מצעד הגאווה. צילום עופר וקנין
מצעד הגאווה בתל אביב. צילום עופר וקנין

קבוצה של בני נוער מנסה לקדם מצעד גאווה ראשון בכפר סבא. העירייה: "שום דבר לא סגור"

המצעד מתוכנן להתקיים במסגרת אירועי הגאווה בעיר בחודש הבא. המארגנים אמורים לקיים מחר פגישה בעירייה

פורסם בתאריך: 6.5.18 13:39

קבוצה של בני נוער גאים בכפר סבא מנסה לקדם קיום מצעד גאווה ראשון בכפר סבא, במסגרת אירועי הגאווה שאמורים להתקיים בעיר בחודש הבא. עם זאת, מארגני אירועי – קבוצה של פעילים בקהילה הלהט"בית בעיר, הנמצאים בשיח עם העירייה על אופי האירועים, לא מתחייבים כי מצעד כזה אכן יתקיים. גם בעירייה אומרים כי הפרטים של אירועי הגאווה בכפר סבא עדיין לא סגורים.

ביום שישי האחרון עלה איוונט (הזמנה לאירוע) בפייסבוק של קבוצת הנוער הגאה בעיר ובו נכתב: "לאחר אירועי גאווה מוצלחים שהתרחשו בפעם הראשונה בכפר סבא בשנה שעברה, אנחנו מזמינות ומזמינים אתכם/ן לקחת חלק במצעד שפותח את חודש הגאווה- מצעד הגאווה הראשון בכפר סבא ובאזור השרון! המצעד מאורגן מ-א' ועד ת' על ידי קבוצה של נערים ונערות להט"בים – חניכים/ות ומדריכים/ות מאיגי – ארגון הנוער הגאה מכפר סבא ומסביבתה שהחליטו שהגיע הזמן לצעוד בגאווה בעיר שלהם/ן. זהו נוער שהחליט לקחת אחריות על מה שקורה בעיר שלו ולהראות שיש קהילה גאה חיה ונושמת בכפר סבא! אנחנו צריכים וצריכות את ההירתמות של כולכם/ן. תביאו שלטים ומגפונים, תביאו את החברים ואת המשפחות שלכם/ן ונראה ביחד שכפר סבא היא עיר גאה שהיא ליברלית ומכילה עבור כלל תושביה. בואו לצעוד איתנו בפעם הראשונה ברחובות העיר ולחגוג גאווה, אהבה וסובלנות".

על פי ההודעה, שהעלתה קבוצה בשם "גאווה כפר סבא", האירוע יתקיים ב-1 ביוני, ההתכנסות תחל בשעה 10:00 במדרחוב ירושלים ומשם יצאו המשתתפים לצעידה בעיר, שבסופה יחזרו למדרחוב להפנינג שפרטיו יפורסמו בקרוב. נכון לעכשיו 485 איש אישרו כי הם מתכוונים להשתתף באירוע.

התגובות בעמוד אוהדות ומפרגנות: "אני מתפוצצת מגאווה", כתבה אחת ואחרת ציינה: "המפגש הראשון שלי עם הקהילה היה בחדרון קטן של 'הפוך על הפוך', מאחורי קניון ערים, לפני 18 שנה. מי היה מאמין אז שאני אזכה לראות מצעד גאווה בעיר? אז הייתי נערה צעירה ומפוחדת, שבקושי הגיעה למפגש, והיום אני כבר הולכת לכבס את הדגלים הענקיים. איזה כיף ובהצלחה!".

כאמור, על אף הפרסום המוקדם, לא כל הפרטים סגורים עדיין. מחר (שני) בשעות הבוקר אמורה להתקיים פגישה עם גורמים בעירייה בנושא, אחת מיני רבות שקיימו מארגני האירוע בחודשים האחרונים בנושא. דוד באום, מדריך באיגי כפר סבא ואחד ממארגני אירועי הגאווה בעיר: "בכפר סבא יש קהילה גאה מגוונת, שמצליחה להתארגן בשנים האחרונות לפעילות ועשייה משותפת, שעוברת בדרך כלל חלק ויפה. יש את בני הנוער הגאים בעיר שרוצים לבוא לידי ביטוי משמעותי גם בניראות, והם אלה שפתחו את האיוונט. אנחנו, בצוות המארגנים, מנסים לארגן כמה שיותר אירועים שונים ומגוונים".

הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בכפר סבא:

"זה לא מצעד של 'איגי' (ארגון הנוער הגאה)", מסביר גורם באיגי. "אלא מעורבים בו רבים אחרים מהקהילה בעיר, גם כאלה שמעולם לא היו חניכים אצלנו. מדובר בנוער גאה באזור השרון כולו ויגיעו אליו גם משתתפים מערים סמוכות וכאלה שיגיעו להזדהות מערים רחוקות יותר, אנשים מכל קצווי הקשת. זה תקופה ארוכה שאנחנו נפגשים בנושא עם הרבה מאוד גורמים באזור ובעירייה – ומחר אמורה להתקיים פגישה מאוד חשובה בשעות הבוקר שאמורה לסגור לנו קצוות בנושא. בסוף יש פה הרבה עניינים פרוצדורליים כמו הכנת התוכניות והאבטחה שעדיין לא סגורים. חוץ מזה יש עדיין שאלות פתוחות כמו מי יממן את האירוע, ולא מדובר רק בעירייה, אנחנו מנסים לגייס גורמים נוספים".

בשנה שעברה התקיים אירוע גאווה ללא מצעד משום שבעירייה סירבו לכך. מה העמדה שלהם השנה?

"נאמר זאת כך, בעירייה מוכנים להגדיר את זה כאירוע גאווה. אנחנו מארגנים גם הפנינג וגם מצעד, ואנחנו רוצים שהם יהיו שותפים בשני החלקים של האירוע הזה".

יכול להיות שכמו אז, גם השנה יש גורמים פוליטיים במועצת העיר שהמצעד לא בדיוק באג'נדה שלהם ובעירייה נזהרים מהם?

"תראה, גם בקרב הדתיים יש חברים בקהילה. ההנחה הטבעית שהדתיים מתנגדים לזה באופן גורף בעיניי היא לא נכונה. להגיע לשותפות – אלו תהליכים שלוקחים זמן. אנחנו מדברים עם מה שיותר גורמים שמוכנים ולהשתתף בזה בתקווה שיהיה אירוע משמעותי ומרשים".

עינת הצמרי שביט, עובדת סוציאלית קהילתית מאגף הרווחה בעיריית כפר סבא, הפיקה מטעם העירייה, יחד עם בני הנוער הגאים, את אירועי הגאווה בעיר בשנה שעברה: "לפני שנתיים התחלתי בפיתוח מענים לאוכלוסייה הלהט"בית ובשנה שעברה לראשונה התקיימו בעיר אירועי גאווה בעיר. הפקתי אותם עם פעילים גאים בעיר, גם נוער וגם בוגרים וגם הורים לילדים להטב"ים. השנה אנחנו עושים אירועי גאווה שיכללו הצגות, סרטים, שעות סיפור והרצאות".

יערך בנוסף גם מצעד גאווה בעיר?

"מתוכנן גם אירוע חוצות שאני לא יודעת לומר מה בדיוק יהיה שם. השבוע אני מקווה שייסגרו כל הפרטים".

אבל באיגי אומרים רשמית שיהיה מצעד.

"האיוונט הוא לא הודעה רשמית, ואין שום דבר סגור ולכן אני לא יכולה לומר לך שום דבר אחר".

את כועסת על כך שפורסם האיוונט לפני שכל הפרטים נסגרו?

"אני לא כועסת על שום דבר. הנוער מנסה להוביל מהלך, שהוא פרי צורך שלהם ובסך הכל העירייה הולכת יחד עם הבקשה הזו שלהם – ולראייה הפגישות שמתקיימות לאחרונה. אני חושבת שבכל מקרה הנוער מביא בשורה, כי אירוע חוצות לא היה בשנה שעברה. יש פה הצלחה של הנוער לעשות משהו שלא היה פה בכפר סבא".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. עינת

    דליה יקרה,
    מסתבר שהנוער מרגיש צורך לצעוד בעיר שלו, להרגיש בטוח בעיר שלו ובעיקר להעביר מסר לכל אותם בני נוער שנמצאים בארון ומפחדים- שהכל בסדר ולא צריך לפחד, שהעיר כפר סבא מקבלת באהבה כל אדם באשר הוא.

  2. תומר

    בתור נער גאה בכפר סבא, יש לנו את הזכות לקיים את המצעד הזה. במהלך הלימודים בתיכון למדנו על ערכים של שוויון ודמוקרטיה. המצעד מבוסס על הערכים שהדמוקרטיה מקדשת- ערכים של שלום, שוויון, פלורליזם. הנוער כיום הוא נוער מוביל, נוער שמשנה. הגיעה יוזמה מבורכת ומישהו החליט להרים את הכפפה ולהפיק פה מצעד. לא הגיוני שהעירייה תמנע את זכותנו הטבעית למחות. בני נוער רבים עדיין חוששים לצאת מהארון. ביטול המצעד יראה להם שיש להם במה להתבייש.
    באופן אישי, במידה והמצעד אינו יצא לפועל אני מתכוון לצאת ולמחות על כך. ולא רק אני, גם חברי לספסל הלימודים, תנועות נוער, הורים.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר