תחנת משק האוצר החדשה בשביל ראשונים כפר סבא. צילום שרונה לימן

ב"משק האוצר" כבר ביקרתם? תחנה חדשה נחנכה בשביל הראשונים הכפר סבאי

משק האוצר, התחנה ה-15 בשביל, הוא אתר היסטורי המוכרז לשימור שבו הוקמו בשנות ה-30 של המאה הקודמת חווה, מבני מגורים לפועלים, בארות ופרדס

פורסם בתאריך: 9.1.20 15:32

בימים האחרונים נחנכה בכפר סבא התחנה ה-15 בשביל הראשונים על שם מרדכי שרייבמן, תחנת "משק האוצר". שביל הראשונים הוא שביל הליכה השוזר את סיפורה ההיסטורי של העיר. הוא נחנך בשנת 2009 ועובר בין מבנים ומקומות היסטוריים חשובים ומספר את סיפורם ואת סיפור העיר. הוא כולל תחנות כגון מבנה הפרדסנות, קפה פידלר, הרחוב הראשון (רחוב הרצל), צריף הסנדלר, הבאר הראשונה, מבנה הח'אן ועוד.

משק האוצר הינו אתר היסטורי המוכרז לשימור על ידי עיריית כפר סבא והן על ידי המועצה לשימור אתרים, כאתר מורשת לאומית. האתר ממוקם במזרח העיר, סמוך לבית עלמין 'פרדס חיים'. במקום הייתה במקור חווה בין כפר סבא וקלקיליה שנקנתה על ידי גואל אדמות ישראל יהושע חנקין ונוהלה בשנים 1931 עד 1942 על ידי חברת "האוצר הארץ ישראלי-עברי לחקלאות בע"מ".

במשק הוקם מבנה למגורי פועלים, מבנה למגורי מנהל משק, נחפרו שתי בארות, ניטע פרדס, הוקמו בית אריזה ולול וגודלו ירקות. לאורך השנים היה המקום מטרה להתקפות בתקופת המרד הערבי הגדול ולאחר מכן היו על השטח מחלוקות משפטיות והועבר מספר ידיים בהם לאחריות קלקיליה. מאז שעבר השטח למועצת כפר סבא בשנת 1954 שרידי המקום עומדים שוממים עד היום.

משק האוצר, צילום: עדירל, מתוך ויקיפדיה

את הטקס, שהתקיים בסוף החודש שעבר, פתחה מנהלת ואוצרת מוזיאון כפר סבא, ירדנה ויזנברג. עוד נשאו דברים, הסופר ישעיהו קורן, שתרם את הכסף עבור העמדה החדשה ופרופ' עירית עמית-כהן מאוניברסיטת בר-אילן אשר חקרה את משק האוצר. הטקס התקיים בנוכחות ראש העיר רפי סער שהסיר את הלוט מהשלט החדש ונטע עץ בעמדה.

בעמוד הפייסבוק של מוזיאון כפר סבא נכתב כי במהלך השבועות האחרונים, סטודנטים ממחלקת התכנון במכללת אורט, שקדו על רעיונות לתכנון האתר ואף הציגו התוצרים ברחבי האתר.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר