מבשלים בחניה ליד המקלט
מבשלים בחניה ליד המקלט

מבשלים ליד הזבל: כבר ארבע שנים שבקהילה האתיופית מבקשים להקים מטבח בבית אברהם

הבישולים לאירועים של העדה כמו חתונות ואזכרות נעשים בחוץ באמצעות בלון גז. העירייה: "בוחנים מציאת פתרונות הולמים לנושא"

פורסם בתאריך: 5.6.18 08:15

כבר ארבע שנים שראשי הקהילה האתיופית בכפר סבא מבקשים מהעירייה להקים מטבח במרכז הקהילתי בית אברהם שיתאים לצרכיהם, אך ללא מענה. בינתיים את האוכל להתכנסויות שהם עורכים בשמחות ובאירועי אבל הם מכינים בחוץ, סמוך לאחד המקלטים בשכונת יוספטל הצמוד לקולנוע חן, ליד פחי זבל וללא תנאים סניטריים מתאימים. בעיריית כפר סבא אומרים בתגובה כי הם "בוחנים מציאת פתרונות הולמים לנושא".

בית אברהם ממוקם במזרח העיר, בשכונת יוספטל, והוא משמש בעיקר את בני העדה האתיופית בעיר בשימור והפצת המורשת הייחודית לקהילה זו ובאירועי שיא של הקהילה. במקביל הוא פותח את שעריו לקהל הרחב מכל גוני הקשת והקהילות השונות. "בשנת 2014, ביקשנו לבנות מטבח ליד המועדון כדי שהיה לנו מקום נקי מסודר לבישול", מספרת חברת מועצת העיר מסיעת תפוח, אתי הדנה, "בעירייה לא הסכימו, למרות שבמקום שבו אנחנו מבשלים אין תנאים מתאימים, זה ליד מזבלה".

גם כאן מבשלים, ברחבה מתחת לעצים

גם כאן מבשלים, ברחבה מתחת לעצים

למה אתם צריכים מטבח? זו בקשה לא שגרתית.

"משום שאנחנו נוהגים להכין ארוחות בחתונות, לוויות ואזכרות. זה קורה לפחות פעם-פעמיים בחודש. את הרוטב עם הבשר מבשלים הגברים ואת האנג'רה מכינות הנשים. יש אצלנו אנשים קבועים בעדה שבאים לבשל. לפעמים לוקחים את הבשר למקלט, חותכים ומביאים את הגז עם בלון ליד המזבלה ומבשלים וסוחבים את זה עד בית אברהם. הבעיה היא שהמקום הזה רחוק, לפעמים זה נופל ועושה כוויות. אם זה נשפך פשוט חוזרים ועושים עוד פעם".

למי פנית?

"אני כל הזמן בקשר עם העירייה ולפני כמה חודשים שאלתי את מתי פז – חבר המועצה מהקואליציה שלטענתו בזמנו יהודה בן חמו מינה אותו אחראי על הקהילה, מה קורה עם זה. אני כל הזמן מנדנדת לו ושואלת מה קורה. הוא אומר שעכשיו הם מסתובבים לראות מטבחים. אני לא יודעת אם הוא אומר את זה מכל הלב. כמה זמן לוקח ללכת לראות מטבח ולהחליט?".

 

מתי פז: "יהודה בן חמו לא מינה אותי לשום דבר, אני מסייע לקהילה האתיופית באופן וולנטרי כבר 30 שנה יחד עם חברי 'מועדון השרון'. אנחנו כרגע בודקים איך להעביר את המטבח מהמקלט לבית אברהם. המקלט הוא לא מקום למטבח, הוא לא סניטרי, לא בטיחותי ולא קרוב למקום. אם הם מקיימים אירועים בבית אברהם ומבשלים במקלט שהמרחק שלו קילומטר או שניים משם, וצריך לשנע את זה, זה לא הגיוני. הבעיה היא שבית אברהם יש לו ייעודים משלו והוא לא אמור להיות אולם שמחות ולא בית תמחוי. ולכן צריך למצוא את הדרך הנכונה – איך מחברים את המטבח למקום. סיירנו בחדרה למשל – שם יש לבני הקהילה מטבחון. צריך לבדוק במקומות נוספים בארץ. אולי אפשר פשוט לשים קונטיינר. בכל מקרה, אני יודע מזה רק בשלושת החודשים האחרונים. אני לא יודע מה היה לפני כן. נכון לעכשיו אנחנו בטיפול מסיבי בנושא וגם הנהלת העיר מודעת לזה. אני די משוכנע שבעתיד הקרוב יהיה מטבח בבית אברהם".

תגובת עיריית כפר סבא: "עיריית כפר סבא עומדת בקשר שוטף עם נציגי הקהילה האתיופית בעיר, ובימים אלה בוחנת פתרונות הולמים לנושא. חשוב לציין כי עיריית כפר סבא פועלת רבות למען הקהילה ובין היתר: מפעילה את המרכז הקהילתי בית אברהם, מקיימת פעילויות ואירועים רבים לבני כל הגילאים. לאחרונה גם קיימה אירוע קהילתי מרגש לזכרם של הנספים בסודן".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר