מתוך ישיבת המועצה שהתפוצצה
מתוך ישיבת המועצה שהתפוצצה

בפעם השנייה ברציפות: התפוצצה ישיבת מועצת עיריית כפר סבא

הישיבה התפוצצה 50 דקות לאחר שהחלה, אחרי שפעילי מטה המאבק נגד תוכנית המתאר הפריעו למהלך הישיבה בקריאות ביניים

פורסם בתאריך: 6.7.17 14:20

פחות מ-50 דקות לאחר שהחלה, התפוצצה ישיבת מועצת העיר שהתקיימה אתמול (ד') בערב. הפעם, בניגוד לישיבת המועצה הקודמת שגם היא התפוצצה, לא התכנסה הישיבה בשנית על מנת להמשיך ולקיימה כרגיל.

עוד לפני שהחלה הישיבה התעוררה סערה בקרב חברי המועצה והתושבים הפעילים במטה המאבק נגד תוכנית המתאר לאחר שגילו שעל מרבית הכיסאות בחדר הישיבות הודבקו פתקים במטרה לשמור אותם עבור עובדי עירייה. חברת המועצה ממרצ שבקואליציה, רויטל לן כהן, הסירה בכעס את הפתקים והבהירה שהכיסאות מיועדים לתושבים, ושעובדי העירייה ייכנסו לפי הצורך. במקביל, מנעו המאבטחים מהפעילים שהגיעו לישיבת המועצה להכנס פנימה אל חדר הישיבות. בהמשך, נכנסו חלק מהפעילים ונפתחה הישיבה ובמהלכה נענו השאילתות שהעלו חברי המועצה ונערכה הצבעה רק על ההצעה של חברי מרצ מהאופוזיציה, עילאי הר סגור הנדין ופליאה קטנר, להעביר את ישיבות המועצה לאולם גדול יותר, שלא עברה ברוב קולות הקואליציה.

לאורך כל הישיבה התפרצו התושבים לדברי חברי המועצה בקריאות שונות, בין השאר נגד התנהלות העירייה בימים שבהם ראש העירייה מורחק מהעירייה וחשוד בשחיתות ונגד מצב גני השעשועים בעיר. פעילי מטה המאבק נגד תוכנית המתאר של כפר סבא התפרצו לעבר חברי המועצה וטענו שהמכתב ששלחה מהנדסת העיר ענת צ'רבינסקי לוועדה המחוזית בעניין החלטת הוועדה המקומית של כפר סבא למשוך את תוכנית המתאר היה מכתב "לא מחייב", כלשונם וטענו שהעירייה נוהגת בחוסר שקיפות.

הישיבה התפוצצה במהלך ההצבעה על העברת ישיבות המועצה לאולם גדול יותר, אז התפתח ויכוח בין אחד הפעילים לסמנכ"ל העירייה איתי צחר, שביקש מהפעיל להרגיע את הרוחות. גם מנכ"לית העירייה אושרת גני גונן ניסתה להתערב והחלה התקהלות. בתגובה, החליט ממלא מקום ראש העירייה, צביקה צרפתי, לנעול את הישיבה. בזה אחר זה יצאו חברי המועצה מהקואליציה ועובדי העירייה מאולם הישיבה, כאשר רק חברי המועצה מהאופוזיציה והתושבים נשארו בתוך האולם. אלה סירבו להתפנות מהמקום גם לאחר שמאבטחי העירייה ביקשו מהם לצאת. ארבעת חברי המועצה שנשארו – עילאי הרסגור הנדין, פליאה קטנר, יובל לוי וענת קלומל, המשיכו לנהל את הישיבה ביניהם, והצביעו על ההצעות לסדר שעוד נותרו וכל זה לעיני התושבים שנשארו באולם. דקות ספורות לאחר מכן יצאו כולם מאולם הישיבות.

בשיחות עם חברי מועצה טענו חלקם כי במשך כל מהלך הישיבה הפריעו התושבים לנהל אותה כסדרה. כמה חברי מועצה אמרו כי "הפעם התושבים הגזימו", וחלקם אף טען כי היה נראה שהמטרה של התושבים מלכתחילה הייתה לפוצץ את הישיבה. "שהיה כאוס, הם לא נתנו לישיבה להתנהל וצעקו כל הזמן בלי קשר לנושאים שנדונו", אמר אחד מחברי המועצה.

ממטה המאבק נגד תוכנית המתאר נמסר, לאחר הישיבה: "ישיבת מועצת העיר שיקפה את הכאוס הגדול, הלחץ וחוסר השליטה של בכירי העירייה. בישיבה הבענו מחאתנו על המכתב הבעייתי והלא ראוי של מהנדסת העיר לוועדה המחוזית ודרשנו שליחת מכתב רשמי וחד משמעי, המבקש למשוך את תוכנית המתאר ברוח החלטת מועצת העיר. לאור התנהלות העירייה והחשדות על שחיתות, לכאורה, של העומד בראשה, שורר אי אמון גדול בין הציבור לעירייה והעומדים בראשה. בכדי לבנות צעדים בוני אמון, אנו קוראים למ"מ צרפתי לשלוח מכתב רשמי לוועדה המחוזית הדורש את משיכת תכנית המתאר לאלתר, ובנוסף לנהוג בנחישות ובשקיפות מלאה בכל הנוגע למשיכת התוכנית, כולל שקיפות ושיתוף ציבור באשר למגעים והפגישות עם נציגי הוועדה המחוזית".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר