מחלף סוקולוב בכביש 531. צילום עזרא לוי
מחלף סוקולוב בכביש 531. צילום עזרא לוי

התושבים נגד רמפת סוקולוב ב-531: דורשים מהעירייה להוציא צו מניעה לבנייה. צפו

מ"מ ראש העירייה צביקה צרפתי ייפגש עם דיירי ארלוזורוב ביום חמישי. "אנחנו מבקשים הסטה של 150 מטר מהבתים", אומרת אחת הדיירות

פורסם בתאריך: 11.2.18 13:36

דיירי רחוב ארלוזורוב דורשים מעיריית כפר סבא להוציא צו מניעה זמני לבניית רמפת סוקולוב בכביש 531. לפי התוכנית הנוכחית, טוענים הדיירים, הרמפה המתוכננת תעבור במרחק של 12 מטר מבתיהם. בעקבות הטענות, הזמין ממלא מקום ראש עיריית כפר סבא, צביקה צרפתי, את הדיירים לפגישה ביום חמישי השבוע, בשעה 8:00, בפינת הרחובות אוסטושינסקי וארלוזורוב, בעניין הקמת הרמפה.

בישיבת המועצה שהתקיימה בשבוע שעבר ושאליה הגיעו נציגי התושבים, הם דרשו גם שהעירייה תגיש למשרד התחבורה תוכנית חדשה למחלף, לפיה תתבצע "הצרחה" בין הרמפה המתוכננת להיבנות בעליה מכביש 531 לרחוב סוקולוב (לנוסעים מערבה) לבין חניון הרכבת, מה שירחיק אותה מבתיהם. נזכיר שבשבוע שעבר פרסמנו כי התושבים פנו לחברי המועצה כדי שיפעילו לחץ על מהנדסת העירייה, ענת צ'רבינסקי, שתשנה את התוכנית הנוכחית שלטענתם מותירה את הרמפה על שלושת נתיביה צמודה לבתיהם והורסת לדבריהם את מה שנשאר מיער אוסישקין. לדבריהם על הרמפה לעבור מרחק מה מהבתים – מעל חניון הרכבת – מרחק סביר שירחיק את הרעש והזיהום מבתיהם. משרד התחבורה דחה את דרישת התושבים.

במהלך ישיבת המועצה ניסה צרפתי להסביר כי משרד התחבורה מסרב להתגמש. "בדצמבר הייתה הצעה לסדר", אמר, "הייתה פגישה במשרד התחבורה עם התושבים. אני אומר פה צריך ליצור יציאות וכניסות לעיר אל כביש 531. יש דברים שלא תלויים בנו". כשחבר מועצת העיר יובל לוי, מי שהעלה את ההצעה לסדר בנושא והזמין את התושבים לישיבה, שאל אותו "איך 'לא תלוי בנו' כשמדובר בכניסה לעיר שלנו?", ענה צרפתי: "המשרד מתחפר בשלו", והוסיף: "התושבים ישבו עם המשרד ויצא סיכום – לא תמיד הכל יהיה 100 אחוז".

דיירי רחוב ארלוזורוב בפתח ישיבת המועצה: (מימין) המהנדס חיים פליישר, ירון סטולרו, רוחיק גולדברג מאירי ויצחק גור. צילום אריה אברמזון

דיירי רחוב ארלוזורוב בפתח ישיבת המועצה: (מימין) המהנדס חיים פליישר, ירון סטולרו, רוחיק גולדברג מאירי ויצחק גור. צילום אריה אברמזון

תושבת הרחוב, רוחי גודלברג-מאירי, אמרה בישיבה: "שום פרמטר לא נלקח בחשבון. אני מרגישה שמורחים אותנו. העירייה לא מייצגת אותנו. אם הייתם גרים ברחוב, ההחלטה שלכם הייתה משתנה בוודאות. כבר אמר לי מישהו בעירייה 'בן גוריון פקוק – אנחנו צריכים לשחרר את הפקק בכל מחיר. המחיר הוא שאנשים מתפנים משם ועוזבים את הדירות שלהם".

צרפתי השיב ואמר: "אנחנו לא נגדכם. אנחנו רוצים לעזור. תבואו נשב ונדבר".

המהנדס מטעם התושבים, תושב העיר חיים פליישר, ביקש בשם התושבים כי העירייה תוציא צו מניעה זמני לבניית הרמפה כדי לאפשר את בחינתה מחדש. צפו בפליישר בישיבת המועצה:

"אנחנו נילחם על הרמפה הזאת – בסך הכל אנחנו מבקשים הסטה של 150 מטר מבתי התושבים", אומרת גולדברג-מאירי הבוקר לצומת השרון. "אבי, שלמה גולדברג ז"ל, היה חבר מועצת העיר ופעל למען התושבים, ועכשיו רוצים להצמיד לבית של אמא שלי ושל תושבים רבים אחרים את הכביש. רוצים לעייף אותנו ואנחנו לא נתעייף".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר