ אדיר ולאיבוד עשתונות. כמובן שזה עדיין לא מצדיק שום פגיעה פיזית או מילולית כלפי הילד. אם ההורים עדיין לא רגועים, יש להכניס את הפעוט לגן מרושת מצלמות. ואם גם זה לא מרגיע את ההורים, קחו כמה שנים חופש ושבו עם הילד בבית. ונקודה חשובה: הגננות והסייעות הן לא פושעות ולא מגיעות לגן בבוקר בכדי להתעלל בילדים. אם יש מקרים כאלה יש לטפל בחומרה וביד קשה, אבל אל תכתימו קהילה שלמה של נשים מדהימות שנותנות את הנשמה ומטפלות בילדינו באהבה ובמסירות אין קץ, שעוברות כרגע לינץ ציבורי ותמיד בחזקת חשודות. תפסיקו עם העליהום הציבורי על כולן, הן גם אימהות ואוהבות ילדים לא פחות מאף אמא אחרת. (אלי אליהו הוא כוכב רשת)

 

הלן שי

המקרה המזעזע של הגננת כרמל עודה מראש העין, שנצפית בקלטת כשהיא מתעללת בתינוקות, עוללים חפים מפשע, הוציא את כל ההורים בארץ משלוותם ואין פלא שהם מפגינים מול הרשויות. אין הורה שלא שמע מילדיו על גננת או מטפלת כועסת או תוקפנית, או על ילד בגן שמרביץ לחבריו. לדעתי הכל מתחיל מחינוך בבית לאי אלימות ולסובלנות. החברה הפכה לאלימה וזה מתבטא בתחומים רבים. אבל גם משרד החינוך צריך לפקח על כל הגנים והפעוטונים, להדריך ולמנות גננים וגננות מקצועיים שעברו הכשרה ומבחנים פסיכולוגיים ומפקחים על הגנים והפעוטונים. יש חוק מגירה בנושא שיזמה חברת הכנסת קארין אלהרר וצריך ליישם אותו, כך שמעתי הבוקר בגלי צה"ל. במדינות אירופה ובחלק ממדינות ארצות הברית וקנדה כל גן מפוקח ומרושת במצלמות. (הלן שי היא בעלת משרד יחסי ציבור ופעילה במועצת הנשים)

 

אורי נגר

אורי נגר

ראשית חייבת להיות רגולציה שכל מי שרוצה לפתוח פעוטון חייב לעבור אותה. הרגולציה תכלול בדיקת עבר פלילי, בדיקת כשירות פסיכולוגית לעבודה עם ילדים וכדומה, ולא כמו היום שכל אחד יכול לסגור חצר או מרתף בבית הפרטי שלו ולהפעיל פעוטון עצמאי. דבר נוסף הוא חובת התקנת מצלמות במעגל סגור בכל הפעוטונים, כאשר לכל הורה יש אפשרות לצפות באמצעות הטלפון בכל זמן נתון מה קורה בפעוטון עם ילדיו. בשלב מתקדם הייתי רוצה לראות מפקחים של משרד החינוך או/ו משרד העבודה שמבצעים ביקורות פתע בפעוטונים ומגישים דוחות לביצוע או לתיקון. נכון שחופש הפרט יפגע מעט, אבל המקרים האחרונים מלמדים שאין ברירה. (אורי נגר הוא איש עסקים ויו"ר עמותת כפר סבא הצעירה)

 

דב עילם

דב עילם. צילום עזרא לוי

לצערי הרב קשה מאוד למנוע בצורה מוחלטת התעללות בתינוקות הנמצאים במעונות, אם וכאשר יש במעון מטפלת/גננת בנוסח הגננת מראש העין. שום פיקוח ציבורי ושום מצלמה לא יהיה בהם כדי למנוע באופן מוחלט הישנות מקרים דומים בעתיד. בכל זאת, עדיף שיהיה פיקוח ציבורי ומצלמות שירתיעו גננת קרימינלית. חובה לבדוק ושוב לבדוק מי הגננת/מטפלת שאנחנו נותנים בידיה את היקר לנו מכל. יש לבצע ביקרת פתע בגן ולהגיע לגן ללא הודעה מראש. (דב עילם הוא אמרגן)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר