איה נאפה. צילום נעה שפיגל
איה נאפה. צילום נעה שפיגל

"רבים מבני הנוער המגיעים לחו"ל, ובמיוחד ליוון וקפריסין, הם בושה וביזיון לישראלים"

הפרלמנט של כפר סבא עונה על שאלה אחת בשבוע. והפעם: מאיזה גיל הייתם מרשים לילדים שלכם לנסוע לבד לחו"ל?

פורסם בתאריך: 27.7.19 19:16

 

דב עילם

דב עילם. צילום עזרא לוי

הסיפור עם הנערים מקפריסין נשמע קשה מאוד, אך לדעתי לא ימנע בעד הורים להרשות לילדיהם לנסוע לבד לקפריסין ו/או למדינות נוספות. אם יאומתו החשדות החמורים נגד הנערים, יהיה עליהם להתגונן בפני בית המשפט בקפריסין. אני מאחל להם שהחשדות הקשים לא יאומתו. אין בסיפור הזה בכדי לעורר חשד וחשש על כלל נערי ישראל הנוסעים לנופש וחופש בחו"ל. אני נותנים אמון במשטרת קפריסין ובטוח ששוטרי קפריסין יחקרו ביושרה ובניקיון כפיים את החשדות. נאחל לכל הנערים שיצאו זכאים למרות שמקריאת העיתונים ושמיעת השידורים אנחנו למדים שלפחות חלק מהנערים נמצאים בבעיה לא פשוטה. הסיפור על הנערים בקפריסין יהווה תמרור אדום ואזהרה שאין להתנהג בחוסר אחריות ובצורה רשלנית כאשר נוסעים לטייל בחו"ל. (דב עילם הוא אמרגן)

 

הלן שי

נסיעה לחו"ל כיום, עם כל מבצעי וטיסות הלואו-קוסט, היא זולה וזמינה לכולם, שלא כמו בעבר כשהשמיים היו עם חברה ישראלית אחת וללא תחרות. כיום, כל השמיניסטים נוסעים לפני הגיוס לחו"ל. השאלה היא עם אלו מסרים וכלים ההורים מציידים את ילדיהם לקראת הנסיעה. בגיל הנעורים חשוב להציב גבולות וחשוב שההורים יהיו בקשר יומיומי עם הצעיר שטס עם חבריו לחו"ל. לדעתי ניתן להרשות להם בגיל 17 לנסוע לחו"ל לבד. בגיל 18 הם כבר מתגייסים עם כל האחריות והמשמעות של צבא. (הלן שי היא בעלת משרד יחסי ציבור ופעילה במועצת הנשים)

 

אורי נגר

אורי נגר

לדעתי גיל 18 זה הגיל המינימלי שבו אפשר לתת לילד לטוס לחו"ל לבד. גם ככה אנחנו עדים לתופעת ״הישראלי המכוער״ בחו״ל ועם בני נוער התופעה קשה עוד יותר. לא כולם, אבל רבים מבני הנוער המגיעים לחו״ל, ובמיוחד ליוון וקפריסין, הם פשוט בושה ובזיון לישראלים. התופעות שאנחנו רואים כבר מספר שנים, של התנהגות בני נוער שיכורים, אנסים, חוליגנים, שהולכים מכות בכל מקום ועם כל אחד, שגורמים הרס ו-ונדליזם בבתי במלון ובמקומות הבילוי, הן תופעות פסולות שחייבים לטפל בהן ביד קשה. הנוער הזה הורס לכל חבריו האיכותיים את החופשה ואת מרקם היחסים עם בני נוער המגיעים ממקומות שונים בעולם. חבל. (אורי נגר הוא איש עסקים ויו"ר עמותת כפר סבא הצעירה)

 

אלי אליהו

אלי אליהו

ברוב המקרים של ונדליזם והשתולליות של ילדים בחו"ל, בדרך כלל מדובר בבני נוער שיוצאים לחופשת סיום בית הספר ומחריבים כל דבר קיים. לדעתי ילד שלא מלאו לו 18 לא יכול לטוס לשום מקום ללא ליווי. (אלי אליהו הוא כוכב רשת)

 

ורד עידן טביב

התשובה הראשונה שלי היתה גיל 18, בגיל שבו הצעירים מתגייסים. והמחשבה הבאה היתה – אולי לא? אולי דווקא 17 הוא הגיל הנכון? בגיל זה המדינה מתירה להוציא רישיון נהיגה ולאחוז בהגה, דבר שדורש לא פחות אחריות מלטוס לחו"ל. אין לשכוח כמובן גם את האחריות ההורית שלנו, לדאוג לחבילת טלפון לחו"ל, לערוך שיחה מקדימה עם הילד, להקים קבוצת ווטסאפ של ההורים, ליצור תרחישים ולמצוא פתרונות, ולהיות עם היד על הדופק (ורד עידן טביב היא מעצבת שיער והבעלים של ורד עיצובים בראש)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. ציצה

    אם הנוער בחול זה בושה לישראל הם לא אשמים!אם ההורים שלהם היו יודעים מדוע הנשמה שלהם ירדה לעולם הזה כיהודים ומה תפקידם בעולם הזה הי מלמדים אותם ומתנהגים אחרת!

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    רוב הנוער הם תוצר של מערכת חינוך שפשטה את הרגל !
    דור שני שלישי ורביעי של טעוני טיפוח שכל יהבם לראות ולהראות ! אין שום זיקה לכלום , אין תרבות , אין שיח אלא רק ניצול החלש והנרפה. מקרה דקרה לי אישית במפגש קבוצה של 12 מוטציות בנמל התעופה בזאדאר קרואטיה, ישבתי להנאתי לאחר שטמנתי את כספי בכסא שכל יעודו היה להנעים את זמני עד הטיסה שאחרה , הכסא מן הסתם מונע בחשמל, ישבו אותם חלאות מאחורי ופשוט ניתקו את החשמל מבלי לבקש רשות , לשאלה שהפנתי לאותם מוטציות ענו לי זה האחרונים : " אתה לא רואה שיושבים כאן הרבה והכאב עושה רעש אז ניתקנו אותו! לטובת הטענת הפלאפון שלהם ! ערבתי את כוחות הבטחון וזה היה רחוק כפסע מזה שיעצרו אותם!!!לציין שאותה חבורת גלוחי הראש הרעישה כל הטיסה לקרואטיה וכן בדרך חזרה !!! אין לי יותר מילים , אין אם מי לדבר ואין למי לפנות , החברה ברובה רקובה , השפה שמחנכים היא אך ורק כח , אין דיאלוג , לא מסוגלים לנהל כזה , לא יודעים שיח מהו ……! צר לי על ילדיי, מקווה שימצאו את מקומם בין אנשי נועם ותרבות , כאן זה מצרך מבוקש אך קשה להשגה

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר