אווה קליש. צילום באדיבות בית החולים מאיר
אווה קליש. צילום באדיבות בית החולים מאיר

העירנות של אחות המרפאה הצילה את רגלה של אווה

אחות במרפאה של בית החולים מאיר הבחינה בנפיחות חריגה ברגלה של החולה, כבת 90. ניתוח חירום הציל את הרגל

פורסם בתאריך: 12.7.17 15:37

לפני כחודשיים הגיעה אווה קליש, תושבת כפר סבא בת 90, למרפאת אי ספיקת לב במרכז הרפואי מאיר, בשל בעיות של המוגלובין נמוך. היא לא ידעה שהביקור בבית החולים, הציל ככל הנראה את רגלה, וכל זה בזכות תשומת לבה של אחות המרפאה, ג'ני דשבסקי, שהבחינה שמשהו אינו כשורה.

אווה הגיעה לבית החולים כדי לקבל טיפול במנות דם, אך דשבסקי הבחינה כי רגלה של אווה נפוחה באופן חריג, וביקשה מד"ר סימון פייר, מנהלת כירורגית כלי דם, שתבדוק אותה. "אווה הגיעה אלי כשהיא סובלת מכאבים קשים ברגל אפילו בזמן מנוחה והבחנתי כי זרימת הדם לאותה רגל הייתה אפסית", מספרת פייר, "ידעתי שאם לא ננתח את הרגל בהקדם, יהיה צורך לכרות אותה. ההחלטה על הניתוח לא הייתה פשוטה. מדובר באשה עם בעיות לב קשות. אבל לאחר התייעצות משותפת עם הקרדיולוג שמטפל בה, הוחלט לערוך ניתוח להצלת הרגל, בהליך שמשלב שתי פעולות שונות. הצלחנו לצנתר את עורק הכסל באגן, ובאותה פעולה גם לערוך ניקוי של טרשת העורקים דרך העורק הראשי באותה רגל, מה שאפשר זרימה מחודשת של דם לרגל. האפשרות לערוך פעולות במינימום פולשנות ובהרדמה חלקית, מאפשר לנו לטפל גם באנשים מבוגרים מאוד שבעבר לא היו מנתחים כלל".

השבוע אווה הגיעה לבית החולים לביקורת, וכיום היא יכולה ללכת יותר טוב. "הייתה הקלה באופן מיידי לאחר הניתוח ואני גם מסוגלת ללכת שוב", היא אומרת, "אבל מעבר לטיפול הרפואי, היחס האנושי, והתחושה של מוותרים עלי, למרות שאני מבוגרת וסובלת ממחלות רקע, היא נפלאה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר