תחנת רכבת רעננה דרום צילום רכבת ישראל
תחנת רכבת רעננה דרום צילום רכבת ישראל

קו הרכבת מהשרון לתל אביב: האכזבה הגדולה ומכתב ראשי הערים

רפי סער, חיים ברוידא ואמיר כוכבי, שלחו מכתב דחוף לשרת התחבורה ולמנכ"ל משרדה בבקשה לקיים דיון מחודש בהשתתפותם ולשקול שוב פתיחת קו ישיר מהשרון לתל אביב, ללא צורך בהחלפת רכבת בהרצליה

פורסם בתאריך: 21.1.21 08:04

ראש עיריית כפר סבא רפי סער, ראש עיריית רעננה חיים ברוידא, וראש עיריית הוד השרון אמיר כוכבי, שלחו בימים אלה מכתב ליו"ר הדירקטוריון החדש ברכבת ישראל משה שמעוני, והעתקים לשרת התחבורה מירי רגב ומנכ"ל משרדה עופר מלכה, בבקשה לפתוח את קו הרכבת הישיר מהשרון לכיוון תל אביב, ללא הצורך בהחלפת רכבות בתחנת הרצליה. במכתבם הם מציינים שמדובר בנושא דחוף שעד כה לא זכה להתייחסות ראויה. "ערב פרוץ משבר הקורונה, היה אמור להיפתח לתנועה קו מעגלי של רכבת השרון אשר יחבר את ערי השרון ישירות לתל אביב, וזאת לאחר שנים של ציפייה לפתרון תחבורתי מהיר ויעיל לתושבי השרון והמרכז בכללותו", הם כותבים ומציינים שהתשתיות לקו בוצעו במשך שנים קודם לכן בהשקעה של מאות מיליוני שקלים והקו היה אמור לשרת לצד תושבי הערים, גם את עובדי התעשיות השונות. "לצערנו, ערב פתיחת הקו, נודע לנו כי קיימת ברכבת ישראל כוונה להמליץ למשרד התחבורה שלא לפתוח את הקו ישירות אלא לעשות בו פיצול בתחנת הרצליה, אשר יחייב את תושבי השרון להחליף רכבת, ובכך להאריך את דרכם בפרק זמן משמעותי. אין לנו ספק ולו קל שבקלים, וזאת גם לאור סקרים שביצענו, כי הדבר יפספס לחלוטין את המטרה שלשמה הוקם הקו הזה וכי התושבים ידירו רגליהם מרכבת לא יעילה ולא נוחה".

הם מדגישים שהתוצאה הישירה תהיה שהשימוש ברכב פרטי ימשיך לגדול והשימוש בתחבורה הציבורית של תושבי האיזור ימשיך לדשדש. "ידועים לנו האילוצים שהביאו להחלטה זאת, ובהם העומס הקיים על מסילת החוף וזאת עד לבנייתה של המסילה הרביעית אשר בנייתה החלה, אך צפויה להסתיים בעוד כ-5 שנים לכל הפחות. יחד עם זאת, למיטב ידיעתנו, בדיקות שנעשו הן ברכבת והן ע"י משרד התחבורה, הראו כי ניתן לשלב בין השניים ולאפשר לפחות שתי רכבות בשעה מתחנות השרון כשהן ישירות מערבה לתל אביב". ראשי הערים מבקשים כי יתקיים דיון מעמיק בהשתתפותם בנושא שיש לו השפעה ישירה ומהותית על תושבי האזור והתעסוקה.
יש לציין שעם חידוש השירות בתחילת פברואר, תושבי השרון יכולים להגיע לתל אביב בשתי דרכים: נסיעה ארוכה ברכבת מאספת שעוברת דרך מספר ערים וביניהן כפר סבא, ראש העין, פתח תקווה ובני ברק, שתיקח כ- 40 דקות וללא החלפה. או לחלופין להחליף רכבת בהרצליה ואז הזמן מתקצר לבין עשרים דקות לחצי שעה.
מרכבת ישראל לא נמסרה תגובה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. מלכה כהן

    אנחנו זקוקים בדחיפות ,שתחנת נורדאו בכפר סבא תיפעל ,עם צורך רחוף ביותר

  2. שימי

    רכבת ישראל עושה מה שבא לה. אין רכבת לנתב"ג כבר שנה למשתמשים הקורונה כתירוץ

  3. ישראליי

    ברומניה עובדת רכבת עילית ותחתית ללא בעיות ובזול. בארץ? מי שיכול לגנוב גונב. פרויקטים נמשכים בלי סוף כאשר לא סופרים את האזרחים. מדינה בקריסה

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    נתע נתיבי תחבורה עירונית, הפקידות שתכננה את המטרו היא פיגוע לאומי .
    אנחנו לא סין, שם אפשר לפנות מהבית תוך 30 יום את בעליי הנכס, כדי לקחת את השטח ולבנות תחנת מטרו.
    אז מי נצן ל נת"ע זכויות היות בריון על חשבון בעלי הדיות והנכסים. אז זהו אחד לא נתן

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חובה להחזיר את הרכבת הישירה לתל אביב כפי שזה היה עד לפני הקורונה. החלפת רכבת בהרצליה תוריד את התועלת ברכבת מבחינת זמן מרחק וזמן טרטור. היום יותר נוח לנסוע ברכב פרטי דרך 531. מה שיעלה את העומס והפקקים בכבישים.

  6. איריס

    מקווה שמכתבם של ראשי הערים בשרון להחזרת הרכבת הישירה לתל אביב יתקבלו בהבנה וטובה שעה אחת קודם.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר