צילומים: גיל כהן מגן, אילן אסייג, א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

“המדינה צריכה לבקש סליחה מהעניים, מהחד הוריות, מהקשישים ומהנכים”

שאלה אחת בשבוע לפרלמנט של כפר סבא. והפעם: מאיזה חלק באוכלוסייה צריכה המדינה לבקש סליחה?

פורסם בתאריך: 9.10.19 18:16

אלי אליהו

“מדינת ישראל חייבת לבקש סליחה מבניה שנשכחו בשדה הקרב, אורון שאול והדר גולדין. וגם מאברה מנגיסטו שמוחזק בשבי בעזה, ומילדי עוטף עזה. ובכפר סבא אנחנו חייבים לבקש סליחה מהציבור הדתי/מסורתי שעובר ימים לא קלים עם מסעות רדיפה בלתי פוסקים והפחדות מ’הדתה’ שעומדת לחסל את חיינו, כשבפועל רוב התושבים מייחלים להמשך הסטטוס קוו המקסים בין תושביה החילוניים של כפר סבא לשומרי המסורת”. (אלי אליהו הוא כוכב רשת)

 

אמיר כהנא

“המדינה צריכה לבקש סליחה מכל האוכלוסייה. כבר שנים שמי שקרוב לצלחת מקבל יותר, ואין דאגה אמיתית לכלל האוכלוסיה. ראש הממשלה גורר את כולם לבחירות חוזרות מאינטרסים אישיים, המבנה של הממשל בארץ כנראה לא טוב כי זה ככה שנים. במבנה הנוכחי אין דאגה אמיתית לאזרח ולא מרגישים את זה בשום היבט בחיים. המיסים גבוהים מאוד ואין תחושה שזה חוזר אלינו, לא בחינוך, לא בתחבורה, לא בעלות המחייה וכן הלאה”. (אמיר כהנא הוא מאמן כדורסל)

 

הלן שי

“המדינה צריכה לבקש סליחה מהאוכלוסיות החלשות. מהעניים שידם אינה משגת, מהחד-הוריות, מהקשישים והסיעודיים ומהנכים. לא די לבקש סליחה, על המדינה להעלות קצבאות לתמיכה כלכלית לשכבות החלשות בחברה ולנזקקים. שנה טובה”. (הלן שי היא בעלת משרד יחסי ציבור ופעילה במועצת הנשים)

 

דב עילם

דב עילם. צילום עזרא לוי

“יש לבקש סליחה מעניי ישראל שהצביעו לליכוד, לש”ס ולאגודת ישראל ולא זכו לרווחה כלכלית וליציאה מהעוני שהיו ראויים להם. מנהיגי שלוש המפלגות הללו לא השכילו להוציא את אלה שהצביעו עבורם ממעגל העוני והמצוקה הכלכלית. דווקא אזרחים רבים שלא הצביעו בעד ליכוד, ש”ס ואגודת ישראל בשנים האחרונות, זכו לעדנה כלכלית ורווחה, כמו שנאמר ‘צדיקים שמלאכתם נעשית על ידי אחרים’”. (דב עילם הוא אמרגן)

 

אורי נגר

“המדינה צריכה לבקש סליחה מהציבור החרדי. במיוחד לאחר שתי מערכות בחירות שבהן השמיצו והשניאו את הציבור הגדול הזה לחינם. מספיק להיזכר באיזה צורה ברוטאלית וקשה מפנים הפגנה של חרדים, עם סוסים, אלות ומכות נמרצות, אל מול שאר ההפגנות שהיו פה בשנה האחרונה בהן המדינה פעלה בנחישות אבל ברגישות עד אפסות פעולה. בניגוד למה שמספרים בתקשורת על הציבור החרדי, ש’כולם לא עובדים’ ו־’כולם לא עושים צבא’ ו־’כולם לא משלמים מיסים’, מספיק עיון קצר באתר הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כדי ללמוד שהציבור החרדי משלם מסים עקיפים יותר מכל אזרח אחר במדינה, ציבור שאחוז המתנדבים בו הוא הגבוה ביותר מכל המגזרים במדינה, שמפעיל ארגונים כגון עזר מציון, איחוד הצלה, ארגון ידידים ועוד שבהם יש אלפי מתנדבים חרדים שעושים ימים כלילות למען כלל הציבור בישראל וללא תמורה כלל. כול זאת בלי קשר לעשרות אלפי בחורי הישיבה שהתגייסו בשנים האחרונות ומשרתים ביחידות קרביות בהגנה על המולדת. נגמרו הבחירות והספינים. הגיע הזמן לעשות שלום בנינו, לחבק את הציבור החרדי, האחים שלנו, חלק מבשרינו, ששומרים את גחלת היהדות והמסורת כבר למעלה מ־2000 שנה עבור כולנו. חג שמח ושנה טובה”. (אורי נגר הוא איש עסקים ויו”ר עמותת כפר סבא הצעירה)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. דון קישוט

    גם החרדים צריכים לבקש סליחה .
    החרדים במקום שרות צבאי צריכים לצאת כול יום במשך 3שנים ולעזור לקשישים

  2. אני

    נכון מאוד לא רק לבקש סליחה אלה לדאוג לא לעצמם אלא לנזקקים ולחלשים בשביל זה משלמים מיסים
    לא בשביל לעזור לחזקים ולחזירים

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר