גל רבינוביץ'
גל רבינוביץ'

בני הנוער בכפר סבא שימו לב: גל רבינוביץ' ויהונתן גדליה מתכננים לכם אפליקציית הנחות עירונית

גל רבינוביץ’ ובן דודו יהונתן גדליה, בוגרי י”ב, מעבירים בקיץ בכפר סבא קורסים לנערים בעיצוב ופיתוח אפליקציות. בין לבין, הם מפתחים בעצמם כרטיס הנחות דיגיטלי לבני נוער

פורסם בתאריך: 17.8.18 15:57

את גל רבינוביץ’ אתם אולי מכירים כיו”ר מועצת הנוער העירונית בכפר סבא, אבל מסתבר שהוא מצליח להשפיע בתחומים רבים ורחבים הרבה יותר, ללא כל תמורה. יחד עם בן דודו, יהונתן גדליה, פתחו השניים קורסים לנוער ללא עלות בתחומי פיתוח, תכנון ועיצוב אפליקציות למובייל. בשבוע שעבר הציגו חניכי הקורס את התוצרים שלהם והם רבים, מגוונים ומרשימים.

מדובר בפרויקט ביוזמתו של רבינוביץ’, בשיתוף אגף נוער, צעירים וקהילה בעיריית כפר סבא, החברה הכלכלית וחברת אריקסון. את הסדנאות הם מקיימים במסגרת פרויקט STARTSABA – מרכז יזמות עירוני בו פועלת חממת “HUB טכנולוגי”. במרכז לוקחים חלק בני נוער שעובדים במהלך שנת הלימודים על פיתוחים טכנולוגיים שיצרו.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


רבינוביץ’, בן 18, סיים כיתה י”ב בבית הספר הדמוקרטי. גדליה, גם הוא בן 18, סיים כיתה י”ב בישיבה תיכונית הרצוג בבני ברק. שניהם מתנדבים במסגרות שונות מזה שנים, וגדליה הוא אף תלמיד שנה ג׳ לתואר ראשון במדעי המחשב במכון לב וגם השתתף בגמר תחרות הסייבר לנוער.

השניים מפתחים בשנתיים האחרונות יחדיו, במסגרת “HUB טכנולוגי”, אפליקציה בשם “teenks”, שכשתצא אל האור אמורה להיות כרטיס נוער דיגיטלי עבור כל הנוער בכפר סבא. “זה כמו האפליקציה העירונית, עם מידע והטבות, רק כזאת שמותאמת לבני הנוער”, מסביר רבינוביץ’, “אנחנו מקווים שזה יצא לאור בקרוב”.

בינתיים, בסמינר שיזמו רבינוביץ’ וגדליה, הנערים לומדים את שפת התיכנות, עורכים היכרות עם עולם האינטרנט והמובייל ומפתחים את האפליקציות שיעלו לבסוף לחנות האפליקציות. בסמינר אחר הנערים לומדים לערוך תמונות, ליצור אייקונים, לעצב ולאפיין אפליקציות וליצור אנימציות. את כל הכלים האלו ישלבו כדי ליצור אפליקציה שלמה מאפס.

“תוך כדי תהליך העבודה ב-HUB גילינו שלנערים בגיל תיכון יש חוסר ידע מסוים בהרבה מאוד תחומים – ובעיקר בפיתוח ובעיצוב תוכנות. ביחד בישלנו רעיון, בשיתוף מנהלי המקום, לפתוח כמה קורסים לקיץ וזה יצא לפועל”, מספר רבינוביץ’. “זה התחיל מפיילוט בפסח האחרון כשהעברתי חמישה ימים בנושא עיצוב. זה עבד מעולה ואז פתחנו שני קורסים במקביל בקיץ הזה, קורסים ארוכים יותר של שבועיים. אני העברתי קורס לעיצוב אפליקציות. יוני מעביר סמינר פיתוח אפליקציות”.

אם זה מה שאתה עושה בהתנדבות בחופש, מה זה אומר על מערכת החינוך שלא מכלילה תכנים כאלה בחומר הלימוד?

“במקרה הזה באמת החינוך הישראלי נשאר קצת מאחור. במשרד החינוך ובבתי הספר די פספסו את זה. נערים בכיתות ח’, ט’ ו-י’ באים בזמן החופשה שלהם ומשקיעים את זמנם בלימודים כי זה מעניין אותם. זה פספוס של מערכת החינוך. עם כל הכבוד לתנ”ך ולמתמטיקה, כאן אנשים יכולים להפוך תחביב למקצוע”.

אילו אפליקציות פיתחו אצלך?

“עלה איזה רעיון לאפליקציה למשל לצלם את הכיתה בזמן אמת עבור מי שלא יכול להגיע לכיתה. יש אחת שמפתחת אפליקציה שתסרוק את ארון הבגדים שלה כדי שתעזור לבחור מה ללבוש. נער אחר, דיסלקט עם הפרעות קשב, מפתח אפליקציה שעוזרת ללמוד בדרכים לא פורמליות. מדובר בנושאים רציניים. זה לא תחביב”.

אתה מציע להעביר את הקורסים שלך בבתי הספר?

(צוחק) “אני לגמרי בעניין, שישכרו אותי. תראה אם לדבר ברצינות, יש מגמה לפיתוח אפליקציות בכצנלסון שפותחים בשנת הלימודים הקרובה, ועורכים תחרויות סייבר, אבל הם עדיין תקועים בכל המינוף. אני חושב שהבעיה הכי גדולה היא שהם עושים את זה מאותו מקום שהם מלמדים לשון ומתמטיקה. צריך לא לפתח תוכנית לימוד ממקום של חינוך, אלא מתוך תשוקה. האנשים שמעבירים את התכנים צריכים להיות כאלה שאוהבים את זה ועושים את זה ביום ביום. בנוסף, לא מספיק ללמוד תאוריה, צריך גם ליישם”.

מנהלת מדור הדרכה ומנהיגות צעירה ומנחת מועצת הנוער העירונית, חוה הייטי אלל: “ההאב החברתי במרכז הנוער העירוני פועל מזה שנה וחצי ומאפשר לבני נוער אשר אינם מכירים את עולם היזמות וההייטק לקבל קרקע פורייה לקידום יזמות חברתית עסקית בליווי וסיוע של מנטורים מחברת אריקסון פתרונות מדיה. אנו מאמינים בחשיפת עולם ההייטק והיזמות לכלל בני הנוער ולאפשר להם להביא לידי ביטוי את הפוטנציאל הטמון בהם”.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר