בית ספיר. צילום עזרא לוי
בית ספיר. צילום עזרא לוי

הלחץ עבד: יום נוסף של הרצאות ייפתח במסגרת הקתדרה בבית ספיר

ההרצאות, זוכות לביקוש רב ומאות ברשימת ההמתנה. עד אתמול עמדה העירייה בסירובה לקיים יום נוסף של הרצאות

פורסם בתאריך: 13.6.18 18:26

לחץ שהפעילו גמלאים בכפר סבא, חבר ועדת התרבות העירונית זאב זליג ויו"ר צוות היגוי גמלאים ואזרחים ותיקים ממה שיינפיין המתמודד לראשות העיר, על מקבלי ההחלטות בעירייה, הביא לפתיחתו של יום הרצאות נוסף במסגרת הקתדרה החדשה – הרצאות שמתקיימות מדי יום ראשון באודיטוריום בית ספיר. טרם ההודעה על הוספת יום ההרצאות, ביקר שיינפיין בחריפות את העירייה ואמר: "מה שחווים גמלאי כפר סבא בחודשים האחרונים זו התעללות מכוונת, פוליטית, צינית ומרושעת. זה התחיל במועדון לגמלאים בשכונה הירוקה שלא נמצא לו עד היום מקום קבוע, המשיך דרך הקתדרה ובביטול הצגות יום של שעה חמש. די, עד כאן – הגיעו מים עד נפש . מישהו בעירייה החליט שהגמלאים הינם שק אגרוף שנוח לחבוט בו. ולדעתי בגלל שאני ואמיר גבע חווינו את דעתנו השלילית על תפקודו הלקוי וחוסר מנהיגותו של ראש העיריה הזמני – אנו חווים התנכלות בכל תחומי אחריותנו".

במסגרת הקתדרה מתקיימות הרצאות בנושאים שונים בכל יום ראשון בשעות 11:30-9:00, מספטמבר עד יוני, הזוכות לביקוש רב. האולמות בזמן ההרצאות מלאים כשהכרטיסים נמכרים מראש רק ל-350 מנויים, כשמאות ברשימת המתנה. "על מנת להוריד את הלחץ וכמתן מענה לאלה הממתינים המאוכזבים מחוץ לקתדרה, פתחנו את 'קתדרה 12' , כלומר בשעה 12 ניתנת הרצאה אחת נוספת במחיר מיוחד של 20 שקלים להרצאה", מסביר שיינפיין, "למרות שקתדרה 12 מקשה מאד על המרצים מאחר והם נותנים שתי הרצאות ברצף, וזה אינו פתרון אולטימטיבי ונוח לכלל האוכלוסייה, נרשמו כ-250 איש. העירייה אינה מסבסדת את פעילותה של הקתדרה ולצערי בעונה הבאה לא תתקיים קתדרה 12. כצורך השעה פניתי ליאיר משיח מתוקף תפקידו כמנהל אגף התרבות, ולימים מנכ"ל תאגיד הפנאי (הקתדרה יושבת תחת תאגיד הפנאי) לפני מספר חודשים וביקשתי יום נוסף על מנת לתת מענה לתושבים. לצערי הבהיר לי שהקתדרה לא תקבל יום נוסף. הבהרתי כי מאות תושבים נאלצים לכתת רגליהם ולשנע את עצמם לערים אחרות. פנו אלי תושבים רבים גם במיילים גם בטלפונים וגם ישירות, חזרתי והסברתי לכולם שלצערי לא אני הוא זה המקבל את ההחלטה להוספת יום לקתדרה וכי מקבלי ההחלטות לצערי במקרה זה ראש העירייה בפועל צביקה צרפתי, מנכ"ל העירייה איתי צחר, מנהל אגף התרבות ומנכ"ל תאגיד הפנאי יאיר משיח. כתוצאה מכך פנו עשרות תושבים ואולי יותר במיילים למקבלי ההחלטות, חלקם כיתבו גם אותי , והתשובות שקבלו הינם לעג לרש. ברעננה יש חמישה ימים בשבוע קתדרה, ומי שלא מצליח להשיג כרטיסים פה נוסע לשם, לתל אביב, לפתח תקוה. בחודש האחרון אחד מחברי ועדת התרבות אף דרש לקיים דיון בנושא וקיבל תשובה שזה לא על סדר היום".

ממה שיינפיין

ממה שיינפיין

וכך כתבה תושבת העיר לראש העירייה צביקה צרפתי: "כתושבת העיר מהמשפחות הותיקות בכפר סבא וכגימלאית משרד החינוך, פונה אני אליך בנושא ההרצאות בקתדרה, פרי יוזמתו הברוכה, ללא עוררין, של ממה שינפיין. קיום ההרצאות בבית ספיר, המוגבל בקיבולת שלו, אינו מאפשר לתושבים רבים מאוד ליהנות מיוזמה זו. לצערי, אני נאלצת ליהנות מהרצאות המתקיימות בבית יד לבנים ברעננה. ואני שואלת: האם זה יאה לעירי כפר סבא המתהדרת בחינוך ובתרבות שלה? פונה אני אליך לשקול שוב את הנושא ולאפשר קיום ההרצאות באולם גדול יותר או לחילופין לאפשר פתיחת ימים נוספים לקתדרה".

וכך עונה לה מנהל מדור תאום ובקרה באגף התרבות בעירייה, אסף גולן: "פעילות השכלה והעשרה בכלל ולגיל השלישי בפרט מתקיימים במשך כל ימות השנה במסגרת קתדרה והרצאות בבית רייזל, קורסים במרכז להשכלת מבוגרים, סדנאות והרצאות במרכזים הקהילתיים ובמועדוני גימלאים וכו'. פעילות הקתדרה החדשה תתקיים אחת לשבוע באודיטוריום בית ספיר, בנוסף לפעילות ההרצאות מתווספת פעילות העשרה, כגון: הקרנת סרטי דוקו, ימי סיור ופעילויות נוספות מתוכננות. ההיצע רחב, מגוון ואלפים מתושבי כפר סבא והסביבה נהנים ממנו בכל שבוע".

בין השאר, שלחו הגמלאים עצומה לראש העירייה, למנכ"ל ולמנהל אגף התרבות. "אנו גמלאי כפר סבא מבקשים לפתוח יום נוסף להרצאות בקתדרה בבית ספיר. כידוע, ביום ראשון האולם מלא ולא ניתן לרכוש כרטיסים", כתבו.

ואתמול (שלישי) הלחץ נשא פרי, עם הודעת העירייה לעיתונות על פתיחת יום נוסף לקתדרה. "החלטה זו התקבלה בהמשך לפניות רבות של תושבים לראש העיר שביקש מגורמי המקצוע לבחון את הבקשה ולהרחיב את הפעילות", מסרה העירייה, "הקתדרה החדשה מציעה תוכנית הרצאות ייחודית שכוללת מרצים מהשורה הראשונה ובמגוון תחומים מגוונים, המתקיימת באודיטוריום בית ספיר. ההרצאות מתקיימות מידי שבוע בשעות הבוקר לרווחת תושבי העיר, בין המרצים: חוקרים, אנשי אקדמיה, רופאים, עיתונאים, סופרים, אנשי רוח ורבים נוספים. נזכיר כי, הקתדרה בכפר סבא מהווה במה ומרכז ללימוד ולהעשרה בתחומים שונים ומגוונים, לצד פעילות פנאי ותרבות קהילתיים. כמו כן, מתקיימות סדנאות, טיולים, סיורים, תערוכות אמנות ומופעי תרבות. בראש הקתדרה עומדת נילי ליבר בעלת ניסיון מקצועי רב שנים בתחומי התרבות והפנאי, ושימשה בעברה כמנהלת יד לבנים ברעננה".

מראש העירייה צביקה צרפתי נמסר: "הקתדרה החדשה זוכה להצלחה רבה בקרב תושבי העיר שוחרי התרבות, ופעילותה תורחב. חשוב לציין שהקתדרה החדשה, בהיקפה הנרחב, מהווה נדבך נוסף לפעילות התרבותית הענפה שמתקיימת בעיר. פעילות ייחודית ואיכותית אשר שואבת אליה לא רק את תושבי כפר סבא אלא תושבי אזור השרון כולו ומכוונת לרף התרבותי הגבוה ביותר".

בתגובה לטענות של שיינפיין מסרה העירייה: "מדובר בטענות שאינן נכונות ושנועדו לתפוס כותרות ערב הבחירות. עיריית כפר סבא מוקירה את הגיל השלישי בעיר ופועלת כל העת לרווחתם. כחלק ממגמה זו, זו הפעם הראשונה בתולדות העיר שהעירייה בונה במיוחד לגיל השלישי תכנית אב האסטרטגית ואף זוכה זו השנה השנייה בפרס האחריות החברתית. כמו כן, מציעה מגוון אירועי ופעילויות תרבות ומפעילה מגוון חוגים במועדוני הגמלאים, עליהם מקבלת הערכה מגופים ארציים. בהתייחס לנאמר על הקתדרה, לאור הביקוש הרב, הוחלט להרחיב את פעילותה ליום נוסף. צר לנו שיש מי שעוסק בזריית חול בעיניי התושבים גם בנושאים אלה, שכה חשובים לעתידה של העיר".

שנפיין אמר לבסוף: "כהוגה הרעיון ,האב הרוחני והמעשי של פרויקט 'הקתדרה החדשה' המוצלח וכפי שציינתי הביקוש אליו רב ורשימת ההמתנה ארוכה. אני שמח להיווכח כי לנוכח דרישת התושבים ופניות לראש העירייה בפועל ומקבלי ההחלטות, אכן מתווסף יום נוסף לרווחת הבאים. רק חבל שהייתי חייב לערב את התקשורת לנוכח חוסר היענות ופניות חוזרות ונשנות שלי ושל התושבים לנושא. אך עדיף מאוחר מאשר לעולם לא ולמען התושבים. תוספת יום הינה רק צעד ראשון , מה עם ההתעללות כנגד הגמלאים בנושא: הצגות אחה"צ (17:00), מה עם מועדון גמלאים קבוע ומכובד לגמלאי שכ' 60 80 בירוקה? הגיע הזמן שהתייחסו לגמלאי כפר סבא בכבוד ובהערכה הראויים בעיר מגוריהם שבה – 1/4 מהאוכלוסייה בה הינם גימלאים".

הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בכפר סבא:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר