לג בעומר. צילום אילן-אסייג
לג בעומר. צילום אילן-אסייג

למרות מזג האוויר: עיריית כפר סבא מאפשרת הדלקת מדורות ל"ג בעומר

העירייה נערכת בכוחות מתוגברים, כולל רחפנים וקוראת לתושבים לצמצם מדורות. יו"ר עמותת אזרחים למען אוויר נקי קורא לתושבים לא לקיים מדורות

פורסם בתאריך: 2.5.18 14:30

הדיעות בקרב ההורים בכפר סבא חלוקות בעקבות החלטת העירייה לאפשר הדלקת מדורות ל"ג בעומר הערב ברחבי העיר, למרות מזג האוויר החריג והשרב הכבד הצפוי. נציין שעיריות רבות ברחבי הארץ קראו היום לתושבים לא לקיים מדורות. בהודעה שהוציאה העירייה נכתב כי "ראש העירייה צביקה צרפתי ועיריית כפר סבא קוראים לכל הילדים וההורים לצמצם את הדלקת המדורות בעיר ככל שניתן". יו"ר ועד עמותת אזרחים למען אוויר נקי יניב בלייכר קרא לתושבים להימנע מהדלקת מדורות. גם המשרד להגנת הסביבה הוציא המלצה שלא לקיים מדורות. יחד עם זאת הבהירו שניתן לקיים מדורות, אלא אם כן ניתן איסור מפורש מהרשות המקומית.

על פי הודעת העירייה, שהפתיעה חלק מההורים, גורמי המקצוע בעירייה נערכים בכוחות מתוגברים ועובדים יחד עם גורמי הביטחון והאכיפה לטפל בקריאות המוקד על פי הצורך. בנוסף, העירייה מפעילה גם מספר רב של יחידות מתנדבים מקרב תושבי העיר. העירייה תפעיל הערב גם את יחידת רחפנים העירונית, כולל רחפן עם מצלמה תרמית, המאפשרת לזהות גם בחשיכה מוחלטת שרידי מדורות.

לשאלה מדוע על אף האזהרות מאפשרים בעירייה את קיום המדורות השיבו בעירייה: "מבדיקה שערכנו עם גורמי המקצוע ובתוך זה גם עם רשות כיבוי אש והמשטרה, אנו מבהירים כי אין כל איסור רשמי על קיום מדורות וספק אם ישנה אפשרות חוקית להורות על כך".

הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בכפר סבא:

נציין כי עיריית כפר סבא הכשירה שטחים מומלצים לצורך הדלקת אש: שכונה ירוקה 60- יאיר רוזנבלום 60, שכונה ירוקה 80 – רחוב ספיר צפונית לבי סנטר, בן יהודה בין השפלה לתל חי, אזר הר גריזים, גן הדקל שטח צפונית לגן הילדים צמוד לגינה הקהילתית, נורדאו מרופין עד הראשונים, הרעות הראשונים, בין דרומית לרחוב שדל לכביש 531, המוביל בין השקמה לחניית יינות ביתן, עמק חורון, קדומים 17, תריעשר דרומית לחוה החקלאית, בת שבע הנביאים, קדושי קהיר פינת יערה.

בלייכר: "מדורות ל"ג בעומר מייצרות זיהום אוויר בלתי סביר הפוגע בבריאות התושבים, ובמהלכן נפלטים לאוויר מזהמים רעילים ובחלקם מסרטנים. אנו סבורים שעל כל ראשי הערים לנהוג באחריות המתבקשת ולפעול כדי לצמצם באופן משמעותי את מפגע המדורות, וזאת ללא קשר לתנאי מזג האוויר הקיצוניים ששוררים השנה. אנחנו יוצאים בקריאה לתושבים להימנע מהדלקת מדורות ולציין את החג בדרכים אלטרנטיביות".

יו"ר ועד הגנים בכפר סבא, ערן ורנר: "אנחנו עודדנו את ועדי הגנים לבטל את המדורות או לצמצמן באופן משמעותי ולדאוג לפעילויות חלופיות, וכך אכן נעשה ממילא ברוב הגנים, נוכח תנאי מזג האוויר ולאור ההבנה שצריך לנהוג בראש ובראשונה באחריות ומתוך שמירת על בטיחות הילדים, ובהתאם למצוא דרך לשמור על הסממנים של החג בתוך המגבלות האלו. הדבר מקבל משנה תוקף בתנאי מזג אוויר שכזה. באופן אישי אני חושב שצריך לקיים פעולות חילופיות בל"ג בעומר. הימים בהם עשינו תחרות למי המדורה הכי גדולה חלפו".

יו"ר סיעת מרצ במועצת העיר, עילאי הרסגור-הנדין, פנה כבר אתמול למנכ"ל העירייה וקרא לו להמליץ לבתי הספר לבטל או לדחות את המדורות. עילאי הרסגור-הנדין: "מדורות ל"ג בעומר הן מנהג שאמנם מאוד חביב על ילדים, אך הוא מסוכן וגורם לזיהום אוויר קשה. באמצעות תהליך חינוכי נכון ניתן להפוך את המדורות לקומזיץ מהנה עם אש קטנה במקום להבעיר מכל הבא ליד. השנה הסכנה היא מאוד קונקרטית ולכן אני קורא לתושבי העיר שלא לסכן את עצמם ואת סביבתם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר