גינה ציבורית. צילום אילוסטרציה זאב שטרן
צילום אילוסטרציה זאב שטרן

לידיעת בני הנוער: השיטור העירוני מחפש אתכם בגינות הציבוריות

כוחות מתוגברים של משטרת כפר סבא והשיטור העירוני נערכים לחופש הגדול עם סיורים ב"נקודות חמות", כמו גן כנרת, מדרחוב ירושלים וקניון ערים

פורסם בתאריך: 3.7.17 20:14

עיריית כפר סבא מתגברת כוחות לקראת חופשת הקיץ. כוחות מתוגברים של משטרת כפר סבא והשיטור העירוני יתמקדו בסיורים ב"נקודות חמות" שמופו מראש, ובאתרים נוספים עליהם יתקבל מידע בזמן אמת. האזורים שמועדים ביותר לפורענות הם דווקא במרכז העיר, בסביבת קניון ערים, בגן הציבורי כנרת שברחוב כנרת, ובמדרחוב ירושלים.

נוח חיימסון, מנהל יחידת האכיפה העירונית אמר ל"צומת השרון": "אנחנו ממקדים את הסיורים שלנו בעיקר בגנים הציבוריים בעיר שבהם בני הנוער מתרכזים בדרך כלל, ובמיוחד באזור מרכז העיר ובגינות הציבוריות שבו. מניסיון קודם שלנו, גן כנרת הוא נקודה חמה ובדרך כלל יושבים שם הרבה נערים, וכך גם כל האזור שבסביבת קניון ערים. אנחנו מוסיפים עוד צוותים ובאופן יזום הולכים לגנים ציבוריים ברחבי העיר, ומוודאים שאין ונדליזם ושכרות. כמובן, שאם יש סתם בני נוער שיושבים ללא מעש לא נסלק אותם, אבל אם יש כאלה שמתארגנים עם וודקה ואקסלים ועם רמקולים, נפזר את ההתקהלות".

המטרה, אומר חיימסון, היא למנוע מראש אירועים אלימים, מטרדי רעש ומעשי ונדליזם לפני שתפתח קריאה של תושבים במוקד העירוני. "אנחנו עובדים 24/7, ומבצעים את ההשקטה לפני שיפתחו אירועים, על מנת לתת לתושב נחת ושקט וגם כדי למצוא פתרון לבני הנוער. אנחנו מכווינים אותם ללכת לאירועים שהעירייה מקיימת עבורם לחופש הגדול ולמתחם הדק".

בתוך כך, אגף הביטחון בעירייה בשיתוף עם משטרת כפר סבא, השיטור והפיקוח העירוני, הרשות למלחמה בסמים ובאלכוהול, מחלקת נוער וקהילה בעירייה, "עיר ללא אלימות" של המשרד לביטחון פנים, חברי סיירת הורים ומתנדבים משלבים כוחות לקראת חודשי הקיץ. מלבד מבצעי "לילה שקט" שיתבצעו על ידי יחידות הסיור העירוני של המשטרה והשיטור העירוני, יתבצעו סיורים של סיירת ההורים העירונית, הכוללת למעלה מ-60 הורים מתנדבים שיסיירו ברחבי העיר ויאתרו בני נוער שנמצאים במצבי מצוקה ויעניקו עזרה ראשונה במבצי שיכרות. גם מתנדבי המשטרה, יחידות השכונה ויחידת הנוער המשטרתית יפגינו נוכחות בשטח לצורכי הרתעה ומניעת אלימות.

לקראת יציאת אלפי בני נוער לחופשת הקיץ, עברו כלל הגורמים המעורבים בעירייה הכשרה לקראת הקיץ בה עברו תדרוכים של מפקד השיטור העירוני וקיבלו סקירה על תפקיד הסיורים, וכיצד לפעול מול ההורים במקרים בהם מתארים מצבי מצוקה וסיכון של בני נוער.
בהובלת עיר ללא אלימות, התקיים פורום זירות לילה, במהלכו דנו בנהלי העבודה בין כל הגורמים המעורבים ועל היערכותם, והוגדרו מדדים להצלחת פעילות האכיפה והקהילה לאורך הקיץ. הפורום עתיד להתקיים פעמים נוספות במהלך החודש וידונו בו באירועים שהתרחשו בשטח.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר