שריפת פסולת בג'לג'וליה. צילום אזרחים למען אוויר נקי
שריפת פסולת בג'לג'וליה. צילום אזרחים למען אוויר נקי

אמש: זיהום אוויר גבוה מאוד נרשם בתחנת הניטור במזרח כפר סבא

שיא זיהום האוויר היה בשעה שתיים בלילה. התושבים דיווחו על ריחות חזקים של גומי שרוף. במשרד להגנת הסביבה אומרים שמדובר בתקלה במכשיר

פורסם בתאריך: 17.7.17 12:35

זיהום אוויר ברמה המוגדרת "גבוה מאוד" נרשם אתמול (א') בסביבות השעה 2:00 בלילה בתחנת ניטור האוויר שבמזרח כפר סבא. מדד זיהום אוויר הינו ערך מספרי בין 100 למינוס 400, ובתחנה בכפר סבא נרשם בלילה ערך של מינוס 200. משמעות הרמה החריגה, על פי המשרד להגנת הסביבה, היא חשש לבריאות הציבור.

"בשלושת הימים האחרונים הנתונים בתחנת הניטור הגיעו לערכים מאוד גבוהים", אומר הפעיל הכפר סבאי בועד הפעולה אזרחים למען אויר נקי, יניב בלייכר, "הלילה הייתה חריגה משמעותית בזיהום האויר, ולראשונה זה הגיע לערך של מינוס מאתיים באינדקס של מדד זיהום האויר, שמוגדר על פי המשרד להגנת הסביבה כחשש לבריאות הציבור".

הנתונים מתחנת הניטור

הנתונים מתחנת הניטור

לאורך כל הלילה דיווחו תושבים מהשכונות המזרחיות על ריח גומי שרוף, ובתחנת הניטור נרשם זיהום אויר גבוה לאורך כל הלילה, מהשעה 21:00 בערב ועד לשעה 7:00 בבוקר, כשהשיא כאמור היה בשעה 2:00. "לראשונה הופיעו ריחות בעוצמות כאלו", אומר בלייכר, "הופיעו ריחות מאוד חזקים, ריחות כימיים של פלסטיק שרוף".

בלייכר, שעוקב באדיקות אחר הנתונים מתחנת הניטור, קורא לתושבים לדווח על כל ריח חריג וזיהום אוויר למוקד המשרד להגנת הסביבה.

בתגובה לדיווחי התושבים, השיב איתי צחר, המשנה למנכ"לית העירייה, כי "דרישה נוספת לטיפול משמעותי הועברה למשרד להגנת הסביבה. יש ריבוי של שריפות פסולת בכל אזור המשולש. נמשיך להפעיל לחץ בכל האמצעים לדרוש אכיפה וטיפול משמעותי".

תגובת המשרד להגנת הסביבה: "נתוני הניטור שהוצגו באתר המשרד להגנת הסביבה בין השעות 7:00-21:00, אשר הצביעו על ריכוזים גבוהים של זיהום האוויר, מקורם בתקלה במכשיר של תחמוצות חנקן. בעקבות כך, הנתונים סומנו כלא תקינים בסימן INVLD והמכשיר נלקח למעבדה להחלפת החלק התקול. חשוב להדגיש כי מזהמי האוויר האחרים הנמדדים בתחנה נמצאו מתחת לערכי הסביבה (ערכים שחריגה מהם מהווה זיהום אוויר חזק או בלתי סביר ואסורה לפי החוק)".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. איציק

    אני כבר לא יודע איפה התקלה, במכשיר הניטור או במשרד לאיכות הסביבה עם תשובות מופרחות.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר