אופניים חשמליים. צילום עזרא לוי
אופניים חשמליים. צילום עזרא לוי

בלי קסדה ועל המדרכה: מתנדבי אור ירוק ערכו תצפיות על רוכבי אופניים חשמליים בכפר סבא

66 אחוז מהרוכבים שנצפו לא חבשו קסדה. 62 אחוז רכבו על המדרכה. 20 אחוז לא צייתו לחוקי הדרך

פורסם בתאריך: 3.7.17 08:50

66 אחוז מרוכבי האופניים החשמליים שנצפו בכפר סבא, במסגרת תצפית של מתנדבי עמותת אור ירוק לזהירות בדרכים, לא חבשו קסדה. כך עולה מנתונים שפרסמה העמותה. עוד עולה כי 62 אחוז מהרוכבים רכבו על המדרכה, 89 אחוז מהרוכבים שחצו מעבר חצייה עשו זאת ברכיבה ולא בהליכה וכי 20 אחוז מהרוכבים לא צייתו לתמרורים ורמזורים. במסגרת התצפית נצפו 30 רוכבים. מתנדבי אור ירוק ערכו את התצפיות, לקראת היציאה לחופש הגדול, ב-127 רשויות ובמהלכן נצפו יותר מ-4,000 רוכבים.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "כדי לעבור את החופש בשלום, משרד התחבורה חייב להגביר את ההסברה והמודעות להעלאת גיל הרכיבה ל-16 ולהדגיש את הסכנות שכרוכות ברכיבה על כלי חשמלי בין כלי הרכב בכביש. בנוסף, הרשויות המקומיות צריכות להפעיל את סמכויות האכיפה שלהן כנגד הרוכבים בניגוד לחוק בכדי למנוע מהם לבצע עבירות תנועה. במקביל, יש צורך להיערך לעלייה במספר האופניים החשמליים ברחובות ולסלול עבור הרוכבים שבילי רכיבה רציפים ובטוחים שיפרידו אותם גם מכלי הרכב האחרים בכביש וגם מהולכי הרגל".

באור ירוק פרסמו גם נתונים של מכון גרטנר, המרכז הלאומי לחקר טראומה ורפואה דחופה, מהם עולה כי בשנת 2016 בכל שלושה ימים בממוצע אושפז ילד מתחת לגיל 14 בבית חולים לאחר שהיה מעורב בתאונת אופניים חשמליים או קורקינט ממונע. מהנתונים עולה כי 108 ילדים אושפזו בשנה החולפת בבתי החולים, עלייה של עשרה אחוזים בהשוואה לשנת 2015, במהלכה אושפזו 99 ילדים לאחר שהיו מעורבים בתאונת אופניים חשמליים או קורקינט ממונע.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר