מפגש פעילי מטות המאבק
מפגש פעילי מטות המאבק

פרסום ראשון: מטות המאבק נגד תוכניות המתאר בכפר סבא והרצליה מתאחדים

הפעילים משתי הערים מבקשים להפעיל לחץ כדי להחזיר את תוכניות המתאר לדיונים בוועדות המקומיות

פורסם בתאריך: 5.7.17 09:44

התושבים הפעילים במטות המאבק נגד תוכניות המתאר בכפר סבא ובהרצליה, הודיעו על איחוד כוחות והקמת מטה מאבק משותף בשם "מטה התנגדות ערי השרון".
פעילים משני מטות המאבק נפגשו ביום שני בביתו של עו"ד אלי אליאס, אחד ממובילי המאבק נגד תוכנית המתאר בהרצליה, והחליטו על הקמת המטה המשותף. הם מבקשים לאחד כוחות כדי לדאוג לכך שהחלטות הוועדות המקומיות לתכנון ובנייה בשתי הערים למשוך את תוכניות המתאר מהוועדה המחוזית, ייצאו לפועל.
מירית שקד ברק, מובילת המאבק בכפר סבא: "הפגישה הייתה מצוינת. אנו קוראים לערים נוספות להצטרף אלינו ויחד נוכל לעמוד מול הכוחות העזים המנסים לטרפד את משיכת תוכניות המתאר מהוועדה המחוזית. מדובר באיכות חיינו, עתידנו ועתיד ילדנו. באוויר מזוהם שננשום, בפקקים שנעמוד בהם, במחסור בתשתיות ובמבני ציבור ובצמצום מרחבים ירוקים ועוד. אנחנו מתנגדים לשיטת 'יהיה בסדר'. לציבור יש כוח לשנות וכפי שעשינו זו ברמה העירונית, נעשה זאת גם ברמה המחוזית והארצית".
שקד ברק אומרת כי במסגרת איחוד הכוחות יפעלו הפעילים לפתיחת עמוד פייסבוק משותף למטה, ויפעלו במישור הציבורי והאסטרטגי מול הוועדה המחוזית, ואולי גם יגייסו תרומות יחד למען המאבק של שתי הערים.
עו"ד דורון פריאנטה, ממובילי המאבק בכפר סבא ומי שמייצג משפטית את התושבים בכפר סבא הוסיף: "יש בין שני המאבקים זהות אינטרסים מובהקת, גם ברמה המשפטית וגם באופן הפעולה הפוליטי, כדי קודם כל להחזיר את התוכניות בהרצליה ובכפר סבא לוועדה המקומית. כשהשווינו בין שתי התוכנית, גילינו שיש לא מעט דברים דומים כמו ציפוף יתר של בנייה או מחסור בתשתיות מתאימות. אנחנו נשתף כוחות בהפריה הדדית. שיתוף פעולה בין כפר סבא והרצליה ובעתיד עוד ערים בשרון, יכול לתרום בכל מה שרלוונטי למישורים התשתיתיים, במיוחד בנושאי תחבורה".
עו"ד אלי אליאס: "אנחנו בוחנים אפיק משפטי במידה והוועדה המחוזית תחליט שלא להיענות להחלטות הוועדות המקומיות למשוך את התוכניות. אנו נפעל במישור הציבורי מול נבחרי הציבור המקומיים כדי שיפעלו גם הם מול המחוז. אנחנו חושבים שבשתי הערים התופעה דומה: בשם משבר הדיור, התכנון נעשה ללא מחשבה על איך יראו חיי התושבים היום ובעתיד. אנשי תכנון רציניים ששכרנו פשוט נדהמו לראות תכנון כזה, שבו, לשם הדוגמה, מצב התחבורה בקריסה כבר אחרי עשרה אחוז ניצול מהיקף התכנית בהרצליה. הרשויות המקומיות השכילו להבין, אמנם באיחור, שהאינטרס של תושבי המקום לא נשקל כלל ובטח לא בצורה נאותה והחליטו לעשות רוורס. מאחר וכעת יש לשתי הערים מכנה משותף שעניינו בביטול התכנון הלקוי ואף גורם זהה לפעול מולו כדי לבטל את התכנית, הועדה המחוזית, איחוד הכוחות חיוני ומתבקש".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר