עודד בן דב ואלעד גזית

המיזם החדש של אלעד גזית ועודד בן דב עושה למטופלי קנאביס רפואי את החיים הרבה יותר קלים

שני השותפים פתחו אתר ייעודי שמאפשר למטופלים לחפש את זני הקנאביס המתאימים להם מבין 100 בתי מרקחת בכל הארץ, ואפילו להזמין משלוח עד הבית. "מטופלי קנאביס רפואי, שממילא סובלים, עוברים כל חודש תהליך חיפוש קשה, מסורבל ומייגע", מסביר גזית

פורסם בתאריך: 1.1.21 09:09

כ-80 אלף מטופלי קנאביס רפואי בישראל נאלצים לחפש בכל חודש מחדש את זן הקנאביס המתאים להם בין רשתות חברתיות, בתי מרקחת ורוקחים בערים שונות, בתי מסחר והפצה, בתי אריזה ועוד. היזמים אלעד גזית, בן 43 מרעננה, ועודד בן דב, בן 38 מכפר סבא, החליטו לשים סוף לחיפושים הממושכים בעשרות אם לא מאות מקומות אחר זנים של קנאביס רפואי, והקימו לפני כשלושה חודשים אתר אינטרנט בשם "כאנביס". האתר הוא פלטפורמה ייעודית לאיתור מלאים והנגשת מידע ושירותים מותאמים למטופלי קנאביס רפואי. דרך האתר ניתן לאתר מלאי בכ-100 בתי מרקחת ברחבי הארץ שמוכרים קנאביס רפואי, להעביר דרכו הזמנה של הקנאביס לבית המרקחת ואפילו להזמין משלוח עד הבית.

"לפני כשנה וחצי קיבלתי רישיון לשימוש רפואי בקנאביס כדי לטפל במיגרנות החזקות והקשות שמהן אני סובל מגיל 16", מספר גזית, "מצאתי את עצמי מחפש באופן אינטנסיבי אחרי מלאי קנאביס ברשתות החברתיות, בוואטסאפ, בבתי מרקחת, בתי אריזה, מגדלים ועוד. התחלתי לחפש מה עוזר לי, כי יש הרבה זנים עם עוצמות והשפעות שונות. זה דורש לא מעט ניסוי וטעייה. התחלתי לחפש בבתי מרקחת ברעננה, בכפר סבא, בנתניה ובהוד השרון. במשך חצי יום הייתי מחפש את התרופה שעוזרת לי באופן אישי. מטופלי קנאביס רפואי עוברים כל חודש תהליך קשה, מסורבל ומייגע כדי לרכוש לעצמם קנאביס רפואי כדי לתת מרגוע לכאבם. אותם מטופלים, חלקם בגיל של הוריי היקרים, נדרשים לחפש, לרוץ ולהתרוצץ בין רשתות חברתיות כאלה ואחרות, בתי מרקחת ורוקחים בערים שונות, בתי מסחר והפצה, בתי אריזה, מגדלים, הוראות השעה, הודעות היק"ר (היחידה לקנאביס רפואי), פייק ניוז ועוד אינסוף שברי מידע המפוזרים אי שם ברחבי האינטרנט. החיפוש הזה קשה, מסורבל ומתיש למטופל הסובל ממילא".

אז איך עלה הרעיון לאתר?

"באפריל האחרון ישבתי לצהריים עם עודד וסיפרתי לו על הקושי הזה בחיפושים והעליתי את הרעיון להקים פלטפורמה ייעודית לאיתור מלאים והנגשת מידע ושירותים מותאמים למטופלי קנאביס רפואי. אחרי כמה ימים הוא בא עם אבטיפוס שהוא הבסיס לאלגוריתמיקה, לפלטפורמה ולטכנולוגיה שלנו באתר כיום".

בן דב: "היה לי מיזם במשך עשור, ושנסגר לפני כשנה, שנתן פתרון טכנולוגי לאנשים משותקים בארבע גפיים שבאמצעות תנועות ראש הם יכולים להפעיל את הטלפון החכם באופן עצמאי. המיזם לא הצליח כלכלית ובסוף פתחנו את זה בחינם לכולם כדי לעזור למטופלים. בדיוק חיפשתי את האתגר הבא ואז אלעד הגיע עם הבעיה של חוסר במידע עבור מטופלי קנאביס רפואי וכמה מסובך ומיושן החיפוש היום. ישר קפצתי ואמרתי שיש מה לעשות. זה הרגיש לי כמו שוק שצריך להכניס לשם טכנולוגיה עמוקה ולהנגיש הכל ולהביא את זה למאה ה-21".

גזית: "'כאנביס' הוא מאגר מידע למלאים זמינים של סוגי קנאביס רפואי בבתי מרקחת מורשים על ידי משרד הבריאות באיזורים שונים בארץ, לנוחיות המטופלים הזקוקים למוצרים אלו. הטכנולוגיה של 'כאנביס' בונה מאגר דיגיטלי של כל המידע העדכני לקנאביס רפואי בעולם הדיגיטלי, מסדרת את המידע ומנגישה אותו בצורה פשוטה וידידותית למטופל. התחלנו בניסיון לפתור את בעיית המלאים בבתי המרקחת – אילו זנים יש בבית המרקחת הקרוב לביתך? מהם המחירים של כל זן וזן בכל בית מרקחת? מהן שעות הפתיחה והסגירה והאם בית המרקחת מנפק בכלל קנאביס רפואי? אנו מודעים לכך שחסרים מידע ושקיפות בעניין ופה אנו נכנסים לתמונה. האתר מנגיש את המוצרים הנדרשים ומקל בכך על החולים והנזקקים באיתור המוצרים הרפואיים להם הם זקוקים ואף עוזר למטופל להיות צרכן חכם".

פרסמתם את האתר? איך המטופלים בקנאביס מגיבים אליו?

גזית: "ב-12 בספטמבר, אחרי שהאתר עלה לרשת, שיתפתי מכרה שלי בפרויקט והיא שיתפה בכמה קבוצות וואטסאפ של מטופלים בקנאביס ומשם זה פשוט התפשט. לא עשינו שיווק וכרגע המידע על האתר עובר מפה לאוזן, אבל אנחנו בהחלט עובדים על זה שהמידע על האתר יגיע לכמה שיותר מטופלים. 'כאנביס', שהיא פלטפורמה חינמית, מקבלת בכל יום פידבקים נהדרים ומאפשרת למטופלים בקנאביס רפואי בישראל גישה נוחה, פשוטה ומהירה לחיפוש קנאביס רפואי באמצעות צפייה במלאים זמינים ביותר מ-100 בתי מרקחת, מאילת ועד מטולה, המורשים על פי משרד הבריאות לנפק קנאביס רפואי, ומציגה מלאים מעודכנים בזמן אמת ומידע מעשיר בנושא קנאביס רפואי. האתר גם מאפשר למטופל להעביר פרטי הזמנה ישירות לבתי המרקחת המנפקים את מוצרי הקנאביס הרפואי למטופלים, עם אפשרות לאיסוף עצמי או משלוח עד בית הלקוח, ללא עלות נוספת עבור השילוח. כמובן שהמידע האישי והרפואי הרגיש לא נשמר אצלנו באתר אלא מקומית על מכשיר הטלפון. התחלנו עם השליחויות כפיילוט באיזור השרון בשיתוף בית מרקחת דורון בקריית שרת ברעננה.

"בנוסף המידע והשירות של 'כאנביס' מאפשרים למטופלים לראות ולהשוות מחירים בין זנים ובתי המרקחת השונים ובכך להפוך לצרכנים חכמים יותר. דבר חשוב נוסף הוא שמירה על רצף טיפולי עבור המטופלים. לצערנו זה לא תמיד המצב ועל כן אפשרנו שירות נוסף עבור המטופלים, שירות התראות אוטומטי, כך שאם זן שמטופל זקוק לו חסר במלאי שירות ההתראות של 'כאנביס' מודיע באופן פרואקטיבי למטופל כאשר הזן הגיע לבית המרקחת. מאז ספטמבר שהאתר עלה לאוויר אנו חוויים עליה מתמדת במספר המבקרים החדשים והחוזרים, היומיים והשבועיים, נכון להיום אנו בקצב של עשרות אלפי מטופלים בחודש שמבקרים באתר ונהנים מהשירותים שהוא מאפשר".

האם ניסיתם לעניין את משרד הבריאות במיזם הזה?

גזית: "כן, אך טרם קיבלנו תשובה. פנינו גם לשר המדע והטכנולוגיה יזהר שי ומנהלת הלשכה שלו חזרה אלינו לפני כעשרה ימים והציעה לעזור להעביר את העניין לאיש הרלוונטי במשרד הבריאות ואף ביקשה עוד חומרים להעביר לאגף המחקר של משרד המדע. כמובן שנשמח לשתף פעולה עם משרד הבריאות בכל עניין שיראו לנכון לערב אותנו. בנוסף חשוב לציין שגם פנינו לתמיכה של רשות החדשנות עבור חברות מתחילות ואנו מקווים ומאמינים שהם יזהו את החשיבות והייחודיות של הפלטפורמה. כרגע המיזם עולה לנו לא מעט כסף ואנחנו מאמינים שאם נצליח לייצר ערך נוכל לייצר עסק שיהיה מאוזן ויוכל להחזיק את עצמו. אנחנו מאמינים שהמודל חייב להיות כזה שהמחיר למטופלים יהיה זהה למחיר בבית מרקחת, ואפילו זול יותר אם לוקחים בחשבון שהמשלוח בכאנביס הוא בחינם, לפחות בינתיים. השותפים שלנו מבינים שהם יכולים להרוויח פחות ולתת לנו נתח קטן מההכנסה של המכירה שלהם באמצעות השירות שלנו, ועם זה אנחנו מקווים שבשלב מסויים נוכל להחזיק את החברה מאוזנת".

"זה גם עוזר להיות ממוקד", מוסיף בן דב, "כשאין לך הרבה כסף לבזבז אז אתה מוודא שכל מה שאתה עושה הוא דבר שיזניק אותך קדימה".

הם מסכמים: "נשמח שכמה שיותר מטופלים יכירו את כאנביס וישתפו את החוויה שלהם עם מטופלים נוספים וכמובן להרחיב שיתופי הפעולה שלנו עם עם כמה שיותר בתי מרקחת ובכך להגדיל את המלאי הזמין עבור מטופלים בכל הארץ".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר