תחנת הרכבת רעננה דרום. צילום Shinaimm
תחנת הרכבת רעננה דרום. צילום Shinaimm

המסילה כבר מוכנה, אז למה קו הרכבת מהשרון לתל אביב ייפתח רק בסוף 2019?

חברת נתיבי ישראל סיימה את הנחת הקו, אבל ברכבת יתחילו רק במאי את הנחת התשתיות. בינתיים, תושבי האזור ימשיכו לעמוד בפקקים

למרות שמסילת קו רכבת השרון, שאמורה לחבר בין כפר סבא, הוד השרון, רעננה והרצליה ומשם לתל אביב כבר קיימת, פתיחתו המלאה של הקו לתל אביב תתבצע רק בסוף שנת 2019. כך אמרו ברכבת ישראל בתגובה לצומת השרון, שבה גם דחו את הדיווח אתמול בגלי צה"ל לפיו חברת נתיבי ישראל, הבונה את הקו, סיימה את העבודות. לפי הדיווח, סירבה חברת הרכבת לקבל לידיה את המסילה עד חודש מאי, מפאת מחסור במשאבים לכאורה. ברכבת, כאמור, דחו את הטענות.

מסילת השרון, שאמורה לחבר בין מסילת החוף ובין המסילה המזרחית דרך ערי השרון, עוברת בין התחנות שעל תוואי כביש 531. אורך המסילה הסופי אמור להיות כ-12 קילומטרים, ועם פתיחתה המלאה בסוף שנת 2019 יפעלו בה תחנות כפר סבא נורדאו, הוד השרון סוקולוב, רעננה דרום ורעננה מערב.

על פי הדיווח בגלי צה"ל, הבשורה המשמעותית עבור תושבי השרון – קו רכבת שתעבור בין תחנות ערי השרון עד לתל אביב – אמור היה לצאת לדרך כבר בשבועות הקרובים, אחרי שנתיבי ישראל סיימה להניח את המסילה. גם אם הרכבת לא אמורה הייתה להתחיל לפעול באופן סדיר, נטען בדיווח, היא היתה אמורה לפחות להתחיל בהקמת התשתיות שלה ובמבחני ההפעלה של הקו.

אולם, טוען כתב גלי צה"ל גל חן, אמנם תאריך המסירה של המסילה לאחר סיום עבודות נתיבי ישראל היה בפברואר, ברכבת הבינו שאין להם די משאבים להפעיל במקביל גם את קו הרכבת לירושלים וגם את הקו החדש בשרון, ולכן נתנו לקבלן דחייה של שלושה חודשים. הבעיה היא שנתיבי ישראל הספיקו לסיים את העבודות ביעד שהציבו להם מלכתחילה, כלומר פברואר, וכעת המסילה תעמוד מיותמת במשך חודשים בשעה שתושבי השרון עומדים בפקקים.

ברכבת ישראל לעומת זאת אומרים כי העבודות על הקו הסתיימו, כפי שדווח, והסיבה לכך שהרכבת לא מוכנה להפעיל את הקו היא שהתשתיות לא מוכנות. בתגובה הרשמית שהעבירה רכבת ישראל נמסר: "העבודה בקו רכבת השרון מתקדמת ומתואמת בין חברת נתיבי ישראל, רכבת ישראל ומשרד התחבורה. הקו עתיד להימסר מחברת נתיבי ישראל, עם סיום עבודת החברה, לקראת סוף החציון הראשון של 2018, ואז יחלו להתבצע החלקים שבאחריות רכבת ישראל. פתיחה מסחרית של הקו מתחנות רעננה מזרחה לכיוון הוד השרון מתוכננת במהלך החציון השני של 2018. חיבור תחנת רעננה מערב לתחנת הרצליה ולקו החוף דרומה צפוי לסוף שנת 2019". מחברת נתיבי ישראל נמסר: "אנחנו מתואמים עם תגובת רכבת ישראל".

גורם ברכבת אמר לצומת השרון: "אמנם המסילה כבר מונחת אבל זה לא רלוונטי. צריך עוד לעבוד על חשמל, מערכות איתות ובטיחות ועוד כל מיני פרטים שאין טעם להיכנס אליהם. זה שיש לך מסילה זה יפה, אבל זה לא מספיק להפעלת רכבת. נכון להיום נתיבי ישראל עוד אמורים לסיים את החלק שלהם בעבודה עד חודש מאי. במאי אנחנו לוקחים את השטח, ואם הכל יהיה בסדר ונקבל את הקו, נתחיל את העבודה שלנו ונתכונן להפעלה מסחרית".

גורם בנתיבי ישראל אמר: "אנחנו מכינים את הקרקע עד שברכבת מתחילים לעשות את הנחת הפסים ואת העבודה. אחר כך הם מטפלים בקווי התקשורת ובכל השאר. אנחנו מכינים את הקרקע לביצוע, ומה ששייך להם עובר אליהם".

עמירם סטרולוב, מומחה לניהול אסטרטגי של מערכות תחבורה, התייחס ואמר: "מי שמפסיד מכל ההתנהלות הזו הם האזרחים. מאות אלפי נהגים עומדים מידי יום בפקקים בצירים העמוסים במדינה, בכביש 5, בכביש 4 ובכביש 2, ובנוסף נגרם הפסד של מיליארדים למשק. אם הדיווח נכון, אז ההתנהלות של הרכבת לא נכונה. אני מכיר אישית את מנכ"ל הרכבת והוא איש מאוד רציני, אבל אין לו את כל היכולות ויש לו בעיות רגולטוריות והעדר משאבים הן באמצעי שינוע, ולכן נגרם נזק עצום למשק ולציבור. באשר לתגובת הרכבת אני אומר – אם אין משאבים תגידו את זה, אין מה להתבייש. הבעיה היא של המדינה".

, תודה על הרשמתך.
עתה אשר את קבלת הדיוור במייל וקבל את הידיעות החמות בעיר למייל שלך
אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יש משהו במדינה שהחל בזמן ונגמר בזמן ? כלום ! רק בהל פה אנחנו מומחים . וכמובן סר התחבורה אלוף בשקרים אילו .

  2. גילביון

    שיזמינו מ semi עוד כלים ואנשים לחישמול פסים ושיעשו את זה עכשיו. הרי צריך לחשמל גם את הקו לבאר שבע ולכרמיאל. לא חסרה עבודה. אז שיעבדו במקביל.
    את הקו לירושלים רצו לפתוח בפסח, אז למה בשרון צריך לחכות לסוף 2019, דהיינו 2020? זה הזוי לחלוטין

🔔

עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר